Zwanger van een 3e en extreem vermoeid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lotteke82, 27 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Hey !

we lopen op wolkjes, zwanger van een 3e ukje !
    Maar die vermoeidheid is moordend.. De 2 kleintjes zijn echt nog klein, vragen nog veel aandacht & hulp. Maar mama is echt op..
    lange nachten en smiddags klap ik toe en moet ik gewoon 2uur kunnen slapen.
    Precies of de vermoeidheid is 4dubbel zo erg als de beide zwangerschappen samen..

Zijn er nog mama's van 3 kindjes die dit ook ervaren hebben ?
    en please, zeg me dat het begin te beteren vanaf 12weken of is dit voor de gehele zwangerschap?
    Ik ben vandaag exact 11 weken ver.

Zijn er tips, extra vitamines ?
    Ik zit even met de handen in het haar.. ik huil van vermoeidheid, alle werk in huis blijft liggen,..

Bedankt

2. dilara1

dilara1 Bekend lid

25 apr 2012
    896
    1
    0
    Ik weet niet hoe oud je kids zijn maar die van mij iets ouder ben ook vaak moe maar kan me rust makkelijker pakken omdat ze op school zitten en ook alles begrijpen begin zwangerschap is altijd meer vermoeidhijd maar het kan zo dat je 9 maanden heel moeilijknza hebben omdat je kids nog klein zijn hoop voor je dat het makkelijker word.

3. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Herkenbaar! Ik had het bij deze zw.schap (de vierde) Had in het begin nog 2 kindjes thuis en 1 op school. Inmiddels 2 op school en eentje van 1,5 thuis. Ik was die eerste 3 maanden ook echt gesloopt. Heb echt een keer mijn man gebeld met de vraag of hij eerder thuis kon komen van zijn werk omdat ik het gewoon niet meer trok, zat helemaal stuk van vermoeidheid. Maar! Het werd echt beter naarmate de zw.schap vorderde. Die killing vermoeidheid en de misselijkheid werden stukken minder vanaf een week of 12/13/14. Nu vind ik het weer pittig omdat ik tegen het einde loop, maar zelfs nu beter te doen dan die eerste maanden. Poeh, heftig he?

Zet hem op meid, hopelijk voel je je snel wat fitter.

4. mariama

mariama Lid

21 mrt 2008
    55
    0
    0
    Ik ben ook zwanger van mijn 3e. Heb een ouder kind en een jonger.
    Enige tip wat ik je kan geven is naar opa of oma brengen evt. dat de kinderen iets leuks gaan doen met papa zodat jij kunt rusten.
    De eerst 3 maanden van je zwangerschap kost heel veel energie + de zorg over 2 kleine kinderen. Geen wonder dat je zo moe bent. Slapen joun kinderen overdag? dan zou daar mijn rustmoment van maken.

Sterkte
    Mariama

5. flotsje

flotsje Niet meer actief

hier ook nog twee kleintjes thuis onder de 4.. is heel zwaar.. wordt wel wat minder de vermoeidheid.. je leert er ook wat meer mee omgaan.. ben zelf gestopt met werken en dat scheelt... en ik probeer het mezelf ook wel wat makkelijk te maken.. de tv staat iets vaker aan en het eten is niet heel uitgebreid... zit hem hier in de kleine dingen...

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik herken je verhaal!
    Ik lig bijna elke avond half negen in bed.
    Sporten lukt niet op dit moment omdat ik ook ontzettend misselijk ben.
    Manlief doet op dit moment bijna alles in huis.
    Naast mijn eigen bedrijf en de kinderen heb ik geen energie meer over voor andere dingen.
    Maar uit mijn vorige zwangerschappen weet ik dat het echt rond de vier maanden stukken beter wordt.

7. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Herkenbaar! Andere zwangerschappen ook vermoeid, maar deze derde erg vermoeid. Het is natuurlijk ook anders als een eerste en tweede zwangerschap, het leven was rustiger en nu is er altijd wel iets dat aandacht vraagt.

Hoe oud zijn jouw kindjes?

Het s bij mij sinds deze week beter. Dus vanaf de 13e / 14e week. De weken daarvoor lag ik vaak om 20.00 uur al in bed.
    Dus het beste is toegeven aan je vermoeidheid. Ik slik ook multivitamines van vsm, gezond en kleine beetjes over de dag eten.
    Maar uiteindelijk denk ik wel dat het over een aantal weken anders voor je is hoor! Nog even volhouden!

