Mogelijke reactie op yoghurt, niet meer geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door Linn84, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Onze dochter heeft gister voor het eerst een beetje griekse yoghurt gehad na de groentemaaltijd. Daarvoor kreeg ze geen toetje.
    Nu is ze gister zo'n 15 minuten daarna begonnen met spugen. Ook is haar eczeem op haar borst behoorlijk kapot gegaan, het zat vanochtend helemaal vast geplakt aan haar romper.

Mijn vermoeden is dat het een reactie is op die yoghurt, maar zeker weten doe ik het niet.

Zou ik nu vandaag wel weer yoghurt geven of maar even niet? Hoe kom ik er nou achter of het met elkaar te maken heeft?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou zeggen: even geen yoghurt meer, en haar huid de tijd geven om te herstellen. Als ze weer oké lijkt, kun je provoceren door opnieuw die yoghurt te geven. Komt daar meteen weer zo'n reactie op, dan lijkt het me aannemelijk dat dat de boosdoener is, en kun je daar in elk geval mee naar de huisarts.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ga mee in wat Bri zegt, hab alleen 1 toevoeging/advies; geef het de bij het proberen in de ochtend. Als het dan niet goed gaat heb je het overdag en niet 's nachts.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Das wel een goeie ;)

Ze heeft vannacht overigens wel goed geslapen en is vandaag super goed te spreken, dus lang heeft ze er in ieder geval geen last van. Op de eczeem na dan ;) Maar dat zal hopelijk ook snel beter worden...

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Gelukkig maar!
    Met een allergische reactie is het vaak zo dat de reactie heftiger wordt naar mate ze het vaker krijgen. Zo zal iemand niet snel bij de eerste pinda in shock raken, maar bij de zoveelste is dat kans groter. (even een grof voorbeeld hoor ;) )

Hopelijk is de exceem ook snel verdwenen.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Nou is een allergische shock niet snel te verwachten bij yoghurt, maar het klopt wel dat de reactie een volgende keer sterker kan zijn. Hou het dus even bij een kleine hoeveelheid, en een heel goede tip om dat 's ochtends te doen.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hihi sorry zo bedoelde ik het ook niet :)
    Zo'n shock heb je zeer waarschijnlijk niet (bij zo'n eerste reactie) bij een 2e keer en zeker niet bij yoghurt. Daarom zei ik ook pinda ;)

Deel Deze Pagina