ik wil het even van me aftypen, want het zit me nog niet helemaal lekker. een half uurtje geleden werd Sascha ineens wakker en huilde keihard, toe ik haar kwam halen schrok ik me echt rot. overal bloed in haar bedje. ik pak haar op om te kijken waar het vandaan kwam en het kwam uit haar oor. we hebben meteen de dokter gebeld en de assistente 'verzekerde' me dat het waarschijnlijk een oorontsteking is. ze is niet gevallen, ze is alert en niet suf. gewoon haarzelf.. wel verkouden maar verder heb ik niets gemerkt na een flesje en wat spelen hebben we haar maar weer in bed gelegd. en toch vind ik het een rot idee dat ze nu weer in haar bedje ligt te slapen. dat wilde ik even kwijt
Poeh! Dat is wel even schrikken zeg! Ik kan me voorstellen dat je nog niet helemaal gerust bent. Maar ze zullen dit wel vaker hebben gehad, waardoor ze bij de dokter niet meteen alarm sloegen. Waarschijnlijk zul je je ook geen zorgen hoeven maken, maar het is wel even eng zeg! Gewoon vannacht om de zoveel tijd even checken voor je eigen gevoel en morgen is er weer een nieuwe dag. Dan is alles hopelijk weer gewoon de oude.
Als je het niet vertrouwd, gewoon nog een keer bellen en ik zou morgen zeker even bij je eigen huisarts ernaar laten kijken. Maar dat is inderdaad wel schrikken zeg. Hopelijk komt het allemaal goed en valt het allemaal mee. Sterkte.
Jeetje zeg, ik zou me ook kapot geschrokken zijn! Zoals ze hiervoor al zeiden, als je het niet vertrouwd gewoon met je kindje langs gaan hoor!
Goh, ik zou toch even langs de huisartsenpost of ehbo gaan. Bloed uit een oortje, daarbij kan je telefonisch toch geen zekerheid bieden? Ik vind dat niet zomaar wat. Ik zou er echt even naar laten kijken.
Heb ik nog nooit van gehoord dat er bloed bij komt kijken bij een normale oor ontsteking... Ik zou ZEKER niet af gaan op wat een assistente mij door een telefoon verteld! Kom nou zeg...zij mag geen diagnoses stellen...zeker niet door een telefoon!? Direct naar een deskundig iemand zoals een echte huisarts ipv n assistente via de telefoon. En sowieso moet er dan toch iets gebeuren met die ontsteking? Of geven ze daar ook medicijnen zonder de patient ooit gezien te hebben? En dat is idd schrikken!
Laatst nog ergens gelezen dat assistentes veel te vaak "dokteren" en het wel heel erg vaak bij het verkeerde eind hebben. Het is vaak druk in de ha praktijken en op die manier "schepen" ze mensen een beetje af. Ik zou hier zèker niet mee akkoord gaan en een afspraak maken bij je ha, liefst nog voor vandaag! Zeker bij kleine kinderen moet je het zekere voor het onzeker nemen en je kunt beter 10x teveel bij de beste man/vrouw op de stoep staan, dan 1x te weinig met alle gevolgen vandien...
Hoe is het nu met Sascha. ben wel benieuwd of het niet meer is gaan bloeden of dat je nog naar de dokter bent geweest?
ik heb vanacht 3 keer gekeken bij haar. gelukkig heeft het niet meer gebloed. de assistente zou het bespreken met de dokter , en als hij dacht dat we langs moesten komen zou ze me terug bellen. het zou een loopoor zijn, vaak komt er dan troep naar buiten maar soms ook bloed erbij. omdat het middenoor vol zit moet het eruit (ofzo) het 'rare'is dat er geen vuil naar buiten kwam alleen bloed. en ik heb haar de afgelopen dagen niet haar oor zien pakken of iets gemerkt dat ze er last van heeft. ze zei ook dat het 2 weken kon bloeden. tja ik weet het niet, vind het toch een eng idee dat ze uit haar oor heeft gebloed,maar ik let vandaag ook nog even goed op en als ik iets vreemds merkt ga ik naar de huisarts.
ja als je 's avonds belt dan geven ze weleens medicatie zonder dat je er heen hoeft, tenminste dat heb ik 1 keer meegemaakt toen ik mijn arm verbrand had. toen kon ik daar niet komen en mijn vriend mocht zo'n creme ophalen. alles word wel besproken met de arts. die ontsteking zou binnen 2 weken weg zijn. ik bel ze straks wel even. mijn eigen dokter. ik was al zo opgelucht dat ze zei dat het niets ergs was. bij bloed uit een oor is toch mijn eerste gedachte geweest dat het flink mis was.
Beetje raar dat ze zeggen dat een loopoor twee weken mag duren. Mijn KNO arts vertelde me dat ik na 5 dagen moet bellen zodat Quinn dan aan de medicatie kan. Ik zou er nog even laten kijken als ik jou was/ Al is het maar om je eigen ognerustheid weg te nemen.
ik wilde nog even zeggen dat ik bij de dokter langs ben geweest, en dat het oor inderdaad ontstoken is. ik gebruik nu een neusspray. tot nu toe heeft het niet meer gebloed
zo dat was even schrikken dan ja, helaas zelf als kind ook vaak gehad. het bloed komt geloof ik van de trommelvlies. ik had 2 keer per jaar een oorontsteking en dan klapte/ scheurde mijn trommelvlies en lekte 2-3 dagen bloed met pus. een geruststelling is dat ze er nu vanaf is en waarschijnlijk geen pijn heeft, druk is er af komt goed, als je het niet vertrouwd kan je altijd bellen naar je HA slaap lekker