hallo, mijn dochter wordt over een paar dagen 10 maanden. ze krijgt nu savonds bambix pyama papje vanaf 6 maanden waar je alleen water bij moet doen. de laatste paar nachten wordt ze steeds wakker. ik weet niet of het honger is of tanden. nu is mijn vraag. wat geven jullie als pap de laatste fles? bij een kindje van tien maanden? ( nummer 3 voeding)
onze zoon is volgende week 10 maand en hij krijgt al maanden in zijn laatste fles bambix rijstebloem vanille vanaf 4 maand. geef je haar dan ook een flesje? hier soms ook zo'n nacht, hij krijgt dan een flesje en slaapt lekker verder. hier stopt het dan ook ineens weer hoor, ik zie dat dan als teken dat hij even wat extra nodig heeft.
Brinta, 's morgens en 's avonds. Dat krijgt mijn zoontje nu al, hij is 7 maanden. Die bambix rijstebloem kreeg hij met 4 maanden, met 5 maanden ben ik overgestapt naar fijne granen en met 6 maanden naar licht volkoren (allemaal van bambix), en nu dus gewoon brinta met kv klaargemaakt.
Mijn dochter krijgt al enige tijd geen pap meer in de avondfles. Vond het zo'n gedoe, ze kreeg het namelijk nooit goed door de speen. Plus dat ze in de avond al moe was dat maakte het niet makkelijker en frustreerde haar. Ik heb nog enige tijd de nutrilon standaard 2 nachtvoeding gebruikt, maar ze krijgt al enkele weken alleen een flesje melk van 180ml. Die gaat ook niet eens op dus neem aan dat ze er genoeg aan heeft. Ze wordt ook soms wakker 's nachts. Hier toevallig ook de afgelopen week. Denk dat het een beetje de leeftijd is, niet zozeer honger. Het blijft lastig dat 's nachts wakker worden, als ze echt niet meer te troosten is dan geef ik een flesje melk anders niet.
Sinds Lars s morgens ontbijtpap krijgt, krijgt hij s avonds geen pap meer... Volgens mij was dat sinds hij een half jaar is. Ik ben de avondpapfles af gaan bouwen (net zoals ik m opgebouwd heb) steeds wat minder pap erin en op een gewone fles gaat hij ook door. Nu ben ik de fles helemaal af aan het bouwen, het was eerst 180/6 inmiddels nog 120/4 en nogsteeds gaat ie heerlijk door. Helemaal zonder fles vind ik zelf weer zo wat haha, vind het nog wel lekker s avonds om 19u nog even lekker tutteren met een flesje (zeker op de dagen dat ik werk), maar goed, hij zal een keer komen te vervallen. Die fles mag er ook al af van het cb, maar omdat hij overdag verder niet veel drinkt, geef ik m toch deze fles ook nog maar. s Morgens krijgt hij 150+5+ontbijtgranen van een bord en na de boterham krijgt hij 120+4 maar die drinkt hij niet altijd leeg en tussendoor drinkt hij hooguit 3 slokjes roosvicee (omdat hij zo makkelijk spuugt, geef ik hem ook niet veel ander drinken) Fles dik ik nog in met jbpm...
Ze kan ook wakker worden omdat het te zwaar op de maag ligt. Ik heb nooit een papfles of pyamapapje voor de nacht gedaan, altijd gewoon een melkfles en dat is prima. Neem nou even jezelf,als jij voordat je gaat slapen iets zwaars eet, dan slaap je er ook niet lekker op. Het is niet rot bedoelt hoor, maar het is iets wat je even moet indenken. Als je kindje moe is dan slaapt het ook lekker met een melkfles, en op een gegeven moment hebben ze echt geen nachtvoeding meer nodig. Probeer haar dan voor het slapen gaan gewoon lekker een fles van 180/6 te geven, beetje warm en kijk dan eens wat ze doet. Groetjes en succes! Belly
Hier ook geen pap meer bij die leeftijd. Hij kreeg overdag genoeg binnen, en die papfles lag te zwaar op de maag voor de nacht. Hij kreeg een gewone fles van 180/6..
Als ze hier een papfles krijgt dan is het met gewone rijstebloem. pyamapapje zit boordevol suikers en is lang niet zo goed en gezond als gezegd wordt. is pas nog op tv geweest. 1 grote suikerbom met loze beloften (doorslapen).
mijn zoontje sliep al slechter van rijstebloem in zijn fles, laat staan zo'n machtige suikerbom. Ik zou sowieso geen pyamapapje geven, ik denk maar zo: ik eet ook niet nog een extra bord warm eten voor het slapen Gewoon een lekker flesje warme melk zou echt voldoende moeten zijn. Mijn zoontje was een hongerige baby maar sinds hij 10 maanden was is hij de late fles gaan weigeren. Nu eten we warm om 1830 en drinkt hij nog een beetje gewone melk (100cc ofzo) voor het slapen en slaapt van 19.30 tot 0830