3mnd flesjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door piccolina, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb altijd gegeven 5x per dag 150/5 en ze was altijd netjes 23.00-05.00-09.00-13.30-18.00 nu al week rommelt ze met flesjes waardoor ok weet niet precies of ze dan naar 4 per dag wil of wil ze gewoon meer per flesje soms? Ter duidelijkheid: ze drinkt alle flesjes op ook al zal ik haar dubbele aanbieden zal ze nooit iets laat stasn dus geven hoeveel je kindje wil gaat hier niet.

Wat ze nu heeft is: 05.30(150cc)-09.00(150cc)-13.00(150cc)-17.00(180cc)-???(180cc)
    ??? Is hier beetje raar want ze drinkt flesje om 17.00 en dan spelen etc gaat ze pas rond 19.30-20.00 in bed dan slaapt ze gewoon door en moeten we haar laten wekken voor late flesje. We hebben haar om 22.00 en om 23.00 en om 00.00 en om 01.00 verschillende wakker gemaakt.
    Ze drinkt dan allles op (180cc) en gaat slapen maar maakt niet uit waneer latere fles ze is precies om 05.30 wakker..

Ons meisje is 12weken en rond 5.300 gr
    Waneer gemiddelt gaan ze naar 4 flesjes? En hoe kan ik het aanpakken want ik neem aan dat ze zoiezo moet gaan drinken nog een keer na 17.00??
    Hoe kan ik het beste overstap naar 4 flesjes maken gewoon eerst alle voedingen dus 5 keer per dag 180cc geven en kijken of ze een voeding laat vervalleb of moet het anders? Of zal ik niks doen maar gewoon beter mijn flesjes aanpassen qua hoeveelheid?
    05.30(150cc)-09.00(150cc)-13.00(180cc)- ???(150cc)-???(180cc)

Wat denken jullie?
    Het lijkt mij dat ze probeert het schema zelf anders regelen maar ik voel dat zonder mij hulp zal het niet lukken...

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Bij ons is ons dochtertje pas met de papfles naar 4 voedingen gegaan. Zij krijgt nu om 09:00 180cc, 13:00 180cc, 16:30 180cc, 20:00 180cc met 3 eetlepels rijstebloem pap. Daar zijn we met precies 4 maanden mee begonnen omdat we merkten dat de fles van 23:00 nog echt nodig was voor de honger maar moesten haar echt wakker maken.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Wat is pap?

Ik geef ook latere flesje 5schepjes comfort en 1svhrpjes voot hongerige babys. Maar lijkt hier geen verschil te zijn in tussentijden. Meer schepjes van die hongerige durf ik niet te geven want is vrij dun en ze heeft reflux.

Jou schema lijkt mij handig of wel passend bij ons alleen hier ze wordt gewoon om 05.00 wakker...

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je kan een beetje rijstebloem in het late flesje doen. Dan zou ik je wel adviseren om de late fles niet om 18.00 te beschouwen want dan gaat ze erg vroeg de nacht in en dan heb je kans dat ze 's nachts nog komt voor een fles. Geef je 's nachts nog voeding? Dan zou ik het aanraden om deze zo klein mogelijk te houden (bijv. 90/3)

Let wel op rijstebloem is pas vanaf 4 maanden! Bij 3 maanden heb je meestal ook een sprongetje, dus kan ze ook wat clusteren.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Okey dan inderdaad doe ik om 05.00 nachtfles met 3 scheepjes.
    Doen ze clusteren dan zo lang een week? Ik dacht dat het 1-2 dagen maar

6. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Maak je haar altijd wakker om 22.00 en om 23.00 en om 00.00 en om 01.00?

Probeer eens omdat niet te doen en kijken wat ze doet. Misschien slaapt ze door. Onze meid slaapt nu ook zo'n 12 á 13 uur aan 1 stuk door en krijgt 4x 150+5. Heel af en toe krijgt ze 180+6 maar dan spuugt ze ook een hoop uit dus heeft dat geen zin.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    als ik haar niet wakker maakt dan wordt ze denk ik rond 02.00 of 03.00 wakker... kan mij erg niet voorstellen dan ze tussen 17.00 en 05.00 geen honger krijgt ???
    Jou dochtertje drinkt dus zoiezo weinig maar mijne juiste niet, ze drinkt alles op=op en wil altijd meer...

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kindjes met reflux kun je beter geen grote flesssen aanbieden. 150/5 is toch wel een max. Hier mag je 6 flessen van geven.
    Forte kun je bij reflux wel geven (aangevuld met jbpm), rijstebloem is ivm leeftijd en reflux een afrader. Rijstebloem wordt in de maag weer vloeibaar, dus maakt het spugen makkelijker.