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    En niet te streng zijn voor jezelf :). Je mag best moe zijn en dan blijft het huishouden maar even liggen. Hopelijk helpt het voor je niet de enige bent. En je man wat meer inschakelen. Doe ik ook in het weekend :)

9. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Herkenbaar..ik heb ook twee kleintjes van 3 jaar en bijna anderhalf en ik ben 24 weken zwanger van ons derde kindje. Wat een verschil met mijn vorige zwangerschappen, je bent echt niet de enige! Ben ook doodmoe en heb daarnaast bekkeninstabiliteit dus kan niet veel. Ik hoor van veel vrouwen dat het beter wordt naarmate de zw schap vorderd, maar bij mij niet :( mijn buik begint nu al in de weg te zitten en ben de hele dag moe. Desondanks probeer ik te genieten, het is mijn laatste zwangerschap en heel bijzonder..maar ik zal blij zijn als het kleintje er is. Hoewel het dan ook aanpoten wordt met drie kindjes onder de vier, haha. Sterkte en probeer tijd voor je zelf te nemen, kindjes even naar opa en oma, dat doe ik ook 1 x per week. Verder pakt mijn man een heleboel op uit zichzelf, dat scheelt echt.

10. jesjeenkids

18 okt 2012
    56
    0
    0
    NULL
    heerhugowaard
    heel herkenbaar hier zwanger van de 4de gelukkig alle 3 de kids wel naar school en mama dan op de bank ik pak echt elk rustmomentje die ik kan pakken en voorderest doet manlief enorm veel wordt nu morgen 12 weken wel minder en leg nu om 10 uur in bed en niet om half 9 dus het wordt echt wel beter hahaha even volhouden en echt goed naar je lichaam luisteren

11. giraf

giraf Niet meer actief

Allereerst: het wordt beter!! :)

Hier ook zwanger van de 3e en 2 kindjes thuis in de leeftijd van 1 en 2, dus niet schoolgaand.
    Ik weet niet hoe ik de eerste weken van de zwangerschap ben doorgekomen, iig met heel veel tranen :) Ik was moe moe moe moe en nog eens moe, daarbij de hele dag misselijk en duizelig, dus ik voelde me net een slappe vaatdoek, maar dat ging niet, want er stonden elke dag 2 kindjes die (bijna) volledig hulpbehoevend zijn.
    Ik ben de weken doorgekomen met hulp van mijn man die mij zodra hij thuiskwam uit zijn werk mij alles uit handen nam en ik ging elke dag vroeg naar bed.
    Ik werk 3 dagen in de week, dus dat was ook best pittig, maar aan de andere kant ook wel lekker, omdat ik dan meer rust kreeg dan thuis.

Net wat andere ook al zeggen: Ben niet te streng voor jezelf.... De was mag best een dagje langer blijven liggen en probeer je rust te pakken waar het kan...

Na de 17e (sorry, echt niet eerder :)) week begon ik me wekelijks beter te voelen en nu kan ik soms zelfs al tot 22:00 's avonds mijn ogen openhouden, dus het wordt echt beter! :D

12. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik was bij de 3e niet moe, had toen kids lopen van 1 en 3 jaar oud. Maar was wel zooooooooooooo misselijk tot 18 weken. Wel merkte ik dat me lichaam het zwaar vond. Met 24weken kreeg ik al weeen en ontsluiting. Maar met veel rust is de kleine meid mooi blijven zitten tot de datum. Ik wil heel graag nog een 4e kindje, zit hier alleen wel tegen op te kijken. Wat als ik weer zoooooooo misselijk word, of zoooooo moe dan ga ik me zo enorm schuldig voelen tegenover me kids die ik al heb. Ik heb ze gelukkig alle 3 op school, dus dat scheelt kan dan wel alle rust pakken, maar goed als ik zo misselijk ben en ze moeten na school en van school, dan is het even doorbikkelen. Maar goed meestal gaat het een stuk beter na 12 of 13 weken dus hou die hoop erin hihi!

