Ideeën voor open trap in de woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door nelta, 7 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    #1 nelta, 7 sep 2017
    Laatst bewerkt: 7 sep 2017
    Wij hebben een open trap in de woonkamer en deze zit nog steeds in de grondverf (uit de bouw) omdat we niet goed weten wat er mee willen.
    Binnenkort wordt iig de muur erachter gedaan met renovlies (ivm zetscheuren) en dan komt er weer een lichte kleur op. Het houtwerk van de trap (hekwerk, zijkanten) willen we ook licht houden (RAL 9010).
    Maar dan de treden; verven is geen optie, het hout van de treden is vrij zacht en beschadigd snel.
    Vloerbedekking lijkt me zo oudbollig; een complete traprenovatie vinden we erg mooi, maar volgens mij is dat erg prijzig.
    Hebben jullie nog goede ideeën, voorbeelden?

De trap naar zolder willen we ook gelijk mee laten nemen.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Bekleden met linoleum? Of toch lakken, er bestaat hele sterke lak (parketlak o.a.).

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hadden onze trap van zacht hout wel zelf gelakt en er van die halve maantjes tapijttreden opgeplakt.
    In de jaren erna hebben we kleine beschadigingen bijgewerkt, maar was prima te doen. Wij zochten ook een tijdelijke oplossing in afwachting van een echte traprenovatie, maar uiteindelijk hebben we na een paar jaar het huis verkocht en toen zag het er nog prima uit.

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik zie grijze stoelen, misschien kan je de gehele trap licht grijze verven incl. de trapleuning? Wanneer je het met speciale traplak doet heb je niet zo snel beschadigingen (en mocht het toch zo zijn dan werk je het gewoon even bij). Op wit zie je echt alles, dus daar zou ik niet zo snel voor kiezen.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Moeilijk, wij zijn ook bezig en hebben ook heel lang lopen dubben, willen het wel graag wat modern houden. het wordt hier helemaal wit en de treden in de beits en daarna waarschijnlijk blanke lak erover, maar dat weten we nog niet zeker. Zoals op de foto, trap treden zijn inmiddels kaal.

6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Thx voor de tips.

Halve maantjes vind ik helaas echt niet mooi.
    En we willen hem juist licht houden omdat hij precies in het smalste stukje van de kamer staat. Daar tegenover zit de gang en aan de een kant zit het woongedeelte en aan de andere kant de eettafel en keuken.
    Het verven van de trap gaat om hout werk en de zijborden. De treden zouden evt wel een licht kleurtje mogen hebben; afhankelijk van wat er op gaat.

Linoleum op je trap, kan dat ook bij een open trap en is dat niet glad? Dit lijkt me ook nog wel een interessante optie.

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.344
    8.346
    113
    Amsterdam
    IMG_3203.JPG

Onze trap met linoleum, er zitten dus anti glij randjes op zoals je ziet. Ik ben zelfs met sokken nog nooit uitgegleden.

Manque vindt dit leuk.
  8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wow, dat is wel mooi!

9. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Wij hebben ook een lichte open trap in de woonkamer, maar aangezien het een huurhuis is wilden we er niet te veel aan veranderen omdat het straks terug moet naar hoe het was. Dus wij hebben halve manen, maar ik vind ze zelf best leuk staan :). Gaat ook door op de open trap naar de tweede verdieping.

Bekijk bijlage 542900

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik kwam dit op pinterest tegen. Een traploper. Het lijkt mij echt heel mooi als de stof in 1 egale kleur is. Ik heb dit plaatje bewaard als inspiratie voor onze trap in ons nieuwe huis.

Bijgevoegde bestanden:

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mooi, maar wij hebben een draaitrap, dan wordt het lastig en het past ook niet bij ons interieur (stoer, industrieel)

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Offtopic: wat een prachtige poezenbeesten heb jij! Wauw!

Siepie85 vindt dit leuk.
  13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.789
    7.374
    113
    Mijn ouders hadden witte muren en donkergrijze tegels op de vloer. De zijkant van de trap was precies dezelfde kleur als de muren, de treden precies de kleur grijs van de vloer. Het leek daardoor een zwevende trap. Later hadden ze er toch halve maantjes op omdat het te erg beschadigde maar doordat die ook weer precies de goede kleur grijs waren viel het amper op.

Deel Deze Pagina