Mijn zoontje houdt sinds een tijdje zijn flesje vaak zelf vast en ik hoef hem maar een beetje te ondersteunen af en toe. Maar wat is nou een logische volgende stap? Alvast met beker oefenen? En wat voor beker is goed om mee te oefenen dan? Hij is nu 6 maanden.
Je kunt met een gewone beker oefenen. Je hebt speciale met een inham erin, zodat ze makkelijker kunnen drinken (even bij de drogist rondneuzen). Maar een gewone beker kan ook. Of je probeert een tuitbeker, dat kun je als tussenstap gebruiken. Ik weet dat avent ook speciale zachte tuiten heeft. Weer als tussenstap van een zachte speen naar een harde tuit. Die fles/beker hangt hier gewoon in de supermarkt tussen de aventspullen.
Ik heb gisteren meteen even gekeken hoe hij het deed met een echte beker. Hij zat zo te kauwen op zn fles, maar had volgens mij wel dorst. Of gewoon zin in zn diksap hihi. Nou, hij is echt een persoontje van 'zelf doen'.. Meteen die beker aanpakken met twee handjes, en schenken maar. Hij deed het best goed met zn mondje (niet tong uitsteken of in de beker of wat dan ook, maar gewoon zoals wij ook drinken), maar hij moest wel even wennen aan het meteen slikken na het gieten. Na een paar slokjes ging het een stuk beter en wist mama ook hoe klein beetje in de beker moest zonder dat ie zich verslikt. Wel echt een waterballet, want als ik er een te grote slok in had gedaan, kiepte ie dus ook alles in zn mond en het kwam er rechtstreeks weer uit!!!! Echt zo schattig, zo'n klein eigenwijs ventje met een beker..