Van iedere prikkel wakker worden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vaddie, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Mijn dochter van van 20 maanden slaapt niet zo heel goed. Van iedere (onverwachte) prikkel s'nachts wordt ze wakker. Nou ja, wakker... Schrikt ze en raakt ze overstuur. Gaat dan huilen en gillen en huilt dan soms zichzelf wakker.
    Het gebeurd niet iedere nacht. En soms wel 5x.
    Wel is ze dus iedere ochtend wakker van onze wekker. Ze is dan compleet overstuur en laat zich niet meer terug leggen. Huilt meestal zeker 20 minuten voor ze goed wakker is en wil spelen ofzo. Nadat ze echt goed wakker laat ze zich (in theorie) wel weer op bed leggen. Maar ja, leg haar niet meer terug voor een half uurtje. (wij staan meestal een uurtje eerder op zodat we de dieren kunnen verzorgen en even rustig wakker kunnen worden)

S'nachts negeer ik het huilen/ gillen. Meestal gaat ze dan weer slapen. Als ze maar geen prikkels ontvangt.
    Maar s'morgens moet ik toch opstaan.

Klinkt het iemand bekend?
    Iemand tips?
    (geen/ weinig licht, heel stil doen we al)

Volgens een kennis komt het doordat ze hun eigen ontwikkeling niet bij kunnen houden en daardoor moeite hebben om alle prikkels te verwerken.
    Ik heb niet gemerkt dat het op drukke dagen minder of meer is dan op andere dagen.
    En in het weekend, als er dus geen wekker gaat slaapt ze gewoon uit. (tot een uur of 9, voor haar hele normale tijd. :) )

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Niemand?

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Sinds wanneer wordt ze om iedere prikkel wakker?

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Sinds een week of 4.

Daarvoor had ze ook wel periode's dat ze niet meer doorsliep maar dat was huilen, fles erin en weer slapen. En vrijwel allemaal tijdens een sprong of met de komst van tanden.

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Kan best zo zijn dat ze nu ook een sprongetje mee maakt hoor! Het kan angst zijn, en in dat geval zou ik het huilen niet negeren s'nachts. Dan zou ik gaan geruststellen, en eventueel enge dingen "wegjagen".

Kan ze zelf al aangeven waarom ze wakker wordt?

6. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ze ergens last van hebben? Oortjes?

Slaapt ze te warm of koud misschien (het is kouder geworden, of misschien heeft ze juist een warmere deken gekregen?)

Deel Deze Pagina