Wie op "grote-mensen-feestje" dochter van 6, naast opa's/oma's ?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mel, 23 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Hallo allemaal

Ben even nieuwsgierig hoe anderen dit doen.

Toen onze dochter 1 jaar werd en 2, 3, 4 en 5 hadden we een feestje met opa's, oma's, tantes (3x zus en kindjes met aanhang) en dus ooms en nichtjes en neefjes. Daarnaast enkele vriendinnen of vrienden met hun kindjes. Dit veranderde per jaar wel een beetje. Vorig jaar waren dit 3 vriendinnen met hun kindjes en nog goede vrienden van ons met hun kindjes. Toen ze 5 werd had ze ook nog een kinderfeestje daarnaast.
    Nu wordt ze binnenkort 6 en zat ik zelf eens te denken hoe het dit jaar te gaan doen. Ga ik de komende jaren door met het vragen van in principe mijn vriendinnen op mn dochters verjaardag of stop ik daarmee. Met sommige van die vriendinnen heb ik niet heel veel contact en met sommige heb ik wel wat regelmatiger contact maar vooral onder schooltijd met mn 2 jongste kindjes. Helaas hebben we ook nog 2 stellen goede vrienden die meer dan een uur rijden van ons vandaan wonen en dus komen die niet (logisch natuurlijk). 1 Stel woont dichtbij en hebben we als stel ook veel contact mee en ook de kindjes kennen elkaar goed dus die vragen we sowieso. Maar dan zou het neerkomen op alleen de familie en dat ene stel. Ik heb nog wel wat vriendinnen die ik iets vaker zie maar die kennen mn dochter niet echt goed omdat de keren dat ik met die vriendinnen afspreek zij op school zit; en dus zijn het meer mijn vriendinnen.
    Maar alleen familie op de verjaardag vindi ik (gevoelsmatig !!) ook zo 'kaal'

Wie vragen jullie op de verjaardag van jullie 6-jarig kind ? Of 7 jaar of 8 jaar zoiets ? (dus niet de peuter of kleuter-verjaardag)
    En zie je het ook met de jaren veranderen ?

Alvast bedankt !

2. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar,dat het veranderd met de jaren.Ik zie daar overigens niet zozeer verschil in qua leeftijd.
    Dat is toch meer gewoon hoe het gaat.Bij de eerste verjaardag van onze oudste kwamen er veel meer mensen als nu bij de eerste verjaardag van de jongste.
    De oudste nodigt ook zelf vriendinnetjes (uit de buurt) uit,die komen dan zonder ouders.

3. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Die kindjes uit de buurt die zonder ouders komen, komen die dan ook op haar kinderfeestje ?

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier veranderd de samenstelling ook maar dit komt omdat er ook vrienden komen en gaan. Maar in principe komen onze vrienden ook op de verjaardag van onze kinderen, ook als ze bijv. zelf geen of 1 kind hebben van een andere leeftijd.
    Ook komen sommige buren die kinderen hebben. Maar die komen dan ook bij onze andere kinderen. Voor kinderfeestjes kezen ze vaak kindjes uit de klas.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, hier komen ook nog wel eens vriendinnen met hun kinderen, alleen denk ik ook dat dat straks wel stopt. Tenminste, ik moet eerlijk bekennen dat ik er andersom vaak ook niet zoveel aan vind om de verjaardagen van hun kinderen weer af te lopen. Vaak met zoveel mensen dat ik ze eigenlijk amper spreek of zie. Mijn eigen kinderen vinden er vaak ook niet zoveel aan.
    Als ze zo jong zijn, geven ze ook nog geen kinderfeestje, dus dan vind ik het ook wat anders, vanaf een jaar of vijf hebben ze ook zo'n feestje, dus dan vind ik opa's en oma's en een enkele vriendin/buren ook wel genoeg.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier vieren we de verjaardagen met opa's en oma's, ooms en tantes en hun kinderen en 1 stel hele goede vrienden. Meestal zijn er dan maximaal 11 volwassenen + de bijbehorende kinderen. De rest van onze vrienden wonen allemaal of verder weg of ze hebben zelf geen kinderen en zijn daardoor ook niet erg geinteresseerd in kinderverjaardagen. Ik vind het prima zo, ik haaaaaaaat verjaardagsfeestjes, ook die van mijn kinderen, dus hoe minder mensen hoe beter. En de jongens zelf vinden het ook prima zo. VAnaf 5 jaar mogen ze hier nog apart een kinderfeestje geven voor klasgenootjes.

7. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee dat niet,de kindjes uit de buurt zijn niet de kindjes van school.En de kindjes van school komen op het kinderfeestje ;)

8. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Hier komen gewoon vrienden en familie! Gezellig juist hoe meer hoe gezelliger

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hier ook vrienden, familie en enkele buren. Hoe meer, hoe leuker! En dan wel overdag met eten.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier alleen ouders, schoonouders en onze broers en zussen met aanhang. In totaal 16 volwassenen. Is meer dan genoeg en ze mist niemand. Op het kinderfeestje komen wat kindjes uit haar klas en that's it.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier vrienden, familie, buren en ( bijna )allemaal met kinderen.
    Hele drukke dag altijd, haha. En de laatste paar jaar doen we het in 2 x. Op de dag zelf familie. De dag daarna, of in het weekend, de vrienden en buren.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Die van ons is pas 5, maar ik denk dat we het volgend jaar net zo zullen doen als dit jaar.
    Op het grote mensen feestje kwamen opa en oma, wat ooms, tantes, neefjes en nichtjes (groooooote familie, dus we moeten selecteren), en soms een enkele vriend(in) van ons.

Eerdere jaren hadden we meer van onze vriend(inn)en met kleine kinderen, maar dat hebben we nu niet meer gedaan. Dat zegt hem niet zo heel veel, en hij vindt het een veel te leuke gelegenheid om uitgebreid met zijn neefjes te spelen.

Buren met kinderen, dat zou nog wel kunnen. Maar dan alleen als hij de kinderen en wij de ouders leuk vinden :D

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier meestal alle opa's en oma's...
    1 tante met 2 kids..
    En verder wat vrienden met kinderen in dezelfde leeftijdscategorie waar ze graag mee speelt.

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier tot nu toe (hij wordt van de zomer 4) opa's, oma's, overgrootoma's, ooms en tantes (nog geen kinderen) en vrienden van ons wel allemaal met kinderen. De kinderen van de vrienden van mijn vriend zijn allemaal wat ouder dan onze kinderen, maar daar worden we ook nog gewoon uitgenodigd op de kinderverjaardagen.
    Het is wel altijd druk bij ons, maar dat vinden de kinderen allen maar leuk!

Deel Deze Pagina