graag jullie mening

Discussion in 'Flesvoeding' started by mamagisa, Jul 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Hoi meiden, ons zoontje is morgen 4 weken oud, en weegt inmiddels 4690 gram.
    Hij krijgt nu op advies van het cb flesjes van 120/4 omdat hij aan 100 niet voldoende had. Nu heeft hij al die tijd nog op 7 flesjes gezeten, maar nu wil hij sinds gisteren niet wakker worden voor zijn flesje van 23.00uur. Gisteren zelfs geprobeerd in badje te doen, maar ook daarin sliep hij weer gewoon verder, ik vond het gewoon zielig. Uiteindelijk heeft hij ook maar 45cc gedronken, en daarna toch geslapen tot 3.30 wat ik echt heel knap vind. Nu wil hij helemaal niet wakker worden voor zijn laatste flesje, en twijfel ik wat nu te doen... Hem gewoon in bed leggen en maar zien wanneer hij komt of over een uurtje nogmaals proberen? Ik heb ergens gelezen dat ze namelijk ook niet een te lange tijd tussen voedingen mogen laten zitten ivm (iets met suikergehalte?) Maar ik denk dat hij nu te ver in zijn diepe slaap zit dat hij misschien wel alsnog op dezelfde tijd komt als ik hem wel of niet wakker maak over een uurtje omdat zijn nacht al is begonnen.

Dus kom maar op met jullie advies...:D

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn kraamzorg zei vandaag ( baby 3 dagen oud ) als je 's avonds moe bent, ga lekker slapen als je moe bent je baby meld zich wel hoor. Ze mogen zeker 1x6 uur zonder voeding in de kraamperiode en daarna mogen ze geloof ik wel doorslapen (8 uur?)

3. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    8uur, idd dat dan niet te lang? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de suikerspiegel dan te laag zou worden? Weet iemand daar meer over?
    Verder nog meningen of adviezen? :D

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ze mogen uren doorslapen als ze wegen in ponden, dus 8 uur is zeker geen probleem.

Ik voedde altijd op verzoek. Laat je ventje gewoon slapen, hij komt vanzelf wel voor voeding.

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Tot ongeveer 7 pond, word gezien de suikerspiegel, nog een nachtvoeding geadviseerd. Dat is tenminste de info die wij meegkregen uit het ziekenhuis, toen ze naar huis mochten...

6. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Als je baby slaapt, lekker laten slapen, hij komt vanzelf wel als hij honger heeft hoor. Mijn zoontje sliep door met 8 weken van ca. 22.00 tot 06.00. Heerlijk en hij dronk altijd goed. Dus als je baby goed groeit en lekker slaapt, gewoon van genieten.

7. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Ons mannetje had dit ook rond de 4 weken toen ik de flessen opgehoogd had naar 120/4, heb toen de laatste fles maar weggelaten en daarop sliep hij ook van 19.30 tot ong 3 uur/3.30uur en soms zelf langer. Inmiddels slaapt hij alweer langer door en zijn we weer opnieuw onze draai aan het vinden en flessen aan het ophogen. Maar ik zou hem gewoon lekker zelf laten komen, werkt hier ook heel goed!

8. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Ik ben blij met jullie antwoorden :D mijn gevoel was dus goed! Ik kan altijd zo lekker twijfelen dan...doe ik het wel op de goede manier, komt hij dan niets tekort...en ga zo maar door haha. Hij heeft nu om 21.00 uur zijn laatste flesje op en ligt nu lekker in bed. Ben benieuwd hoelaat hij nu gaat komen, manlief en ik gaan dus zo maar ons bed opzoeken.

Bedankt voor jullie adviezen

Share This Page