Onze dochter heeft het volgende schema: 08.00- 2 boterhammen + fles opvolgmelk 150/5 10.30- Fruit + wat water 13.00- 2 boterhammen + fles opvolgmelk 150/5 15.00- iets te drinken en soms (als ze er behoefte aan heeft) een rijstwafel/koekje etc. 18.00- avond eten met ons mee 19.30- fles opvolgmelk 150/5 en dan naar bed Nu ben ik vorige week op het CB geweest en die zeiden dat ik best wat minder flesvoeding kan geven, en dan bijvoorbeeld in de middag een beker halfvolle melk in plaats van een fles. Nu doe ik dit en da gaat prima. Alleen wil ze sinds een paar dagen de fles voor het slapen gaan helemaal niet meer, ze gooit hem weg en valt uiteindelijk zonder fles te drinken in slaap. Dit betekent dat ze alleen nog in de ochtend een fles opvolgmelk krijgt.. is dit voldoende? Ik hoorde laatst van iemand dat je ook alle flessen kunt vervangen met halfvolle melk en vitamine D druppels. Dat betekent dat ze dus helemaal geen opvolgmelk meer krijgt, zijn er wellicht meer moeders die dit ook doen of ervaring mee hebben? Nou, een heel verhaal maar hopelijk duidelijk genoeg voor wat tips
Zodra je kin minder dan 500cc kunstvoeding op een dag krijgt moet je met vitamine D gaan beginnen. Wat raar dat ze er dat op het CB niet bij zeiden! En als je kind lekker en gevarieerd eet dan mag je de kv ook weglaten en dagmelk of yoghurt/kwark geven - wat jij en je dochter het prettigste vinden!
Vandaag naar het cb geweest en idd het advies gekregen om over te gaan stappen op halfvolle melk! Maar dan voor alle flessen die ze krijgen!! En idd onder 500ml kv, vitamine d druppels erbij geven
Hier ook vandaag naar het cb geweest en ze adviseerde hier met 12 maanden over te gaan op halfvolle melk. Ons schema ziet er eigenlijk hetzelfde uit, alleen dan zonder de laatste fles (die drinkt ze niet meer sinds ze 10 maanden is). Ze krijgt nu nog wel kv, ik hou het maar zo tot ze 12 maanden is en ga dan over op ochtend en middag gewone melk. oh en idd 10 druppels vit D bijgeven onder de 500cc kunstvoeding.