Hoe vaak gaan jullie kinderen naar het KDV?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by marleen2109, Mar 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    2,575
    0
    0
    Er zal misschien wel al vaker een topic over geopend zijn, maar ik ben benieuwd hoeveel dagen in de week jullie kinderen naar het KDV gaan.

Mijn jongens gaan 2 dgn in de week. Thomas gaat daarnaast ook nog 2 ochtenden naar de PSZ. Ze gaan pas sinds kort naar het KDV omdat ik bij beide het 1e jaar thuis ben gebleven. (De oudste is nog een tijdje bij een gastmoeder geweest). Omdat Thomas al op de PSZ zat heb ik dat door laten lopen, omdat ik m daar niet weg wilde halen, hij heeft het er zo naar zijn zin.

Na de zomervakantie gaat Thomas naar school. Nu zit ik te twijfelen of ik Jasper dan 3 dagen naar het KDV zal brengen of dat ik het net als bij Thomas ga doen. 2 Dagen KDV en 2 ochtenden PSZ. Eigenlijk vind ik 3 dgn KDV best veel. Maar aan de andere kant is hij dan 3 dgn op dezelfde plek ipv 2 verschillende dingen. Bij Thomas gaat het wel goed, maar ik heb dat eigenlijk alleen gedaan omdat hij al naar de PSZ ging.

Ik ben dus nu benieuwd hoeveel dagen jullie kinderen gaan en of dat bevalt?

2. lique80

lique80 VIP lid

Sep 18, 2006
    7,763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    3 lange dagen KDV. Was eerst 2 dagen en 1 dag oma, maar nu 3 dagen KDV. Van 7.00 tot 17.15. Tja ze zijn wat vermoeid daarna, maar ze hebben het reuze naar hun zin. Weet niet wat ik er verder over moet zeggen...

Oja, wat je beste kunt doen... tja, daar moet je je gevoel in volgen. KDV krijg je gedeelte vergoed, PSZ niet... das het enige wat ik zou kunnen bedenken en natuurlijk dat je niet heen een weer hoeft te racen...

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,814
    3,342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter gaat 2 halve dagen naar het kdv en het volgende kindje waarschijnlijk ook vanaf de 6 maanden.

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

#4 mama van 2 meiden, Mar 25, 2010
    Last edited by a moderator: Mar 25, 2010
    Iris gaat 1 ochtend en 1 hele dag naar t KDV, 1 dag komt oma oppassen. Bevalt prima!

5. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin gaat 2 dagen naar het kdv (meestal van 9 tot 5) en 1 dag naar opa.

6. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Keld gaat voorlopig 3 dagen, volgende maand gaat hij naar school.

Ella zal 4 dagen gaan en woensdag namiddag ben ik thuis.

Ik vind het niet leuk, maar het kan nu eenmaal niet anders. :(

7. sjudith

sjudith VIP lid

Dec 19, 2007
    13,031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hier 3 dagen, en als ze 2 1/2 is gaat alles veranderen!

Dan gaat ze op maandag, woensdag en donderdag een hele dag naar het kdv. En op di en vrij een ochtend naar psp.
    Op het kdv heeft ze het iig super naar haar zin en ik voel me dan ook absoluut niet schuldig hierom :)

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,720
    3,152
    113
    Female
    elke ochtend van 08.15 tot 12.15 uur

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    flexibel 2 ochtenden..

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier 3 dagen van 8.15 tot 16.45 uur (ma, di en wo). Ik vind het prima en mijn zoontje ook. Ik merk geen verschil aan hem na die 3 dagen.

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    finn gaat elke vrijdag de hele dag naar het kdv.
    De andere dagen dat ik werk, is mn vriend thuis en de andere dag past mijn vader op.

12. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    De even weken 4 dagen en de oneven weken 3 dagen. Bevalt uitstekend.
    We hopen wel tzt terug te kunnen naar altijd 3 dagen, maar dan moet mijn man eerst even doorgroeien op zijn werk (hopelijk binnen 1 a 2 jaar). Gelukkig vindt Sil het helemaaaaal niet erg om naar het KDV te gaan, want hij is een beetje verliefd op de leidster die er elke dag is :D Als hij er op wat voor manier dan ook moeite mee zou hebben zou ik me er niet lekker bij voelen, maar zoals het nu is... Hij gooit zich 's morgens zo vanuit mijn armen in die van de leidster, dus dat zit wel goed. Ik ga dan ook met een goed gevoel naar mijn werk.

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ryan gaat 2 hele dagen naar het KDV (woensdag en vrijdag).
    Maandags past mijn moeder op. De rest van de dagen heb ik vrij.
    Hij heeft het reuze naar zijn zin. Morgen is er een opa en oma dag. Zal lekker druk worden voor die kleintjes.

14. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    2,575
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Jasper heeft het op het KDV ook helemaal naar zijn zin. Hij gaat nu op woe en vrij en vanaf sept op di. en vrij. maar ik zit er aan te denken om de don. daar aan toe te voegen. Thomas gaat dan naar de basischool & BSO.

Ik vind het best een lastige beslissing. Ik zette namelijk alles op zij voor de jongens, maar ik wil nu ook wel weer eens wat meer voor mezelf. Klinkt misschien erg ego, maar ik merk nu dat ik een leukere mama ben als ik wat meer tijd voor mezelf heb. ae hebben een eigen zaak en het is hartstikke druk, die 3e dag is dan gedeeltelijk voor de zaak en gedeelte voor mezelf. Lastig...

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn gaat 1dag in de week naar het kdv. Van 8:15 tot 16:15 ongeveer. Ze heeft het er heel erg naar haar zin. Misschien dat ze over een aantal maanden wel 2 dagen gaat, dan ga ik nl 1 dag meer werken maar dat is allemaal nog niet zeker.

Wij hebben besloten dat ze niet naar een psz gaat, helemaal niet als ze straks 2 dagen naar een kdv gaat (ze gaat ook 1 dag naar opa en oma).

16. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

Aug 18, 2008
    1,472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Tijn gaat op 2 hele dagen naar het kdv (maandag en dinsdag), op donderdag gaat hij naar mijn ouders (een van beide zorgt dan dat ze vrij is) en op woensdag en vrijdag ben ik met hem thuis.

Ik merk wel echt dat hij de woensdag nodig heeft om bij te tanken van 2 drukke dagen kdv.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jongste gaat niet naar het kdv.

Oudste twee gaan sinds ze een maand of 15 zijn 1x per week een dag naar het kdv. Tijden van brengen en halen verschillen nogal ;)!

18. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn gaat 2 dagen in de week, de donderdag en vrijdag, bevalt ons en hem super!

19. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Onze oudste gaat twee dagen naar het kdv en één dag naar oma.
    Onze jongste gaat straks mee in dit ritme.
    Hier bevalt dit prima.

Ik doe mijn kinderen niet op de psz, dat vind ik wat te veel van het goede. Op mijn niet-werkdagen wil ik de kids voor mezelf houden! :)

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

Oh ja, hier ook geen psz. Dat lijkt me te veel van het goede, 2 verschillende speelplekken. Bovendien zie ik in ons geval geen toegevoegde waarde aangezien het KDV een prima pedagogisch plan hanteert, inclusief knutselen, voorlezen, etc.

@ TS: ik zou het doen die extra dag. Als jou dat net wat meer ademruimte geeft en je zoontje het naar zijn zin heeft, dan lijkt me dat veel waard. :)

Share This Page