van hoeveel moeten jullie rondkomen??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

van hoeveel moeten jullie rondkomen

1. minder dan 1000 euro

2. 1000-1500

3. 1500-2000

4. 2000-2500

5. 2500-3000

6. 3000-3500

7. 3500-4000

8. meer dan 4000

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Als ik genoeg verdien straks ben ik gewoon van plan om het volledige bedrag wat ik geleend terug te betalen hoor. Dont worry ;)

2. CherryAyden

je hebt gelijk hoor, ik heb al talloze discussies gehad met mijn vriend of ik niet toch die lening stop moet zetten. Ik hoef nog maar 1 jaar dus we zeiden steeds tegen elkaar dat die ene jaar niet zoveel verschil zal maken. Maar als je het gaat uitrekenen scheelt het straks toch een paar tientjes per maand wat ik moet terug betalen. Dus ik denk dat ik maar het advies ga volgen van sommige hier en die lening stop zet. Tweehonderd euro per maand sparen is ook wel genoeg ;)

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    47 actieve gebruikers!!:$
    Is het nu toch een soort van taboedoorbrekend topic geworden??

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn man heeft een inkomen van 1300. daarbuiten krijgen we nog huur en zorgtoeslag, kgb en kindertoeslag. na alle rekeningen en boodschappen houden wij ongeveer 150,- over. ik ga in sept erbij werken (150,- per maand erbij) en hebben vanaf dan ook een auto erbij. zijn we ook zo'n 150,- voor kwijt dus zal er uiteindelijk financieel niks veranderen.

5. tulip

tulip Niet meer actief

jeeeeeeee!!!!;)

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ach, ik bedoel het ook niet zo aanvallend als het er staat maar ik kom in mijn werk dagelijks mensen tegen die aan de afgrond staan omdat ze zichzelf door allerlei schulden in de nesten hebben gewerkt. Vandaar dat ik wat moeite heb met de uitspraak dat 20.000of40.000 geen verschil meer maakt. Dat zijn nl. Een heleboel boterhammen

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@Cherry ik vind het ook een verbazingwekkende gedachte gang maar als het word jou werkt! so be it.. maar geloof me je zal het gehele bedrag terug moeten betalen ik ben ook nog aan het betalen en had niet eens een lening..

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Geen toeslagen? Krijgen jullie dan geen zorgtoeslag/ kindgebonden budget? Want als je tussen de 1500-2000 verdient moet je daar toch recht op hebben?

9. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    549
    272
    63
    Wij hebben na aftrek van alle vaste lasten dit is incl. tv abonnementen, loterijen enz. nog tussen de 900 en 1000 euro te besteden aan boodschappen en leuke dingen

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    Ja precies, wij moeten ruim 300 euro neertellen per maand 15! jaar lang. En het is nog niet eens mijn studieschuld ;)
    Das best een flinke hap uit je maandbudget hoor.
    Maar ja wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten he.

11. CherryAyden

Snap ik! Maar dat bedoelde ik meer voor het terug betalen over de lange termijn. als je over 15 jaar elke maand geld terug moet betalen betaal je met 20.000 schuld bijvoorbeeld 140 euro en bij 40.000 180 euro. Die 40 euro vind ik niet zoveel verschil maken. Maar tuurlijk is toch weer elke maand, en dat 15 jaar, 40 euro. Dus is het stopzetten van de lening niet zon slecht idee. Dan heb ik nu minder te besteden maar hoef ik straks minder elke maand te dokken.

12. tulip

tulip Niet meer actief

dat dacht ik ook, wij verdienen meer en hebben ook recht op toeslagen hoor.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@cherry: maar als je zoveel schuld dadelijk hebt, hoe wil je dan bijv een leuk koophuisje oid kopen? Je schuld word overal bij betrokken, ook bij een eventuele hypotheek..

Ik zeg altijd: je kan geen geld uitgeven wat je nog niet hebt. Beter nu per maand afbetalen aan je studieschuld dan maar blijven smijten met geld en dadelijk met een gigaschuld te zitten waar je heel wat jaren krom voor moet liggen

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoe hoog was de studieschuld als ik zo vrij mag zijn? :) Ik moet ook terug betalen straks en ik heb wel een idee wat het maandbedrag zal zijn, maar soms ben ik bang dat ik me lelijk hebt vergist ofzo.

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    haha ja en jullie hebben 1 best hoog inkomen toch?:)

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.111
    113
    45.000. Maar het hangt ook af van het rentepercentage en dat hangt weer af van het jaar waarin je afstudeert.

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    wow:) dacht dat mijn man een hoge schuld had. das 'maar' 3300,- ;)

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ok, dat is "gelukkig" wel een stuk meer dan ik heb. Ik dacht dat het rentepercentage ieder jaar wordt aangepast. Ik betaal ook nu al rente over de schuld die ik nu heb. Maar dat is nog niet zo lang geleden aangepast. Voorheen betaalde je nog geen rente als je nog studeert.

19. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    Vriend krijgt 1500 euro inkomen en ikzelf 1200 euro per maand!
    Plus 1100 Kdv toeslag en t kost me 1200 euro per maand.
    Zorgtoeslag van 146 euro (is totaal voor 2 personen). En Kgb van 84 euro per maand en eens pe 3 maand 200 euro kinderbijslag.

We moeten huur betalen internet tv en telefonie bij ziggo, 2x t-mobile abbo (vriend 1 en ik 1). Nah kinderopvang moet ik 100 euro zelf bij betalen! Dan nog gas water en licht. En de auto verzekering de woon verzekering en wa enzo.

Dan houden we zo'n 700 over voor leuke dingen!

20. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

mijn studieschuld is ook rond de 3300..

Deel Deze Pagina