Van full time naar part time, maar mag niet terug komen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Shafra, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shafra

Shafra Actief lid

23 mrt 2010
    328
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben op dit moment 8 jaar werkzaam bij dezelfde werkgever. Al langere tijd een vaste aanstelling. Mijn huidige functie is bedrijfleidster. Aangezien ik nu een kleintje heb wist ik van tevoren dat ik mijn functie zou moeten opgeven. Dat is ook tijdens diverse gesprekken vermeld. Ik heb voordat ik met verlof ging aangegeven dat ik voor 3 dagen terug wilde komen. Dat was geen probleem, het team zou rondom mij ingevuld worden. Zelfs de dagen waren akkoord wat ik terug wilde komen. Ze willen mij niet kwijt aangezien ik zeer goede resultaten boekte en als persoon zeer belangrijk voor het bedrijf ben.

Nu afgelopen zaterdag is mijn regiomanager langs geweest met de mededeling dat er geen ruimte meer is voor mij op mijn oude vestiging. Alles vanwege de recessie en dat ik nu te duur ben geworden voor t bedrijf. Enige oplossing zou zijn filiaal hoppen, maar dat betekent verre reis afstanden van minimaal een half uur tot 5 kwartier. En dt zie ik natuurlijk niet zitten.

Wat zijn mijn rechten en plichten? Een mondelinge afspraak is ook een afspraak. En kom ik evt in aanmerking voor een uitkering als ik ontslag krijg of ontslag neem?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Shafra,

Wat vervelend dat je werkgever nu terugkomt op een eerder gemaakte afspraak.

Wat jouw rechten en plichten zijn, kan ik je niet vertellen.
    Dit is iets juridisch tussen jou en je werkgever.
    UWV Webcare is niet bevoegd juridisch advies te geven.

Ik adviseer je contact op te nemen met bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020).

Als je zelf ontslag neemt, krijg je waarschijnlijk geen WW-uitkering.
    Wanneer je werkgever je wil ontslaan en je gaat daarmee akkoord, dan kun je waarschijnlijk wel een WW-uitkering krijgen.

Actuele informatie over recht op WW bij ontslag vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina