Ik heb het niet slecht heb ongeveer 350 euro per maand om te eten. Heb een wia uitkering dat is 1030. En huur.zorg,alleenstaandeouderkorting en kindgebondebutget. Maar als ik me kosten er bij pak dan word het pff. Ga deze maand verhuizen en me huur gaat gelijk 200 euro per omhoog en voor de huurtoestag meer word ben ik 2 maanden verder tot die tijd word het even schipperen. Hier dus niet slecht maar het is altijd opletten wat ik doe. Heb gekozen voor 1000/1500 pm.
Hmmm een IB (nu DUO) lening wordt volgens mij niet bij je hypotheek betrokken.. Maar ik weet het niet, ik heb er gaan (geen schuld, wel een huis)
Het rente percentage verandert elke 5 jaar en kan varieren van 1,5 tot 5,2% ofzo. Het is dus voor iedereen anders. Misschien wordt de rente jaarlijks aangepast als je nog studeert? Dat weet ik niet.
krijgen jullie met een inkomen van 2700 netto nog een zorgtoeslag? en kgb???? (gewoon even vraagje hoor..)
Ja nu letten ze er wel degelijk op. Eerst niet, maar sinds 2 jaar zeker wel. Edit: bij een vriend van ons werd er wel degelijk naar gevraagd iig.
Wij verdienen samen zo'n 2700 euro, zorgtoeslag 40 euro geloof ik, kindgebonden budget ook iets van 40 euro dacht ik, dus totaal zo'n 2800 euro. Daar redden we het prima mee. xSNDY19x, klopt jullie zorgtoeslag wel? Zoveel hebben wij dus echt geen recht op en jullie verdienen (als het netto is wat je opschrijft, daar ga ik vanuit) evenveel.
nee idd. Maar als je het meldt kunnen ze het wel meenemen in de berekening. je kan het dan met en zonder uit laten rekenen. Vind ik wel verstandig, het gaat immers om 15 jaar waarin je wel zeker wil weten dat je het kan betalen!
Raar dat dat er niet bij betrokken word.. Is toch ook een lening/schuld? Zelfs als je een lening voor een auto hebt houden ze er rekening mee. Gelukkig hebben wij geen leningen, maar tijdens het afronden van de hypotheek werd er zeker naar gevraagd of wik schulden/leningen hadden dan konden we namelijk minder lenen. En als ik lees wat voor studieschuld sommige hebben voor 40.000 euro moet je als je een gemiddeld salaris hebt 1,5/2 jaar voor werken, phoe
Ja dat lees ik inderdaad ook net. @ rest: studieschuld wordt wel bij je hypotheek betrokken. In die zin dat je verplicht bent aflossingen van leningen te melden, inclusief die van de ib-groep. De bank kan daarnaar vragen en kan geloof ik ook vragen om bankafschriften om dat te checken.
oh ok dat wist ik niet. Toen wij ons huis kochten in 2007 keken ze er nog niet naar. (mijn god, 2007... 4 jaar geleden al!)
Een studieschuld wordt voor zover ik weet niet meegenomen in je te lenen bedrag aan hypotheek. Omdat het een ander soort schuld is dat je nodig had om te studeren, zoiets .
Ik krijg trouwens zorgtoeslag met een redelijk hoog inkomen van manlief. Verbaast mij ook ieder jaar weer opnieuw, want ik vraag het niet aan. De belastingdienst stort het ongevraagd op mijn rekening.
hoe fijn! Ik heb het een aantal keer aangevraagd maar niet gekregen en nu kan het ineens niet meer met terugwerkende kracht... En mijn vriend verdient niet echt veel ofzo!
ik vroeg het mij ook af, wij zitten op 2900 ongeveer en wij krijgen niet zoveel zorgtoeslag en geen kgb.