Zoekend naar een passend schema bij vijf flesvoeding en groentehapje.

Discussie in 'Voeding' gestart door sannie1981, 11 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

In een ander bericht kun je lezen dat wij mogen beginnen met het geven van bijvoeding, groente, ondanks de mogelijke koemelkallergie.
    Onze dochter is nu vijf maanden en weegt 5715 gram.
    Ze zit nog op vijf flessen. Dit is nu als volgt;
    07.30 uur fles 150cc water + poeder
    Dan zelfde fles om 11.30 uur
    Dan zelfde fles om 15.30 uur
    Dan zelfde fles om 19.30 uur
    En da. Om 23.30 uur fles van 180 cc water plus poeder.

De fles van 23.30 uur weglaten lukt echt nog niet. Zijn we al mee bezig geweest, maar ze blijft dan midden in de nacht komen.

Nu gaat ze na de fles van 19.30 uur naar bed en rond 23.30 wordt ze dan zelf wakker voor fles en dan slaapt ze verder tot ongeveer zeven uur.

We mogen nu starten met groente. De kinderarts gaf aan dit te geven voor de fles van 15.30 uur en dan bekijken hoeveel ze hiervan eet en uiteindelijk deze fles te laten vervallen.

Hoe zouden jullie het doen bij dit schema? Of hebben jullie tips om naar vier voedingen te komen? Papfles is geen optie, reageerd ze veel te heftig op.

Liefs sannie

2. adi

adi Niet meer actief

In het begin zou ik groente juist NA die fles geven. Ze kan niet meteen voldoende groente eten om echt haar honger te stillen, en kan daardoor ongeduldig worden of juist groente weigeren.

Wij hadden vergelijkbare schema, en ik gaf de groente ongeveer een uur na de fles van 16uur. Dat is later mooi uitgegroied naar een avondmaaltijd op een normale avondeten-tijdstip.
    En ze hadden niet enorm veel honger + waren niet al te vol na de fles. Die kon mooi zakken en dan kregen ze wat groente.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou de groente ook tussen de flessen van 15.30 uur en 19.30 uur gaan geven. Het is nu nog niet de bedoeling dat de vaste voeding een fles gaat vervangen en als je kindje straks meer gaat eten kan je de groentehap gewoon uit gaan breiden naar een avondmaaltijd en heb je er al een goed tijdstip voor.

Hier was het schema van mijn dochter op een gegeven moment:

08.00 fles
    09.30/10.00 fruit
    12.00 fles
    16.00 fles
    17.30/18.00 groente
    20.00 fles

Pas toen ze tussen de middag ook echt brood ging eten en er een kleiner flesje melk bij kreeg heb ik de fles van 16.00 uur laten vallen. In de plaats van een fles melk kreeg ze toen een tussendoortje met wat water.

4. adi

adi Niet meer actief

Kun je misschien ook 1 topic kiezen waarin je reacties wilt? Je hebt nu 3 topics aangemaakt met dezelfde vraag.

Deel Deze Pagina