13. acnaib

acnaib Bekend lid

19 mei 2008
    560
    1
    0
    Moeder
    Dongen
    Hier ook zwanger van de derde en 2 kindjes thuis( 2&3 jaar)! Ik heb energie voor 10 nu!
    De eerste weken was het ook wel anders hoor! Maar je moet gewoon niet te veel eisen van jezelf en elke dag iets doen in huis!
    En als het niet lukt; jammer , morgen weer een dag!
    Komt helemaal goed en vergeet niet lekker te genieten want het gaat zo snel!
    Zet lekker een kinderfilmpje op en ga lekker met de kids op de bank liggen;)

14. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    ik ben nog steeds extreem moe..heb ook een kleintje vn 3 lopen..ik slaap in de middag een uurtje het helpt wel ietsjes..

15. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Dank je wel voor alle hoopvolle reacties :)

De kleintjes zijn "net geen 3" en 15maand.
    en dus ook nog compleet hulpbehoevend,
    De oudste zit op school, dus is het hier iets kalmer tijdens de schooluren.
    maar als de jongste in bed zit, kruip ik ook onder de wol.
    Het is momenteel de enige manier om het tot savonds vol te houden.
    Ik heb gelukkig ook een schat van een vriend die echt bijna alles overneemt van boodschappen, koken, .. En daar ben ik blij om, want ik zou het momenteel niet kunnen klaarspelen.

Zoals Giraf het ook zegt, momenteel kom ik die weken door al huilend van vermoeidheid en uren slaap.
    Maar ik hou de moed erin en ga ervan uit gaan dat het binnen 4 à 5 weken misschien toch helemaal over zou kunnen zijn :)
    misschien :D

16. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Ik ben zwanger van de 4e, heb er 2 thuis (3 en 1,5 nu) en 1 op school (4 jaar). In het begin was ik ook helemaal kapot. Ook veel misselijk en wist ik niet hoe ik alles rond moest krijgen. Later ging het iets beter. Nu op het einde is het weer heel erg zwaar. Misschien zijn er mensen om je heen die af en toe eens op kunnen passen.

Ikzelf kan ook 's middags niet slapen, omdat mijn middelste geen slaapje meer doet.
    Heb geen familie in de buurt en we zijn net verhuisd en hebben nog niet veel vrienden/kennissen hier, dus hier is dat lastig. Maar als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik 's middags proberen even te rusten. En 's avonds vroeg naar bed, want de kinderen liggen er ook vroeg op.

17. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Herkenbaar hoor. Ik vraag me nu nog een beetje af hoe ik die eerste 18 wkn doorgekomen ben. Helaas hyperemesis gravidarum gehad, erg misselijk dus, heel slap en zoooooooooo moe. Iedere avond tussen 18:00-20:00 uur naar bed en iedere middag 2-3 uur slapen als omstandigheden het toelieten. En de rest van de tijd beroerd en slap op de bank gelegen, wensend dat het avond was en ik weer naar bed kon.

Kinderen hebben heel veel TV gekeken :)...
    En zodra manlief thuiskwam, vluchtte ik mijn bedje in en moest hij het allemaal maar doen verder.

Na de 18 wkn werd het beter, minder misselijk, meer energie, kon weer wakker blijven tot 21:00-22:00 uur, geen middagslaapjes meer nodig. Ook weer een beetje gaan werken (ik zat al vanaf week 6 volledig in ziektewet).

Na de 24 wkn werd het langzaam weer wat minder ;) en vanaf 28 wkn ben ik weer gestopt met werken, omdat ik zo moe ben (en hoe meer moe, hoe meer misselijk en dan begint spugen ook weer). Ik merk dat het iedere week weer een beetje zwaarder wordt, helaas. Het zal een kwestie van tijd zijn voordat middagslaapje weer ingevoerd moet worden.

18. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    vrouwen moeten toch sterk zijn als je al die verhalen leest
    misselijk en moe tot we er bij neervallen én toch nog tonnen liefde vinden voor die kleine bubbeltjes
    ;)

19. zonzee

zonzee Lid

14 feb 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook zwanger van derde en ontzettend moe tot ongeveer 16 weken,had het liefst winterslaap gedaan en misselijk ook. nu aan het einde ook weer ontzettend moe en misselijk.
    eerste zwangerschap was een tweeling totaal niet moe of misselijk geweest dus dat valt erg tegen nu.

ook veel zwaarder gevoel in buik al vanaf het begin niet lekker.

en nu week 36 kan ik niet meer echt slapen dus word nog erger , ook een gevoel van totale uitputting.

nog even je kan het :)

Deel Deze Pagina