BV productie lijkt opeens terug te lopen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Esthertie, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een kleine meid van 12 weken. Sinds het begin geef ik borstvoeding. Overdag wilde ze om de 3 a 4 uur en 's nachts om de 4 a 5 uur een voeding. Nu merk ik sinds een paar dagen dat ze 's snachts een extra voeding wilt. Ze slaapt minder lang overdag, slaapjes van 1 a 1,5 uur ipv 2 a 3 uur, waarbij ze nu meestal wel een keer tussendoor wakker wordt (voorheen sliep ze door). Overdag wil ze ook vaker drinken om de 2 a 3 uur. Tevens is ze vaak onrustig tijdens het drinken, tepel loslaten, dan weer aanhappen, paar slokken drinken en weer loslaten. Ook begint ze een beetje te piepen en jengelen tussen het drinken door.

Vanavond heb ik na de voeding gekolft en beide borsten had ze goed leeg gedronken. Ik heb haar hierna nog een flesje gegeven omdat ze aangaf nog honger te hebben en toen heeft ze nog gedronken.

Vorige week heb ik een dag een kleine beetje bloedvelies gehad en vandaag weer. Het lijkt alsof mijn menstruatie weer op gang komt.
    Ik vraag mij af of dit ermee te maken kan hebben, het lijkt namelijk alsof mijn productie terug loopt. Mijn borsten lijken minder vol en hebben ook al een tijd niet meer vol en gespannen aangevoeld.

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Aankomende menstruaties gaan vaak gepaard met productie dips. Als de menstruatie eenmaal doorbreekt komt het bijna altijd weer goed met de melk.

De beste manier om weer meer melk te krijgen is veel en vaak aanleggen. Kunstvoeding geven is verleidelijk, maar lost het probleem niet op.

Hou vol! Het komt weer goed.

Deel Deze Pagina