Hier krijgt onze man elke 3 uur een voeding en slaapt netjes tussen zeg 21:30 en 07:00 door.

Een mooi schema is de dag rond 7 uur te beginnen (elke dag) en vanaf dan flesjes te geven. Laatste fles om 7 uur, als ze oud en zwaar genoeg is voor 12 uur slaap en dit zelf aangeeft te kunnen. Tot die tijd geef je rond 23:00 nog een late voeding of anders een nachtvoeding.
    Dat is een beetje het standaard advies.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    ze heeft inderdaad verborgen reflux maar is zeer kleine mate, en eigenlijk denk ikzelf dat ze het helemaal niet heeft want ze wil echt alle flesje opdrinken en drink rustig ze heeft geen last van reflux.
    Ik geef extra schepje van hongerige baby's die is erg dun maar voor haar is geen probleem (ze moest wel 3-4 dagen eraan wennen omdat het dunner was dan normaal, maar geen reflux terug gezien of zo, beetje spugen op schouder maar zonder dat ze daar last van heeft). Dus ik zou daar rekening meehouden dat ze reflux heeft want ik kan bijna met 99% zekerheid zeggen dat ze het niet heeft. Ik blijf gewoon comfort geven omdat ze daar al super op doet en heeft enorme zuigkracht maar niet door reflux. Ik doe verder ook niks wat reflux betreft: hou haar nooit rechtop na voeding, geen bedje ophogen, geen medicijnen nooit gedaan. Alle klachten wat ze had waren naar osteopaat verdwenen dus ze is meer een kiss kindje dan reflux.
    Het advies in forum heb ik al meereder keren gekregen dat beter minder geven en vaker maar nooit dat gedaan omdat mijn meisje is niet tevreden met minder, als ze minder krijgt dan 150cc huilt ze gelijk tot ze echt haar portie krijgt. 180cc vind ze nog beter eigenlijk maar dat 5 keer per dag durf ik niet te geven want dan ziet ze aan echte max van 30 schepjes.
    Over maandje mag ik met hapjes starten en pan zoveel heb ik begrepen pap is wat gevuld zodat ze beter kan slapen...

Om 07.00 starten gaat hier niet want ze drinkt 5.00-5.30 en dan nog keer om 7.00 kan ik niet geven. Dus onze dag start om 05.00 wat ik dus wil graag naar 07.00 verplaatsen maar tot nu toe zonder succes. Ze heeft vannacht minder dan 150cc om 4.30 opgekregen en was toch weer om 09.00 wakker. Het lijkt alsof ze klokje vanbinnen heeft dat ze altijd hetzelfde tijd flesje wil maakt niet uit honger of niet want haar schema qua tijden zit echt vast ik kan niet eens 15 minuten oprekken...

Ik ga vannacht gewoon 90cc proberen geven en kijken of ze ook om 09.00 komt voor volgende. Misschien haar voeding om 05.00 is niet meer door honger maar meer omdat ze gewent is aan wakker worden??

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Waarom stel je de vragen als je toch niet naar adviezen wilt luisteren?

11. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Je kindje heeft overdag 5 flessen nodig, wil ze evt een goede nacht doorslapen...

Hier kwm zoontje ook om 05:00. Dat was de 6e fles nachtfles... Drink hij ook niet compleet op steeds Ik ben toen 7/11/15/19/22 of 23 gaan geven. Na 5 dgn ging d flesvan 05:00 stteds later! Totdat zoontje na 06:00 kwam en toe was die 6e nachtfles er ineens af... En werd het 06:30/07:00:07:30 en vandaag 08:00!!!!!

12. proudmommy2013

Gewoon om 07:00 geven dus, ook al heb je 05:00 gehad

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Je kan ook proberen om rond 19u de laatste fles te geven en kijken hoe laat ze weer wakker wordt voor de volgende fles. Als dat rond 5u is, is dat prima.
    Zo vaak wakker maken zou ik niet doen. Wij kregen onze dochter helemaal niet wakker 's avonds laat, dus laatste fles om 19u en de volgende was dan inderdaad rond 5u, werd vanzelf later. Kan je ook weer op tijd je bed in.

14. kwebbel86

Ik dacht inderdaad ook dat ze gewend was om wakker te worden die tijd. Ze werd rond 3 maanden altijd om 5uur wakker. Ik heb haar toen ns gewoon 5 minuutjes laten liggen. Ze brabbelde wat, je hoorde haar n beetje "praten", geluidjes maken en inderdaad, na die 5 minuten viel ze gewoon weer in slaap! Krijsen is een ander verhaal, dan ga ik er direct naar toe. Maar wie weet is het wel te proberen?

