van hoeveel moeten jullie rondkomen??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

van hoeveel moeten jullie rondkomen

1. minder dan 1000 euro

2. 1000-1500

3. 1500-2000

4. 2000-2500

5. 2500-3000

6. 3000-3500

7. 3500-4000

8. meer dan 4000

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Hoezo krijg jij geen basisbeurs meer? Wat doe je ook alweer voor studie? En welk niveau?

Sorry voor de topic vervuiling! Yukl we kunnen dr ook even over kletsen bij de oktobermammas ;)

2. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.850
    113
    1500-2000 en dat is gewoon salaris zonder toeslagen omdat we daar boven de grenzen vallen. Bovendien hebben we maar een huurhuisje en geen kids dus het kan ook prima. Vriendlief studeert nog parttime dus het is vooral mijn inkomen ;)

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja nu nog wel veel maar straks ga ik minder werken en dan wordt het uiteraard minder...

4. tulip

tulip Niet meer actief

ah op die manier. Fijn dat hij wel elke dag thuis is.

5. MissCK

MissCK Niet meer actief

wij ongeveer 3000 euro per maand. (samen) maar wij hebben een dure hypotheek, dus er blijft niet zo heel veel over. :)

6. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben per maand ongeveer E3800,- samen aan salaris. Het kan ook meer zijn maar omdat ik nu zwanger ben en geen nachtdiensten draai is de onregelmatigheidstoeslag ook wat minder. Ik werk 29 uur en hij 38 uur maar nu met ouderschapverlof ook 29uur. We mogen zeker niet klagen en dat doen we dan ook niet :D

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij hebben 3000 per maand, aan vaste lasten (huur, verzekeringen,tvabbo etc) zo'n 1500 euro kwijt.
    De rest word verdeeld over boodschappen ( zo'n 400 euro p/mnd), sparen( zo'n 600 euro p/mnd) en over de balk gooi geld ( zo'n 500 euro per maand:))

8. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    als je eerst MBO en dan HBO doet krijg je 2 keer 4 jaar..:)

9. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    #29 Yummy, 27 jun 2011
    Laatst bewerkt: 27 jun 2011
    Wij hebben ongeveer €3000 netto (soms iets meer) en dat is exclusief toeslagen.
    Ik studeer nog dus het is inkomen van mijn vriend (ik heb qua studiefinanciering alleen een basisbeurs). Na deze zomer stopt mijn stufi dus dan is het €200 nog wat euro minder.
    In het begin van onze zwangerschap kwamen we rond van net €1000 per maand dus wat dat betreft zijn we enorm vooruitgegaan.
    En destijds waren we alleen aan kale huur al het dubbele kwijt als nu, geen flauw idee hoe we het voor elkaar kregen om rond te komen.:)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja maar ik ging er eigenlijk vanuit dat ze al langer dan 4 jaar HBO doet. Maar misschien heeft ze wel langer dan 4 jaar over d'r mbo gedaan (aangezien ze nu bijna 10 jaar studeert). :)

Wat een hoge inkomens hier trouwens! Oh wacht, wij hebben natuurlijk maar 1 inkomen. :)

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat zonde joh, das geld weggooien. Als je die lening van 300 niet nodig hebt, kun je die dan niet stopzetten? Want over t geld dat je spaart krijg je misschien 2% rente, terwijl de rente over wat je leent veel hoger zal zijn. Dus dan kun je beter die 300 níet lenen en dan 200 sparen ipv 500, levert op de lange termijn meer op én je hebt minder schuld. Win win dus :)

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb gestemd op 2500-3000. Zie dat ik bij de meerderheid hoor ;)

1 full-time salaris, 1 part-time salaris en een ruime 100 p/m van de belastingdienst. Dan komen we precies tussen die 2500-3000 uit.

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    pffff ik altijd lastig met een eigen zaak maar ik denk dat we netto rond de 3000-3500 euro overhouden daar moeten we wel nog arbeidsongeschiktheidsverzekering van betalen (ja naast alle vaste lasten e.d.) ik dacht dat we vrij te besteden (boodschappen e.d.) iets van 600/700 euro per maand over hebben... (hier is sparen e.d. al vanaf dus is echt puur voor de uitgeef elke maand)

We kunnen best lekker leven, we hebben ook bewust gekozen voor een goedkoper huis, bank wilde ons wel meer hypotheek geven maar ik wilde thuis blijven en dat kan op deze manier, dan "maar" een rijtjeshuis ipv een vrijstaand nieuwbouwhuis, dat komt wel als de kids wat groter zijn zeg ik dan.

Hierdoor hebben we wat meer vrijheid en dat vinden we heel erg fijn..

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    zo wat heeft iedereen hier een giga inkomen.
    wij verdienen tussen de 1500 en 2000 euro en dan vind ik dat wij niet hoeven te klagen.
    we hebben 1400 euro vaste lasten de dan houden we nog 500 euro over voor boodschappen tanken en kleding.
    en dat redden we makkelijk.! hier zit trouwens nog niet kinderbijslag bij. verder hebben we geen toeslagen

liefs

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

De rente voor het sparen ligt als het goed is net zo hoog als de rente die je betaalt over de lening (dat wordt bewust zo afgestemd namelijk). Niet zozeer zonde dus (zolang je dat geld niet uitgeeft), maar misschien wel onnodig.

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Je hebt gelijk hoor, maar het is ook fijn om het geld gewoon in mijn eigen zak te steken. Ja klinkt heel stom maar ik heb in de eerste jaren van mijn studie al veel studieschuld opgebouwd dat ik nu zover ben dat ik denk: of het nou 20.000 of 40.000 is het is allebei enorm veel. Kan net zo goed 5 miljoen zijn. Ik moet 3 jaar na mijn studie beginnen met afbetalen en dat moet dan voor 15 jaar. De IB-groep kijkt naar wat je kunt missen en wat je na 15 jaar niet betaald hebt wordt kwijtgescholden ( dacht ik). Dus leef ik nu van dat geld en straks ga ik wel kijken hoe en wat ik terug moet betalen.

17. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Die snapte ik ook niet.. je zet nu geld opzij wat je straks, MET RENTE, terug moet gaan geven? :( dat klinkt echt heel dubbel.. zeker als je al een studieschuld hebt zou ik zeggen die 300 lenen de deur uit en minder sparen.. wat je extra spaart mag je toch eigenlijk niet houden.. ;)

Maar das natuurlijk ieder voor zich.. :) Das gewoon wat ik meteen dacht toen ik t las..

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Wij hoeven ook zeker niet te klagen aan wat er binnenkomt, alleen de studieschuld is er ook naar (kan je zo die BMW uit het ander topic van betalen;)), al zijn we druk bezig met aflossen. Dus nu hebben we eigenlijk minder te besteden dan dat mensen denken.
    Nog een paar jaar...

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Nou geloof me, je hoeft echt niet heel veel te verdienen om het bedrag volledig te hoeven terugbetalen, een passend HBO salaris en je heb al genoeg draagkracht. Inkomen van je vriend wordt er ook bij opgeteld he. Of je moet die 15 jaar lang niet veel willen verdienen.
    Plus: jij maakt nu die schuld toch? Vind het een beetje raar om daar dan ook zelf niet voor op te draaien. Maar goed, dat is mijn mening.

20. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wij horen bij het gemiddelde zie ik wel. Manlief werkt fulltime en komt met 2200 euro thuis. Ik werk partime en kom met 800 euro thuis. Dus samen 3000 euro. Ik tel kinderbijslag en zorgtoeslag hier niet bij.

Deel Deze Pagina