weet niet goed wat te doen

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by belgischemama, Jun 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    we hebben er meer dan 2j over gedaan om zwanger te geraken van nr 3, ondertss ben ik sinds mei naar ander werk gegaan, hier heb ik tot aug een contract van bepaalde duur en dan wordt het normaal gezien onbepaalde duur..
    nu is mijn vraag, zou ik wachten met te vertellen dat ik zwanger ben. ik ben hoogstends een week of 6, want als ik het nu zeg in mijn contract van bepaalde duur ben ik 100% zeker dat ik geen contract van onbepaalde duur ga krijgen omdat ik bekend heb gemaakt dat ik zwanger ben, en ik doe het werk graag en het inkomen is natuurlijk welkom.
    nu was ik ten raden geweest bij de vakbond, en hen zeiden ook van wss krijg je als je het nu zegt geen verlening, en ze adviseerde het pas te zeggen nadat ik getekend heb voor een contract van onbepaalde duur, nu ik ben liever eerlijk, het knaagt maar ik heb het inkomen wel nodig zeker nu.nu ik ben nog zo pril dus er kan ook nog vanalles anders lopen.
    dus wat zouden jullie doen het nu zeggen en weten dat je niet meer moet terug komen en zeker tot volgende zomer thuis zit met een min. aan inkomen of pas enkele weken nadat je een contract van onbepaalde duur getekend hebt en mss ook de kans hebt ontslagen te worden, nu zei de vakbond mij wel dat ze je in een contract van onbepaalde duur niet op basis van de zwangerschap mogen ontslagen.
    pfff hoe moeilijk.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt je altijd nog verschuilen achter de "smoes" dat je het niet eerder wist? En daarbij, je bent helemaal niet verplicht om het nu al te vertellen. In NL hoef je het pas drie weken (ofzo) voorafgaand aan je verlof te vertellen. Nu is het vast al wel eerder te zien, maar ik zou het ook pas na de 12/13 weken vertellen, wanneer je de "kritieke" periode hebt gehad.

Stel je vertelt het wel, je krijgt geen verlenging... en je krijgt alsnog een miskraam.... dan heb je helemaal niets. Uiteraard gun ik jullie een onbezorgde zwangerschap, maar je weet nooit hoe het loopt.

3. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Ik ben het met hopmarjanneke eens hoor , vertel als het lukt nog maar even niks , snap dat het aan je geweten knaagt maar het is even niet anders , gewoon doe alsof je neus bloed , als ze niet verlengen heb je ook geen recht op een uitkering volgens mij :( en dan moet je zwnger gaan solliciteren , da,'s helemaal lastig .
    Succes iig
    Liefs Edith
    Mama van mees*

4. belgischemama

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    merci dames zo dacht ik eigenlijk ook , ook al ben ik niet de persoon ernaar, maar ik wil beetje op "zekerheid" spelen. bedankt.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Zou ook even wachten. Het is zo augustus en tijd zat om het dan nog te vertellen ;).

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik zou het ook afwachten je bent nu nog niet zover en daarbij nog LAAANG niet verplicht om het te melden , als je niets zegt en je contract wordt dan niet verlengd weet je in elk geval zeker dat het niet een of andere lulsmoes is terwijl ze je eigenlijk laten gaan ivm je zwangerschap :)

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Waarom zou ze geen recht hebben op een uitkering? Het is niet haar "schuld" dat er niet zou worden verlengd. Alleen wanneer je zelf schuldig bent aan werkeloosheid (dus oa zelf opstappen) dan bestaat er een grote mogelijkheid dat je geen uitkering krijgt. Maar niet omdat je willens en wetens zwanger wordt en daarna geen verlenging krijgt.

8. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ja, dat klopt wat Hopmarjanneke zegt.

Mijn contract bij mn vorige werkgever is toen ook niet verlengd, ook toen kon ik gewoon een (ww) uitkering krijgen. Als jij inderdaad zelf opstapt zonder duidelijke aanleiding, dan zal een uitkering moeilijker gaan.

TS: Ik zou inderdaad ook nog even wachten. Niet alleen vanwege je werkgever, maar vanwege wat Hopmarjanneke zei in een eerder bericht.
    Stel je verteld het nu, en je zou een miskraam krijgen ( hoop het natuurlijk niet )
    Ik zou het gewoon rond 12/13 weken vertellen en desnoods nog wat later.

9. belgischemama

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ja we gaan er ook even met wachten

Share This Page