Dochter weigert haar laatste flesje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Stephanie20, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Mijn dochtertje van 8 maand weigert sinds enkele weken haar laatste flesje. Mijn dochter zit op 4 voedingen per dag en tussendoor krijgt ze water en wat korstjes van brood en soms eens zo'n babykoekje. ' s Morgens krijgt ze een fles van 210 ml die ze zonder probleem opdrinkt. s ' Avonds krijgt ze normaal gezien ook zo'n flesje, maar die weigert ze nu dus op te drinken. Als ik reken dan zou ze met haar 2 flesje 420 ml binnen krijgen, niet genoeg vocht dus. Ik heb al vanalles geprobeerd zodat ze toch die laatste fles wil uitdrinken. Ik ben nu echt ten einde raad. Het flesje vroeger of later geven helpt niet. Pap maken van haar melk helpt niet. Ik weet het dus niet meer. Het rare van de hele zaak is dat ze wel gewoon doorslaapt :(. Om dus een voorbeeld te geven, haar laatste voeding heeft ze gekregen om 4u en savonds weigert ze haar fles, maar mevrouw slaapt wel door tot 7-8u...echt bizar, dit kan toch niet goed zijn??

Persoonlijk vind ik dat ze nu al te weinig voeding binnen krijgt, maar wat ik ook aanreik ze proeft er wat van, knabbelt er wat aan maar dat is het dan ook. Ik probeer zoveel mogelijk water aan te reiken, zelf al van die speciale sapjes geprobeerd, maar neen mevrouw wil alleen een klein beetje water drinken.

Ik heb vooral schrik omdat ze al zo klein is en niet bepaald veel weegt. Het is niet de bedoeling dat ze helemaal van haar lijntje valt die ze nu volgt.

Wie heeft er tips of raad en kan mij helpen. Als het echt niet betert zit er niet anders op dan naar de kinderarts te gaan.

Groetjes

Stephanie

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik denk dat je dochtertje gewoon genoeg heeft.
    Hier ook nu al 2 weken geen laatste fles meer.
    Zijn schema is nu:

7.30 180/6
    10.00 fruit
    12.30 één boterham met roosivee ( 100cc)
    15.00 fles 150/5
    17.30 warm eten
    19.00 yoghurt dan in bad en naar bed.

Hij krijgt nu wel vit D druppels.
    Als ze minder dan 300 cc opvolgmelk drinken dan moet dit erbij gegeven worden.
    En vergeet ook niet dat er in fruit en groente ook veel vocht zit wat je mee mag rekenen! ook evt. een toetje.

Verder maakt het niet uit.
    voorheen zat ik op drie flessen van 180/6 maar ik moest er een fles afhalen van het CB en meer vaste voeding aanbieden.
    Dus je kindje kan best zonder dat flesje.

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    WesDaan: bedankt voor je antwoord, maar als ik jou schema zie dan zit mijn dochter daar gewoon niet aan. Misschien is het eens handig dat ik haar schema eens toon van haar vaste maaltijden die ze iedere dag krijgt.

7-8u: 210 ml
    11-12u: warm eten
    15-16u: fruitpapje
    19.00u: (210 ml)

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mag ik vragen waarom je de warme hap tussen de middag geeft?
    Eten jullie tussen de middag warm?

Want misschien is het een idee om smorgens de fles kleiner te maken dus 180/6
    En dan in de loop van de ochtend wat fruit.
    Dan tussen de middag een fles 180/6
    dan eind van de middag warm eten en een toetje.
    En dan kan je altijd nog kijken of ze evt. nog wat melk wilt?

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    ik zit nou nog eens je verhaal te lezen maar idd eet je dochtertje maar weinig dus heeft die fles dan wel nodig.
    Ehm... nog een optie;

Heb je al brood geprobeerd? met smeerworst hier vind hij dat super ik hoef niet met wat anders op zijn brood aan t ekomen want dan hoeft hij het niet.

6. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik heb dat nog niet geprobeerd maar denk dat het wel een goed idee is om dit eens te doen.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik snap het even niet...je zegt 4 voedingen maar hebt het over 2 flessen? Waar zijn die andere 2 dan?

Finn is nu 10 maanden en die krijgt nog 3 voedingen (officieel gezien)
    Hij krijgt 's ochtends en fles, en 's avonds een fles en bij zijn lunch een beker sojamelk (ivm KMA)

Maar goed..ik weet dus niet hoeveel flessen je geeft...anders zou ik proberen een fle ste combineren met een boterham bijvoorbeeld.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    2 flessen zijn inderdaad geen 4 voedingen.
    Vind het dan wel weinig worden voor 8 maanden.
    Ik zit nog op 3 a 4 voedingen, flessen dan he

Met 8 maanden mis ik in je verhaal het fruit, brood en groente.
    Als ze dit allemaal goed eet dan valt het wel mee maar als ik lees over af en toe een koekje en een korstje vind ik het heel weinig.

9. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Voor de derde maal opnieuw begonnen met mijn verhaal, pc heeft rare kuren.

Ik denk dat jullie mij verkeerd begrepen hebben. Met 4 voedingen bedoel ik dus wel 4 maaltijden of hoe je het ook wil noemen. Hieronder nog eens haar schema maar dan met wat meer uitleg.

- s ' morgens: flesvoeding van 210 ml
    - tegen de middag: een warme maaltijd: groente, aardappel en vlees
    - in de namiddag: een fruitpapje (heet hier zo) 1/2 van een appel, peer, banaan, sinaasappel dat mixen met een koekje erin.
    - s' avonds: flesvoeding 210 ml

Tijdens de middag en in de namiddag drinkt ze altijd water, het is zeker geen grote hoeveelheid ik denk max. 50 ml

Waarom ik haar smiddags warm eten geef? Ze hebben mij dit aangeraden, omdat het 'blijkbaar' het beste is voor een kindje. s ' Avonds hebben ze die energie niet meer nodig maar s'middags kunnen ze het wel gebruiken. Dit is toch de uitleg die ik gekregen heb. wij eten meestal smiddags ook warm zij krijgt voor ons haar eten en dan eten wij.

Deze ochtend was het opnieuw een drama ze wilde haar fles niet uit drinken...ze heeft een grote 100 ml gedronken! Volgens mijn schoenmoeder lustte mijn vriend rond die periode ook geen flessenvoeding meer en is ze moeten overgaan op gewone melk. Maar mag mijn meisje van 8 maand al gewone melk drinken?

10. adi

adi Niet meer actief

Kun je haar na de fruithap nog een halve fles aanbieden (ipv water), en dan vóór het slapen gaan bijv een bakje yoghurt. Deze twee samen geeft dan ook zuivel voor een hele fles en krijgt ze voldoende binnen, maar weer niet te veel vóór het slapengaan?

11. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Adi: misschien is dit wel een goed idee om haar na haar fruitpapje nog een flesje aan te bieden. Ik zal deze zeker eens proberen. Die yughurt is dat dan gewone zoals wij eten, of speciaal voor baby's ?

12. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    hoi stephanie,

wij zitten ook op 4 maaltijden bij onze zoon, en wij hebben gewoon steeds er een fles bij aangeboden, onder het mom van: dan gaat ie vanzelf wel minder drinken of gooit hij er 1 fles af.

wij gaven hem ook s middags warm eten, en dan s avonds een broodje met een fles melk, maar die moest hij toen dus niet meer. Dus nou hebben we het omgedraaid, het schema is nu zo (let niet op de hoeveelheden, mijn zoon is al 10 maanden en een enorme vreetzak, ieder kindje heeft zo zijn eigen behoefte)

s morgens: brood of pap met 210 melk
    12u broodje en 210 melk
    16u fruithap en 210 melk
    18.30u warm eten met een toetje, en dan nog een klein flesje water of limonade tegen de dorst

s avonds dus no way melk meer, hij duwt de fles gewoon weg, terwijl hij wel honger heeft!

je kunt ook eens proberen of ze uit een (tuit)beker wel wil drinken, misschien is ze gewoon fles moe?

En inderdaad het is heel goed mogelijk dat ze die zuigelingenmelk niet meer wil. Heb dat ook op het CB gevraagd, maar er zijn dus genoeg kinderen die vanaf een half jaar geen poedermelk meer willen, maar wel gewone melk of zelfs alleen maar karnemelk. Of zelfs alleen maar thee met een beetje melk erin.

13. adi

adi Niet meer actief

Ze mogen gewone volle yoghurt, maar je hebt veel baby yoghurt-toetjes van bijv Olvarit of Danootje.

Hier krijgen ze het een beetje afwisselend, 2 dagen gewone yoghurt,, 1 dag zuiveltoetje..

14. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Misschien een tip om gewoon pap van melk en bambix of pyjama pap met een lepeltje geven i.p.v. de fels??? Onze dochter wil ook de fles niet meer. Alleen in de ochtend, ze wil liever met het lepeltje eten. Ze lijkt er een beetje klaar mee.

Groetjes

15. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    en gaat het al beter?

Deel Deze Pagina