advies gevraagd flestijden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mgeul84, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    hallo,

mijn kleine meisje is 7 weken oud en weegt 4190 gr.
    nu heeft ze een redelijk ritme qua flestijden te pakken overdag.. alleen de avond/nacht is wat rommelig daarom advies gevraagd. om ong 19.00 krijgt ze een fles, waarna ze heerlijk in slaap valt. we maken haar vaak wakker om 23.00 voor nog n fles, daarna slaapt ze tot 4 of tot 6.
    laten we haar om 23 slapen, dan komt ze rond 2-3 en dan om 7.

nu hou ik zelf wel van voeden op verzoek, maar vraag me af of ze dan die nachtfles ook vanzelf gaat overslaan? of kan k dan beter om 23 uur toch nog proberen te geven om te proberen zodat ze misschien 's ochtends later komt?

ik weet dat ze nog erg jong is, en dat nachtvoedingen erbij horen. vind k ook niet erg, maar vroeg me dit gewoon even af.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hetzelfde en dat was bij mn dochter ook zo: Of ik nou om 23u een fles gaf of niet, ze kwam toch wel in de nacht! Dochter had al snel het "ritme" van 19.30-05.00 en zoontjelief heeft eigenlijk nog helemaal geen ritme, zondag sliep hij van 23.00.05.45 vannacht had hij om 23u, 1u, 5u en 8u een voeding.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben die avondfles er wel ingehouden. En na een paar weken sloeg ze de nachtfles (van ongeveer 4-5 uur) van de ene op de andere dag over.
    Als je haar laat slapen om 23 uur, zal ze de voeding van 2-3 uur waarschijnlijk steeds later willen. Denk dat het ook een beetje is waar je voorkeur naar uit gaat. Geef je liever een late fles, in de hoop dat ze snel tot een uur of 7 (of 8) doorslaapt, of ga je liever zelf op tijd naar bed en geef je liever (wat langere tijd) een nachtvoeding..

Deel Deze Pagina