Meer dan 4000, dat is puur salaris zonder belastingtoeslagen. Man heeft twee banen en ik verdien ook redelijk, al brengt hij het meeste geld in het laatje (ik werk 3 dagen).
tussen de 3500 en 4000. We komen iedere maand maar net rond. Alles gaat op aan leningen, hypotheek, rekeningen etc etc.. Als je meer verdient krijg je ook niet meer zoveel terug. Je hebt een duurder huis dus hogere hypotheek, daardoor hoge verzekeringen en hogere belastingen. Ach ik klaag niet.
Hier zo ongeveer het zelfde...middelmaat aan hypotheek maar helaas hoge vaste lasten(door wat domme foutjes van manlief hahaha)
Incl.de toeslagen ongeveer 1500 denk ik. M'n loon schommelt zo rond de 500-600(afhankelijk van het aantal invalklanten)en dat word aangevuld met WWB. Ik krijg veel huurtoeslag omdat ik een hoge huur heb. Kinderbijslag is rond de 550 per kwartaal,dus dat komt ook neer op zo'n 170 per maand dan.
Door je schuld die je nu maakt te laten kwijtschelden. Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar het kwam over alsof je niet alles wilde terugbetalen waar je nu voor leent. Ik denk dat je beter nu minder kan lenen, zodat je zeker weet dat je het straks terug kan betalen. Kijk als je straks geen baan vind, lijkt het me logisch dat je moeite krijgt met terugbetalen. Maar anders heb je van geld geleefd dat niet van jou is, zonder daar voor te moeten betalen. En het verschil tussen 20.000 en 40.000 is wat mij betreft aardig wat, voor ons betekent het nog een paar jaar extra aflossen (wij lossen pm meer af dan zou moeten, om er sneller vanaf te zijn).
*proest* Sorry, ik ga geen kant kiezen of me in de discussie mengen maar dit vond ik wel grappig. Hier komt er zo rond de 2300 binnen trouwens, maar ik woon wel in België dus ik geloof dat het hier nog iets anders ligt...
dames, dames ik vind offtopic helemaal niet erg hoor, maar geen ruzie he zodat ie straks gesloten wordt
wij verdienen netto 2000 euro. dit is inclusief zorgtoeslag en kindtoeslag. de kinderbijslag gaat op de spaarrekening van de kleine meid. als onze vaste lasten betaald zijn hebben wij 350 euro voor eten leuke dingen en sparen
Over het aflossen van de studieschuld: de aflostermijn wordt zodanig vastgesteld dat je na 15 jaar het hele bedrag hebt terugbetaald. Daar kan wel van af worden geweken als je te weinig inkomen hebt. Maar als je genoeg verdient moet je gewoon alles terugbetalen. Ik ken heel wat ex-studenten die zich kapot zijn geschrokken zodra ze moesten gaan aflossen. Dus ik zou echt zo min mogelijk lenen... het is zó zonde als je zo'n groot deel van je salaris mag inleveren bij de DUO straks...
Klopt maar ik kan wel in mijn eigen levensonderhoud voorzien. Sorry hoor maar vind jouw instelling echt verbazingwekkend. Het intereseerd je blijkbaar niets hoeveel schuld je hebt en als je niet genoeg draagkracht hebt om het terug te betalen mag de staat ervoor opdraaien terwijl je het geld niet eens nodig hebt.
Mij is altijd geleerd nooit te lenen en dat heb ik dus nooit gedaan, manlief evenzo. Hebben alleen de hypotheek niet uit eigen zak betaald natuurlijk. Snap het ook echt niet.. Edit, dan bedoel ik niet bij bijzondere situaties maar niet voor auto of bruiloft ofzo.
Hier altijd flink wat reiskostenvergoeding bij het loon in, maar zonder denk ik 2200 euro. Manlief werkt als uitzendkracht in 3 ploegen fulltime. Mijn contract is 23-26u en werk sinds deze maand gemiddeld 18u per week.(ouderschapsverlof). Werk in de kraamzorg en heb klein beetje ORT.