Hallo, Ik had net ook al een vraag gesteld over alimentatie, maar nu over urgente bij een woningbouwvereniging. Als ik het huis uit wordt gezet of weg moet vanwege slechte omstandigheden, met 2 jonge kinderen, heb ik dan recht op urgentie? Ik kan nergens heen, bij niemand inwonen enzo. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet echt geen raad, het gaat erg slecht tussen ons, maar ik kan nergens heen, en voel me zo gevangen hier. Het gaat gewoon niet. Weet iemand iets over urgentie? Alvast erg bedankt, Groetjes, Mandy
voor zover ik weet krijg je bijna nergens meer urgentie voor zelfs niet als je op straat komt testaan met twee kinderen dan ga je maar naar een opvang centrum wordt er dan gezegt dat zeiden ze in ieder geval tegen een kennis van me die met 3 kids op straat gemieterd werdt
NU maatschappelijk werk bellen, zij kunnen je hierin verder helpen! Mocht je vragen hebben stuur maar een PB, heb ervaring
In Almere alleen als het levensbedreigend is en anders idd de crisisopvang. Heb er zelf 5 weken gezeten en er zaten heel,veel gezinnen met kleine kindjes...
Dat zou een goede start kunnen zijn. Maatschappelijk werk zou wel dat kunnen aanvragen lijkt me. Erg bedankt voor de tip, wil graag meer weten over jouw ervaringen. Ik stuur je een PB.
Jij wordt het huis niet uitgezet, de vader kan vertrekken. Zo redeneert de woningbouw. En gelijk hebben ze.
We wonen nu in een koophuis, op zijn naam. Hij wil ook wel vertrekken hoor, maar dat kan toch helemaal niet? Ik heb geen baan hoor, krijg gewoon een uitkering als we uit elkaar zijn. Hypotheek kan je dan toch niet betalen? Daarom, moet ik het huis uit.
Ja, dan denk ik wel dat je recht hebt op urgentie hoor! Zoek het anders na op de internetsite van je woningbouwvereniging en schrijf je alvast in.
ai koophuis, huurhuis was makkelijker geweest. enne de woningbouw zet de man er niet uit hoor, dat doet de rechter in de voorlopige voorzieningen..... Die van mij bleef ook rustig op zijn gat zitten, totdat ik een advocaat inschakelde...
Ik sta al 1,5 jaar ingeschreven. Maar de wachtlijsten zijn wel 8 jaar lang ofzo. Wat ik op internet lees, is dat je geen urgente krijgt als je met kinderen het huis uit wordt gezet. Alleen als er iets psygisch mee inspeelt ofzo. Maar vanwege een koophuis? Denk ik niet, maar hoop het wel natuurlijk.
Helaas, je hebt niet zomaar urgentie meer tegenwoordig, aan den lijve ondervonden. Ik zou het wel proberen. Ga daar nu vast achteraan! Maatschappelijk werk kan je er niet mee helpen, helaas. Dat hebben ze bij mij geprobeerd, maar dat kunnen zij ook niet. Op psychische klachten heb ik het ook al gegooit, maar helaas, ze trappen nergens meer in tegenwoordig. Koophuis: als die op naam van je vriend staat, heb jij geen poot om op te staan helaas. De rechter zal hem ook niet zomaar op straat zetten, maar wel aansporen dat jij en de kids daar kunnen blijven tot je wat anders hebt. MAAR het is vaak per gemeente weer anders, dus ik zou alles proberen!
Psychisch, tja ik voel me wel aardig gestrest en nergens zin in, ruzie veel. Maar ik denk niet dat dat te erg is voor ze. Volgens mij moet je echt gestoord zijn ofzo voordat je urgente krijgt.
Psychisch, medische klachten en noem maar op ook dat schiet niet op om urgentie tekrijgen heb zelf ook ondervonden dat je geen urgentie krijgt er moet echt wel heel wat aan de hand zijn wil je tegenwoordig urgentie krijgen
En vaak heb je voor een psychische urgentie een diagnose nodig. Maar ik denk echt dat je op grond van koophuis en verbroken relatie urgentie kan krijgen hoor.
Dat denk ik toch niet. Het werkt zo makkelijk niet meer tegenwoordig hoor. Mja, TS moet proberen wat ze kan natuurlijk!
Ik denk ook niet dat een koopwoning en een verbroken relatie voor urgentie zorgt. Ik zou contact opnemen met de woningbouwvereniging, de situatie uitleggen, uitleggen waarom jij vind dat je urgentie zou moeten krijgen (waarom is het niet meer uit te houden bij je ex) en dan kijken of zij wat voor je kunnen betekenen.