Niet genoeg aan 1000 ml nutramigen :-(

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Carino, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn zoon van 16 weken en 7,5 kg drinkt nutramigen. Hij heeft alleen niet genoeg aan 1000 ml. Wat kan ik doen?

Het is echt honger en hij doet het verder goed ;)

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Aan hoeveel heeft hij wel genoeg? Misschien is het een groeispurtje en stabiliseert het weer?

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hij zou het met 100 nl meer redden. Het is ook plots gekomen en hij zit wel in een onrustige fase nu. Dus een spurt zou kunnen.

Hij redt het alleen nu echt niet en door de KMA wil ik echt niet bijvoeden voor 6 maanden :( Ik denk dat ijkmaat moet proberen er zo min mogelijk overheen te gaan en niet spastisch moet doen over 60/100 ml nu. Mocht het langer aanhouden dan bel ik de arts wel weer.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja, ik zou van 100 ml meer ook niet direct een probleem maken. Even over de max gaan is niet erg. Wat zijn zijn voedingstijden nu?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon doen zoals je doet: geven wat hij nodig heeft. Dieetvoeding is licht verteerbaar: mijn dochter had ook niet genoeg aan 1 liter Neocate.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Je kunt beter wat meer water erin doen (10-20 ml per flesje), dan een extra schepje :)

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij doen, op advies van de diƫtiste(ook vanwege groeiproblemen) 100 cc water + 4 schepjes
    150 cc water + 6 schepjes
    200 cc water + 8 schepjes Nutramigen AA.

Dus in verhouding 5 cc minder water dan wanneer je de standaard hoeveelheden hanteert.

Deel Deze Pagina