Ik ben echt dom...... wat nu te doen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mm7, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hi... dit is echt dom dom dom dom dom van mij. Maar ik geef de twins bonbebe flesvoeding, dit is niet verkrijgbaar bij AH of andere winkels maar alleen bij 1 winkel bij mij in de stad.

Nu maak ik net 2 flesjes klaar, en zie dat het pak bijna leeg is (nog 3 a 4 schepjes over) ik loop naar de kast............ en je raadt het al er staat niks, ik dacht echt dat ik er nog 1 had... Normaal ik heb ik wel een voorraad van 6 pakken, alleen omdat ze bijna over gaan op opvolgmelk dacht ik dan koop ik evenuteel nog 1 of 2 pakken erbij mocht dit nodig zijn ipv een hele voorraad. Maar goed nu mijn probleem ; Vriend is aan het werk tot half 12 vanavond, en de winkel waar ik de voeding moet halen is ver weg, eventueel wel te lopen, maar goed dat gaat niet als het kinderwagen onderstel bij vriend in de auto is.

Nu mijn vraag ; Ik heb hier 2 pakjes van Nutrilon kantenklare flessen-pyjamapapje vanille vanaf 6 maanden, ik hoef niks toe te voegen enkel op te warmen, ook heb ik nog 2 zakjes Nutrilon griesmeel melkpapje liggen daar moet ik alleen water aan toevoegen. Beide pakjes zijn vanaf 6 maanden, is het heeeeeeeel erg als ik dit voor 1 keer al gebruik? Normaal krijgen ze hier savonds van nestle al pyjamapapje (3 schepjes) door hun voeding heen en smorgens krijgen ze ook hiervan 3 schepjes door hun voeding heen, dit heeft ook vanille smaak maar mag al gegeven worden vanaf 4 maanden.

Zou het echt een ramp zijn om ze vanavond, die Nutrilon pyjama kant en klaar te geven, en morgen ochtend die griesmeelpap?

Dan kan ik morgen ochtend gelijk nieuwe voeding halen.......
    De twins zijn nu 5 maanden.

Hoor graag jullie mening? Want als ik dit dus niet mag geven, dan moet ik na de AH, en sowieso andere voeding halen dan ze normaal hebben, want mijn eigen merk verkopen ze daar dus niet.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou zelf gewoon een ander merk halen bij de AH. Eigen merk van de AH.

3. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik zou hier niet zo moeilijk over doen en voor eén keer andere voeding geven. Ze zijn 5 maanden en geen 3 weken. Ze kunnen nu wat beter dingen verteren en daarbij zijn ze de andere voeding toch ook gewend? Ik zou me er niet zo druk over maken en morgen gewoon naar de winkel gaan en de juiste voeding halen en vanavond het met de voeding doen die je in huis hebt. Gaan ze heus niet dood aan ;) Succes ermee!

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik zou ook lekker thuisblijven en die zakjes geven.
    zoals boven al gezegd ze gaan er niet dood aan, en ze zijn idd al 5 maanden.
    waarschijnlijk merken ze er niets van.

succes

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Thnx! Ik dacht zelf ook al wel dat het niet verschrikkelijk kwaad kon idd.... maarja toch vroeg het een iemand en die zei neeeeeeee dat mag je echt niet geven hoor, tja en dan ga je weer twijfelen natuurlijk! En sowieso na de Ah wil ik wel, maar hoe doe ik 2 kindjes met een draagzak, 1 op me rug en 1 op me buik, dat lijkt me onveiliger dan de voeding voor 6 maanden geven!

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

zelf zou ik het niet doen... maar puur omdat ik bang zou zijn dat mijn kindje daarna niet meer terug zou willen naar het oude merk,

Wij gebruikten ook bon bebe bij de oudste, de plus verkoopt het en de jumbo ook, alleen heeft jumbo het veranderd naar Nino. maar dat is hetzelfde als bon bebe.

7. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

maar om to the point te komen ;)

het zou geen kwaad kunnen hoor !!! gewoon geven :)

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snap niet zo heel goed waarom je maar één vast merk zou kunnen geven.
    'tuurlijk, als je eenmaal hebt ervaren dat je kind niet goed reageert op een ander merk, dan hou je vast. maar waarom op voorhand al zo beperken?

(heb zelf BV gegeven, maar dat is toch ook bij iedere voeding een beetje anders van smaak en samenstelling, daar kunnen kindjes prima tegen - het helpt ze mogelijk zelfs bij het ontwikkelen van hun smaak!)

In jouw situatie zou ik zeggen: gebruik die zakjes. Je kinderen zijn bijna 6 maanden oud, ze zullen er vast en zeker tegen kunnen.

9. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Bezorg service van Ah, weet alleen niet of die nu nog leveren ?

Lijkt me op zich geen probleem om te geven wat je in huis heb.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    zelf zou ik dat niet doen maar gewone opvolgmelk halen van een ander merk bij de albert hein ofzo.... altijd beter dan die zoete troep pyamapapjes... heb je er zelf weleens je vinger doorgehaald en geproefd?

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou het gewoon geven, zou daar voor 1 x helemaal niet zo moeilijk over doen.

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Pyjamapap is wel zoete rommel hoor, maar kwaad zal het denk ik niet kunnen.

Ik denk dat ik inderdaad gewoon een pak Nutrilon of zo zou halen bij de dichtsbijzijnde winkel.

13. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    nou ik zou dat dus niet doen want baby's kunnen enorme buikkrampen krijgen en niet lekker worden als je overschakelt op een ander merk!

hier hebben we dat per ongeluk 1x gehad, en S. heeft toen drie dagen buikkrampen gehad en is een week ziek geweest.

is er niet iemand die op de tweeling kan passen of die voeding voor je kan halen?

14. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik ga voor 1x die nutrilon geven vanavond, ze eten ook al fruit en groente op aanraden van de kinderarts sinds dat ze 4 maanden zijn, dus ze kunnen er vast wel tegen.... en ja het is wel mierzoet idd, maar goed toen ik laatst perongeluk een kus aan 1 van hen gaf, net nadat ik medicijnen tegen de spruw had gegeven toen proefde ik iets vreselijks zoets... en dat waren die medicijnen hoofdbestanddeel SPIJS... dus ach als t daarin kan dan kan een papje ook wel, en zoet voorkomen etc kan toch niet volledig...

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Voor een keerte maakt het toch niet uit.. Gewoon geven..

16. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Verplaatst naar 'Flesvoeding'.

Lotte

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Het is prima gegaan, ze hebben alletwee lekker hun flesjes op, en liggen nu heerlijk te slapen, ze dronken zelf meer dan normaal. Er zit in die pakjes 250, en normaal drinken ze 180, ik dacht maak het hele pakje maar, en hupakee alle twee 250 op. Ze liggen nu lekker te slapen, tot nu toe geen problemen dus!

18. Bri

Bri Niet meer actief

Slaap lekker, kleintjes van mm7!

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hiihihiihihii mooi zo...voor een keertje kan het echt geen kwaad. en tjah het ene kindje verdraagt voeding van een ander merk beter als en een ander kindje maar dat kan je niet van tevoren weten. bij jou is het goed gegaan. maar kwaad kan het zeker niet.
    je kan ze moeilijk met een lege maag naar bed sturen dus je hebt prima gehandeld.

Deel Deze Pagina