Beste moeders, wie kan mij helpen? Onze dochter van 9,5 maand wil vanaf gisteren bijna niet meer drinken. Gisteren heeft ze maar 240 ml gedronken (1 voeding) en voor de rest wilde ze niet meer drinken, wel heeft ze haar groente en fruit gewoon opgegeten. I.p.v. een voeding hebben we haar 's avonds maar Yogolino gegeven. Vandaag heeft ze in totaal 440 ml met moeite gedronken en een groentehap en 1/4 fruithap gegeten. we hebben al van alles geprobeerd: fles, tuitbeker, anti-lek beker, gewone beker, lepel, maar niets werkt. Soms als ze drinkt uit de beker begint ze te huilen, volgens mij doet het dan zeer. Op dit moment is ze wel heel erg bezig met haar tanden, haar 2e tandje komt nu net tevoorschijn. Hebben jullie tips om haar te laten drinken of om voldoende vocht binnen te krijgen? Hebben jullie evt. een idee waarom ze niet meer wil drinken?
Hoi hoi, Hier toevallig precies hetzelfde! Vanmorgen toch weer aangeboden en ze dronk hem weer leeg gelukkig. Hopen dat ze blijft drinken. Verder eet ze alles gewoon goed op. Zal wel weer een periode zijn... Toch wel aan blijven bieden. Ik heb er vanmorgen 30 ml pyamapapje door gedaan. Net voor de smaak.
ukkepuk, misschien kun je een fruithapje zelf maken en dan melk erdoorheen doen. zodat het een soort van vla wordt. misschien wil ze dat wel.
Ik ben vandaag naar het consultatiebureau geweest en de arts vertelde me dat 250 ml opvolgmelk genoeg is. Misschien geeft ze dus nu zelf aan dat het genoeg is. Hoe gaat het nu?
Vandaag gaat het iets beter, ik heb er 550 ml in gekregen, maar heb daar nog wel de avondfles voor moeten gebruiken, anders haalde ze het niet. Als ze overdag goed drinkt gaan we de avondfles van 20.00 uur langzaam afbouwen.