Van geverfd bruin naar blond haar, lukt dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 7 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Hoi,

Ik verf mijn haar al een aantal jaar zonder problemen zelf ivm (ja, nu al) grijze haren. Nu ben ik mijn haarkleur (donkerbruin) een beetje zat en wil ik het graag wat tinten lichter hebben, eventueel met highlights/lowlights zodat de uitgroei ook misschien wat minder opvalt.

Iemand enig idee of je dit gewoon kunt laten doen bij de kapper? Ga in elk geval niet zelf met blondeerrommel aan de gang, lijkt mij niet slim, heb al eens oranje haar gehad haha.

En als het kan, hoeveel zou het kosten? Ben bang dat het wel een duur geintje wordt, heb dik en half lang haar.

zoiets als hieronder lijkt mij wel wat, zou dat haalbaar zijn?

Ik hoor graag tips en adviezen.

Groetjes suus

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    En tijdje terug wilde ik dat ook. Ben bij de kapper geweest en die raadde het af om in 1x naar blond te gaan, dan moet je het ontkleuren en is heeeeel slecht voor je haar.
    Ik zou dan dmv highlights naar blond gaan, elke keer een beetje meer. Dan ben je wel zo een jaar verder maar dan ga je wat langzamer en dus 'gezonder' over naar blond haar.
    Ik heb het toch weer donker geverfd, ik vind het een ontzettend groot nadeel dat je bij blond de uitgroei direct ziet en je dus steeds met een donkere streep op je hoofd rond loopt..

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ben kapster. idd lekker met heel veel highlights doen. dan heb je niet dat je met slecht haar rondloopt en kan je op een gezondere manier naar blond toe . twee a drie keer highlights en dan ben je zo goed als blond

4. Nikita1981

Nikita1981 Actief lid

25 nov 2011
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het meerdere keren laten doen, zelfs van zwart geverfd haar naar goudblond. Ik heb schouderlang haar. Duurt wel lang, ze gaan eerst je haar zover mogelijk oplichten en dan wordt er een mooie haalbare kleur blond overheen gezet. Kostte mij ongeveer 80 euro geloof ik.

5. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hier ook gedaan. Ik ging in het najaar naar bruin en voorjaar naar blond. De kapster deed het altijd met highlights. Ik had soms wel 60 folies in mijn haar haha (lang haar!!) maar ze deed dan ook heel veel en hele dunne strengetjes. Het resultaat is altijd prachtig :) Kost wat, maar dan heb je ook wat

6. Bri

Bri Niet meer actief

Het lijkt mij ook beter om voor highlights te gaan.
    Let wel, dat je vreselijke uitgroei gaat krijgen als je voor blond all over zou gaan. Heb ik ooit gedaan; ik heb van mezelf middelbruin haar en ben ooit hoogblond geweest. hartstikke leuk hoor, maar na 2 weken kreeg ik al zo'n bruin randje haar aan de wortels. Géén gezicht. Dus gelijk bijwerken. Na nog eens 2 weken had ik er genoeg van, en ben geleidelijk aan weer terug gegaan naar mijn eigen haarkleur.
    Sindsdien doe ik een meer drastisch kleurverschil alleen nog via highlights (of lowlights).

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik doe het geregeld van bruin naar blond.....ik begin altijd met highlights en maak er steeds meer. Zo wordt het ook het mooiste ;)
    Als je nu op tijd begint heb je ze mooi blond voor de zomer :D
    Ik betaal 2,70 per folie idg ;)

8. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik had highlights toen ik naar blond wou gaan. Valt de uitgroei ook minder op. Was wel 130 euro kwijt inclusief knippen.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Ok, bedankt voor jullie reacties! Highlights is dus eigenlijk het advies, maar waar ik dan wel meezit. Je kleurt dus dan alleen bepaalde strengetjes haar en niet alles, dus dan zie je toch nog steeds het grijze haar?
    Ik vind het zo oud maken en ben er gewoon flauw van.

En o ja, onderstaande wil ik voorkomen, want vind ik niet mooi:

10. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Dat kan ja! Ik heb het ook! Eerst ging ik elke lente/zomer van geverfd donkerbruin naar (licht)blond, en in de herfst/winter weer terug.

Ik heb het alleen nooit zelf aangedurfd, wel van donker naar licht, maar niet terug. :)

Liefs,

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Oe, 130 euro vind ik wel veel. Had eigenlijk zo'n 100 max in gedachten.

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik kies ervoor om niet te blond te doen dan krijg je die duo penotti niet ...vindt dat ook verschrikkelijk!

Eigenlijk als je niet heel je haar verft zul je idd wat grijs blijven zien lijkt mij.

13. Marieke4mei

Ja maar dit zijn er maar een paar. Als jij erbij zegt dat het blond moet worden door highlights weten ze wel wat ze moeten doen.

14. Marieke4mei

Ja ik schrok me rot bij de kassa. Gewoon even eerst informeren. Doordat het een hoop werk is met dat gefolie kost het meer dan je hele haar.

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Of het was gewoon een dure kapper:D

16. Marieke4mei

Niet de duurste hier in de buurt maar niet de goedkoopste nee. Was ook de eerste en laatste keer. Meestal verf ik het zelf maar de overgang van donker naar licht laat ik doen.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wow wat betalen jullie veel voor highlights, ik betaal bij mijn (thuis)kapster 7,50 voor highlights en dan zitten er bij mij zeker 20 in.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Thuiskapster is ook weer heel iets anders,....die hoeft geen huur te betalen :D

@marieke als het dan maar op zijn minst mooi was!

Ik was 45 euro kwijt voor 15 plukjes en knippen en föhnen ....ook niet duur.

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik hier nu net andersom aan het doen.. Ik was geverfd blond en wil nu naar donkerblond/lichtbruin. Ik heb nu low lights door m'n hele haar en dan in dunne strengen (juist om geen duo penottie te krijgen). Straks in de zomer gaan er weer wat high lights in om een zomerse coupe te krijgen. Zo toch elke keer een andere coupe en geen uitgroei! En zoals al eerder gezegd hier: een stuk gezonder voor je haar!

Ik betaal via thuiskapster incl verf etc 35/40 euro excl knippen, met knippen 50..
    (Ik heb niet maar 15 plukjes dan hè, bij mij zit heel m'n haar in de folie bijna haha)

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

klopt, scheelt je wel enorm veel geld als ik het zo lees, had nooit verwacht dat het zooooooo duur zou zijn bij de kapper. Knippen betaal ik trouwens ook 7,50 voor, ben ik wel blij mee met zijn vieren.

Deel Deze Pagina