Vreselijk!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Cynnie1984, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Allebei kanker, maar ondanks 'smeekbrief' niet samen - AD.nl

Graag even jullie aandacht, dit is een oud collega van mij (de moeder) haar kindje heeft een ernstige vorm van kanker waarvoor hij een behandeling nodig heeft in amerika....maar een paar maanden geleden kwam mij oud collega erachter dat ze Borstkanker heeft en nu zelf ook onder behandeling loopt....Kaj gaat nu naar Amerika alleen kan mama er niet heel de tijd bijblijven omdat de verz. haar behandeling in Amerka niet vergoed!

Vreselijk dat ze dadelijk haar kleine zo breekbaar jongetje van 1.5 moet achterlaten om zelf tegen die klote kanker behandeld moet worden.

Dit doet me zo pijn!

2. MamaGiraf

MamaGiraf Actief lid

19 mei 2012
    119
    7
    18
    wat "kinderachtig" van een zorgverzekeraar (is nog zacht uit gedrukt). Het is al erg genoeg dat ze beide deze ziekt hebben maar dat mama er nou ook nog eens noet kan bij zijn. Te erg voor woorden.

Voor mijn werk heb ik ook veel te maken met zorgverzekeraars maar ze zijn soms zo kinderachtig :x

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.040
    3.865
    113
    Vrouw
    Thuis
    Weer eens Menzis :x.

Ik zat toch al serieus te overwegen aan het eind van dit jaar een andere zorgverzekering af te sluiten. Dit maakt nou niet dat ik daarvan afzie.

Ik hoop dat moeder en zoon nog heel veel tijd samen gaan krijgen, rotziekte is het ook.

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik hoop wel dat ze allebei schoon worden want het is zo rot ziekte :S

5. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Er zullen toch zat miljonairs in NL of ergens anders zijn die dit ook lezen... Waarom betalen die dat niet? Als ik zoveel geld had en ik las dit dan schreef ik toch meteen een cheque uit... Een moeder hoort gewoon bij haar kind te zijn in gevallen zoals deze...!!

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Zou je wel denken he!! Ik zou het zonder enige twijfel doen!!

En dan die reacties van die mensen die zeggen dat hij het ook wel alleen met zijn vader af kan...die hebben zeker zelf geen kinderen!

7. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vond ook echt vreselijk.
    Hier zijn dit weekend op diverse plekken inzamelingen gehouden door middel van soort van open kas enz, en het geld is allemaal naar hun gegaan.

Ik wou dat ik het geld had, dan had ik ze direct geholpen. Heb nu gewoon een ''bijdrage'' gedaan.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

en anders ik wel..

vind gewoon dat iemand dit geld MOET doneren

9. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Alle respect voor deze mensen en ik vind het echt verschrikkelijk. Grote zorgen over dat mannetje en nu mamma ook nog ziek. Natuurlijk is het beter dat mama in Amerika geholpen wordt en zo dus bij haar ventje wil blijven, wie wil dat nou niet?
    Maar ik begrijp het enigzins van de verzekering ook wel... Voor dat geld wat ze dan moeten uitkeren, kunnen er hier in NL wel meerder vrouwen geholpen worden aan deze vreselijke ziekte. Misschien is het ook een optie om in Amerika te praten met de betreffende ziekenhuizen die deze behandelingen doen, voor heel wat meer geld dan dat het in NL kost?
    Nogmaals...deze situatie gun je echt niemand en is vreselijk, maar er zijn nog meerdere schrijnende gevallen denk ik en die hebben het geld ook hard nodig...

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Zo denk ik er ook over

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Menzis, die ondersteunen hun reclames al jaren niet

12. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Wat ik niet zo snap..ze willen wel een aantal keer haar tickets betalen zodat ze heen en weer kan..Ik heb het even opgezocht en 1 retourtje met 2 keer overstappen is rond de 900 euro een rechtstreekse vlucht is rond de 1100. Dus hoe vaak mag ze dan heen en weer? 1x? 2x? en waarom geven ze haar dat bedrag niet gewoon zodat ze wat extra's heet om daar aan haar chemo te besteden?

Ik snap het punt van de verzekering ook wel een beetje het is een flink bedrag meer.Maar aan de andere kant die mensen hebben ook jaren lang verzekeringsgeld betaald natuurlijk...en daarbij mag een stukje menselijkheid ook wel. Bedoel ze zullen niet elke dag een moeder en zoon krijgen die beide kanker hebben en waarvan er 1tje alleen maar in America behandeld kan worden.

Ik hoop dat ze op wat voor manier dan ook bij elkaar kunnen blijven want zo'n jong kindje moet natuurlijk gewoon zijn mama bij zich kunnen hebben. En ze zullen natuurlijk ook veel beter en sneller genezen als ze bij elkaar mogen blijven.

13. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Las het vanochtend in de krant, vreselijk.

Menzis..tja..ergens snap ik het ook wel, maar dit is nu al het zoveelste zieke kindje dat enkel geholpen kan worden met behandeling in Amerika...wat ik me dan afvraag..waarom zijn die behandelingen niet hier mogelijk?

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
  15. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja dat vraag ik mij ook af.
    Maar de overlevingskans is in amerika net wat meer voor neuroblastoom kanker.
    al blijft die kans nog steeds weinig helaas :(
    Het is echt een verschrikkelijke agressieve vorm hebben wij helaas moeten ervaren :(

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ach lara....knuffel....

Weet je ik denk dat je als ouder er alles aan gedaan wilt hebben ook al is de overlevingskans nog zo klein je hebt er in iedergeval alles aan gedaan! Vreselijk om te lezen hebben jullie wel eens op de site gekeken kansvoorkaj?

17. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja ik heb die site inderdaad wel eens bekeken.
    Ik hoop zo dat het kleine mannetje het gaat redden.....

Ik denk wel eens ,zou het ons ook gelukt zijn om ons zoontje die kans in amerika te kunnen geven? Maar voor ons was er helemaal geen kans meer omdat hij terminaal geboren is en binnen 12 uur is gestorven.
    Ik hoop zo dat.nederland ook snel die kans kan bieden aan deze kindjes, zodat ze dicht bij hun familie de behandeling kunnen ondergaan

18. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Zojuist zag ik hier iets over bij Hart van Nederland en dacht hé volgens mij heb ik hier iets over gelezen op zp..

19. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Zag het op t nieuws gister, wat super dat ze die donatie hebben gekregen zeg.

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Verschrikkelijk, wat een noodlot zowel mama als kindje getroffen door deze klote ziekte! :$ Geweldig dat ze alsnog een gift hebben gekregen zodat ze samen kunnen zijn, dikke pluim voor dat bedrijf. Maar ik begrijp Menzis ook wel, ik vond het al heel coulant dat ze bereid waren de vliegtickets te betalen! :)

Nu maar hopen dat ze allebei weer genezen en ze weer kunnen gaan genieten als gezin!

Deel Deze Pagina