Dan zou ik dat toch even gaan nakijken, wie weet heb je er wel recht op en kun je wat je hebt misgelopen met terug werkende kracht krijgen.
Ik hoop dat je het alleen over vorig jaar en dit jaar dan terug hoeft te betalen, of heb je al langer dit inkomen (voor 2010?). Kgb moet je dan ook terugbetalen he. Op toeslagen.nl kan je een berekening maken waar je recht op hebt/had (ook nog van vorig jaar) dan weet je ongeveer wat je terug moet betalen.
wat raar! Ons inkomen is toch echt netjes doorgegeven! We krijgen wel in verhouding minder, toen alleen Olaf er nog was verdiende mr paloe alleen en nu hebben we 2 kids en werken we allebei.. Dus in verhouding minder maar we krijgen het nog steeds!
De eindafrekeningen van de toeslagen van 2010 krijg je eind 2011 of in 2012. De kans bestaat dan wel dat je moet terugbetalen, want je inkomensgegevens zijn ook bekend bij de belastingdienst als je geen aangifte hebt hoeven doen. Misschien toch even kijken of je de toeslagen van 2011 moet wijzigen....? Dat scheelt je straks weer terugbetalen.
Ik heb het net berekend en we hebben recht op 13 euro per maand. Stom dat ze ons daar nooit op hebben gewezen, want er staat wel dat ze dat doen. Misschien is het een verwaarloosbaar bedrag ofzo.
hm alles tot 60 euro per jaar wordt uitbetaald, zij het in één keer en dus niet per maand... dus jullie zouden wel wat moeten krijgen hoor!
wij kregen toen inderdaad een brief of we alsjeblieft ons rekeningnummer waar het op moest komen door wilden geven, zodat ze geld konden storten, dat hoor je niet vaak van de belastingdienst!
Tuurlijk hebben ze je daar niet op gewezen, voor hun is het weer extra geld dat ze moeten uitgeven. Of is het standaard dat de belasting dienst dat automatisch uitgeeft? Ik zou het in ieder geval wel aanvragen en dan vanaf moment dat je er gewoon recht op had!
heb even gekeken, als ik stop met werken, en we dus alleen mijn mans salaris hebben komen we ook in aanmerking voor zorgtoeslag en kgb... wel heel weinig, maar toch. haha, maakt het wel wat aantrekkelijker om te stoppen!!
Als alles er af is houden wij ongeveer 900 euro over op het moment. 500 euro leef geld en 400 sparen.
Je kunt adhv netto bedragen niet zien waarom de een wel en de ander geen toeslagen krijgt. Twee dezelfde netto inkomens kunnen bruto nl. Totaal verschillen. Toeslagen kun je niet voor voorgaande jaren aanvragen. Slecht tot 1april lopend jaar voor het vooraf gaande jaar
ja dat zal best. maar we hebben een keer terug moeten betalen dus nu vragen we niks meer aan. liever nooit gehad dan dat we weer terug moeten betalen zo redden we het ook. en ik denk dat we kindgebonden budget jaarlijks krijgen en er dus pas aan het eind van het jaar een leuk potje hebben. liefs
wij houden 100 euro per maand over dan hebben we alle rekeningen betaalt en zit ook het boodschappengeld van een maand bij houden we eerlijk waar 100 euro over dus niet veel
Er komt een hoop binnen en daar gaat een heleboel vanaf en netto is het echt geen vetpot, ik werk niet. Toeslag? Dat woord ken ik niet.
Ehh ongeveer 3400.. geloof wel gemiddeld. Voor onze leeftijden best aardig. Bonussen, vakantiegeld, 13e maand etc niet meegerekend.
nou ik vind wat jullie krijgen ook heel veel! of verdienen jullie 2700 euro bruto? hier dus netto samen 2600 euro en we krijgen maar 8 euro zorgtoeslag en 10 euro kgb. amper de moeite dus maar wij hebben ook al ervaring met teveel zorgtoeslag. konden we 2 jaar lang afbetalen. in totaal was het zo'n 2000 euro. echt zuur. dus liever te weinig dan te veel en later moeten terugbetalen
Wij houden na alle rekeningen, vaste lasten + boodschappen, benzine, shoppen, eigenlijk alles, 600 euro over. Dit sparen wij. Ook sparen we 30 euro per kind per maand. En de kinderbijslag 390 euro per 3 mnd sparen we ook. (vakantiegeld, belastingteruggave, bonus, overuren gaan ook gwn op de spaarrekening..) Van ons spaargeld betalen we vakanties, apk voor de auto, en onvoorziene uitgaven.
normale situatie bij ons: ik verdien netto 1150, vriend 1400. nu ben ik een jaartje thuis, heb zorgkrediet opgenomen, nu krijg ik 730 voor mijn zorgkrediet, 86 euro kinderbijslag en ongeveer 380 euro pleegzorgvergoeding (hoort officieel niet bij inkomen) woon wel in belgië