Hoi dames, Mijn kleine meisje is begonnen met indalen, althans dat kreeg ik te horen van de verloskundige. Daarbij moest ik rekening houden met allerlei klachten. Ook zou het rustiger in mijn buik worden ivm ruimtegebrek. En wat is het anders zeg! Een week terug draaide mijn kleine dame nog vrolijk rond. Mijn buik golfde dan op en neer en het was soms pijnlijk. Maar ik kon daar ontzettend van genieten, heerlijk al dat leven in mijn buik. Volgens mij is mijn dame de afgelopen week niet meer omgedraaid, heeft na de afspraak van met de vk ook geen pogingen meer gewaagd om te draaien. Ik voel wel beweging, maar het is in vergelijking met hiervoor ooo zooo rustig. Verder voel ik af en toe een wat menstruatie-achtig gevoel, maar dat trekt snel weg. Ook al een paar keer gehad dat mijn onderbuik en onderrug wat pijnlijker waren. Af en toe voel ik wel een bult omhoog komen, dat zijn haar billen toch? (ik kan het niet altijd goed voelen ivm voorliggende placenta) Hahaha, wat een onzekerheid, mijn oudste dochter lag in een volkomen stuit en ik wil deze keer graag normaal bevallen, geen keizersnede. Pas in de 36e week weer een echo bij de gyn. Bij mijn oudste had ik een versiepoging (draaien) in week 37 + 2/3, maar dat was te laat toen. Wat begint het allemaal spannend te worden nu!
Haha ik heb precies hetzelfde, meneertje ligt al met z'n koppie in 'mn bekken.. Soms komen z'n billen omhoog idd, maar hij rekt ook z'n been/benen wel eens uit en dan heb ik aan de zijkant een voetje.. Die pijn herken ik, voor mij de eerste dus ik denk soms oh nee het zou toch niet al beginnen maar zakt elke keer weer weg nog gelukkig.. Wel na zo'n menstruatie kramp een gespannen harde buik elke keer.. We wachten af! Hopelijk blijft je dametje zo liggen!
Volgens mij is t hier ook het geval! Alleen zoals ik het voel ligt t kindje nog niet helemaal goed! Wel vergelijkbare "klachten".. menstruatiepijn en mijn lijf voelt gewoon anders.. lastig uit te leggen oh en veel harde buiken! Terwijl ik het echt rustig aan doe.. maar mijn moeder had dit ook bij elke zwangerschap.. maar goed, morgen controle ben benieuwd wat ze zeggen!
Ik heb nu ook wat harde buiken gehad, terwijl ik dat in de voorgaande maanden niet had. Het is opeens allemaal zo anders. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dit niet zo ervaren, ik denk door de stuitligging. Mijn dochter duwde voortdurend met haar hoofdje omhoog. Er was toen zoveel gaan bovenin mijn buik (ook placenta voor toen). Nu voel ik af en toe wat geduw (billen, benen) en wat gekriebel (voetjes, handjes).... zo anders. Wel grappig dat we ongeveer hetzelfde ervaren, denk dat we ook ongeveer net zo ver zijn (Famke wel zie ik aan haar banner)
Ik ben nog láng niet bij het indaal gedeelte, maar ik verbaas me er altijd over dat vrouwen dit zo goed voelen. Mijn eerste was kennelijk rond de 34 weken ingedaald, maar ik heb hier dus echt nooit iets van gemerkt. Haar benen en billen zaten vanaf 28 weken in mn ribben en zijn daar voor mijn gevoel tot de bevalling gebleven. Misschien ligt het eraan hoe groot je bovenlijf is ofzo of je dit wel of niet voelt? Dat vrouwen met een klein bovenlijf er niets van voelen, omdat de baby dan altijd wel relatief hoog blijft zitten met het lijfje.
Nah ik had wat vage klachten die ik niet direct kon plaatsen.. en na wat gegoogle denk ik dat het met het indalen te maken heeft.. morgen ga ik t navragen bij VK en indd Miepske lopen na genoeg gelijk op
Aaah, dit verklaart een hoop van mijn "klachten" nu! Helaas daalt de baby verkeerd in, ligt in onvolkomem stuit Maar ook menstruatiekramp dat af en door naar mijn rug toetrekt. Ook voel ik de kleine amper nog. Af en toe wat gewoel en geschuif!
Dat was ook het eerste wat mij erg opviel: dat het bewegen van de baby opeens verminderd. Ze was hiervoor een echte draaikont, draaide dagelijks een paar keer in de rondte, nu opeens niet meer
Nou VK heeft te bevestigd 'klachten' horen echt bij t indalen.. ze kon alleen niet voelen hoever kindje in gedaald was omdat ik zulke sterke/strakke buikspieren heb.. aldus de VK.. .. ook wel s leuk om te horen hihi over 2 wkn heb ik liggingsecho dus benieuwd of kindje dan helemaal goed ingedaald is!.. Zal nu eerst ff voet uit mijn ribben halen.. poeh rot gevoel