Melk door groente/fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door Loontje85, 13 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Meiden, ik heb een vraagje.

Ik heb vandaag voor het eerst zelf worteltjes gemaakt. In de stomer en daarna in de mixer (philips avent).
    Nu lees ik in veel recepten dat je opvolgmelk of bv moet toevoegen. Moet dit ook echt ?
    Ik had nu dus alleen pure wortels gemaakt, maar hij vond het niet te eten :(. Hij heeft pas 2x eerder iets van 5 hapjes wortel gehad (dat was uit een potje), dus hij zal er nog wel aan moeten wennen, maar met de hapjes uit het potje hoefde hij niet te kokhalzen ;)

Alvast bedankt !

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    jke kan dat inderdaad toevoegen om wat smeuiger te maken maar als je die stomer hebt dan is het al heel vochtg en vloeibaar door het water dus dan is het niet nodig (vond ik althans) later deed ik het prakken en toen deed ik het wel om het dus wat smeuiger te maken....

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het kan helpen met de smeuigheid, of met het wennen aan de smaak.

De smeuigheid kun je ook doen met een klein klontje boter. Dat werd hier door het cb geadviseerd.

Ik heb het nooit toegevoegd

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar moet je de kv dan eerst aanmaken met water ? Hij zit al aan het max. aantal schepjes, dus ben het niet van plan, maar vroeg het me af.

Klontje boter is ook een goed idee, wie weet vind hij het dan wel lekker.

5. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Nee hoor, dat moet helemaal niet. Wat extra kookvocht er doorheen werkt ook prima en je kan het langer invriezen volgens mij als je er geen melk doorheen doet.

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Het zag er ook helemaal niet droog uit, maar aangezien het in elk recept staat begon ik echt te twijfelen.

Ik had een zakje wortelen gekocht, schoongemaakt van AH en daar staat achterop dat je het niet kan invriezen. Kan het dan wel als het eenmaal gestoomd is ?

Ik voel me echt een beetje dom met al m'n vragen ...

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb ook die stomer/blender en heb nog nooit wat toegevoegd. Door het vocht van het stomen wordt het al smeuig genoeg vind ik.
    en ik denk dat hij gewoon moet wennen!

8. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb geen enkele keer melkpoeder of fv gegeven door de groente/aardappels/wortelen. Wel een keer door de rijst maar dit was geen succes waardoor ik daarmee gestopt ben. De rijst combineer ik nu met een groente en dat gaat prima.
    Je kan het toevoegen maar dat is aan jou, m.i niet nodig.

9. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben ook net begonnen met hapjes soms prakjes soms rapley.
    Ik doe ook wat kookvocht erbij dat maakt het smeuiger.
    Maar dat de worteltjes niet zo lekker waren komt denk ik omdat ze kant en klaar geschrapt uit een zakje kwamen. Ik heb deze zelf ook wel eens op en vind ze minder zoet dan vers. Ik heb pas zelf wortels gegeten en er een paar geprakt en in de vriezer gedaan. Ik zou geen melk toevoegen ik ga voor de pure smaak. :D

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Met stomen hoeft dat niet, het is al smeuig genoeg. Ik heb het later weleens gedaan bij de aardappels (bv), maar ook maar enkele keren. Olijfolie maakt het ook wel smeuig.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

hoeft niet, ik doe er wat kookvocht bij als het te dik is.
    worteltjes vond hij ook vreselijk maar samen met een aardappeltje vond hij het wel te eten (niet lekker maar wel te doen)

12. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Bedankt allemaal.
    We gaan gewoon wat anders dan wortels proberen.

Deel Deze Pagina