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou iig eens kijken wat ze doet als je haar niet wakker maakt voor de avondfles, maar haar dus zelf laat komen. Mogelijk komt ze dan ergens midden in de nacht, maar niet meer om 5.00/5.30. De keren dat wij qua schema zo uitkwamen, vond ik dat erg fijn, een voeding midden in de nacht ipv eentje heel vroeg op de ochtend, omdat je dan tenminste nog even een paar uur kunt slapen na de voeding.

En gewoon eens uitproberen dan, wat er gebeurt als je de flesjes een schepje groter maakt. Werkt het niet en wil ze dan nog elke 4 uur drinken overdag, maar ook 's nachts nog, dan kun je altijd gewoon weer terug naar 150+5.

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier ben ik weer. Bedankt voor tips ik heb wat geprobeerd.

- Heb geprobeerd flesjes groter maken overdag:
    13.00 en 17.00 maar geen verschil ze drink het helemaal op maar ik merk niet dat ze later komt dan altijd.
    - om 05.00 klene flesje geven. Maakt ook niets uit komt ze ook om 09.00
    - om 17.30 flesje geven en niet wakker maken: wordt ze vanzelf rond 00.00-00.30 wakker of zelfs eerder soms
    - vanaf 05.00 tijd rekken lukte ook niet ze begint eerst jengelen dan moet ik steeds speentje erin doen. Maar na kwartiertje begint ze keihard huilen helpt dan niks meer. Ze moet dan flesje hebben..

Die nacht voeding telt bij alle voedingen dus overdacg mag ik maar 4 flesjes geven. Maar ze wil ook niet vaker dan 5 flesjes.
    Lijkt zo dat ze bleef hangen tussen 5 en 4 voedingen en daardoor kan ik dus ook niet het aanpassen van 5 naar 4...

Wat is ongeweer schema van tijden voor 4 flesjes?

Volgens mij valt er niks anders dan het gewoon accepteren?
    Die pap vanaf 4 mnd helpt hij wel door te slapen?

Ps: vind zo raar want bij mijn cursus van zwanger nog babys al lang slapen tussen 19.00 en 07.00... Hier lijkt ze meer bv baby qua eten.. Ze gilt echt als ze honger heeft maar meestal tijden hetzelfde alsof ze tijdmachine is :))

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, niet alle baby's laten zich daarin sturen, dus dan wordt het gewoon accepteren.
    Wat betreft doorslapen: er zijn nogal wat moeders die dat gewoon zeggen, terwijl het niet zo is. Als ik kijk naar de polls hier op ZP, zie ik meestal dat met 3 maanden doorslapen toch echt niet gemiddeld is: de grootste groep doet er echt langer over.

18. kwebbel86

Ik begrijp niet goed wat je wil. 5u voeden is niet goed want dan k9mt ze om 9u.... is dat een probleem??

Pap = geen garantie. Sommige worden er onrustig(er) van.

Om 17.30 laatsts fles zou ik niet doen. Dan gaat ze veel en veel te vroeg de nacht in. Geen wonder dat ze om 5u er uit wil !!

Voor nu: accepteren. Er zijn een hoop adviezen gegeven. Volg je kindje en probeer dat vast te houden. Veranderen van ritme kost ook tijd.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze is aan het rommelen met haar schema en dat is heel normaal. Ga erin mee en geef haar wanneer ze daarom vraagt. Ik zou haar dus om 19u ofzo de nacht in laten gaan en dan haar niet gaan wakker maken. Wakker maken is niet nodig met 3 maanden en je onderbreekt zo haar slaapritme,wat ervoor kan zorgen dat ze juist onrustiger gaat slapen.

Als ze komt in de nacht is dat nou eenmaal zo en dan is er niet veel aan te doen behalve accepteren en een voeding geven. Vervolgens is het aan haar hoe laat de dag begint, 7 uur of 9 uur. De tijden zullen zich vanzelf gaan wijzen, maar je moet haar wel de tijd geven het te regelen.

Rijstebloem geeft geen garantie op doorslapen. Sommige kinderen worden er onrustig van of krijgen krampen (rijst stopt).

20. proudmommy2013

En 5 flesjes inlcusief nacht? Als ze er 5 overdag nosig heeft en een 6e snachts is ook goed toch? Mss gaat ze daarvan doorslapen. Dat deed siem hier wel nl

Deel Deze Pagina