Tja, 1 inkomen hoeft geen reden te zijn om iets wel/niet te kunnen. Er zijn uiteraard allerlei omstandigheden, en dat begrijp ik goed. Maar onmogelijk is het zeer zeker niet. Hier inmiddels 3e huis gekocht op 1 inkomen, en pas sinds het laatste huis werk ik erbij waardoor we 'ruimte' hebben...
Een hypotheek adviseur is meestal onafhankelijk terwijl wen bank natuurlijk het liefst zn eigen product verkoopt. Ik zou t eerste doen.
Ik denk dat dat ook voor iedereen verschil in zit. Als je maar van 1 inkomen van €1800 bruto moet doen en iemand anders moet het op 1 inkomen van bruto €3000 dan zit daar wel een heel groot verschil in natuurlijk. Wel fijn dat jullie al 3 huizen op 1 inkomen hebben kunnen kopen. Misschien wonen jullie in een regio waar de huizen heel goedkoop zijn of verdient je man gewoon heel goed. Wij kunnen op 1 inkomen 2 garageboxen bewijze van kopen of ergens in de middel of nada noppes een vervallen boederij kopen die op instorten staat. Voor ons was het met 1 inkomen onmogelijk om te sparen laat staan om een huis te kopen.
Vragen zijn vrij om te stellen. Als ik ze niet wil beantwoorden dan zeg ik dat ook gewoon. Het is idd ook hoe je al begint met je reactie maar dat terzijde. Wij komen nu financieel in een hele andere situatie en wil mij nu oriënteren wat wij nodig zijn en alles als we een huis zouden willen kopen. We hebben nu een huis waar we nu niet uit hoeven. We hebben wensen en dromen die we nu mogelijk eindelijk kunnen waarmaken. Dat de kosten voor onderhoud voor jezelf zullen zijn dat wist ik al en daar zul je ten alle tijde dan ook een buffer voor moeten hebben maar als je een huis koopt zoals ik de reacties leest is het niet alleen dat.
Dank je voor je advies. We gaan er eens in de toekomst naar kijken. Eerst maar eens kijken wanneer we weer een beetje in het normale leven terug kunnen.
Ik heb vooral op internet wat berekenen gedaan, misschien als we bij een hypotheekadviseur informeren het net iets anders kan zijn. Wat degene precies bedoel weet ik ook niet. Misschien zijn er ook wel regelingen als je starter bent. Met Prinsjesdag zijn er wel dingen genoemd dat ze het voor starters makkelijke willen maken. Zo wouden ze ook de inkomensgrens voor sociale huurwoningen omhoog zetten. Maar dit alles is volgens mij nog niet doorgevoerd. Dit zal nu allemaal op een laag pitje liggen in de tweede kamer.
De inkomensgrens is 60.000 euro geworden. Maar nog niet op elke woning. Ze moeten af en toe een sociale huurwoning aanbieden waarbij de inkomensgrens 60.000 euro is.