Even een vraagje.....

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door RosaLynn, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik ben niet zwanger en zit momenteel in de WW.
    nu is de 15e er een betaling geweest en ga ik waarschijnlijk vanaf 1 februari naar school en moet ik het van duo hebben.
    maar worden die overige 15 dagen dan nog wel uitbetaald?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste RosaLynn,

Je wilt weten wat er gebeurt met je WW-uitkering als je (vanaf 1 februari) naar school gaat.

Met een WW-uitkering kan je een opleiding volgen.
    Belangrijk is dan wel dat de opleiding je beschikbaarheid voor werk niet in de weg staat.
    Je moet dan volledig beschikbaar blijven voor werk, blijven solliciteren en passend werk accepteren als je dat krijgt aangeboden.
    Je WW-uitkering kan in dat geval blijven doorlopen.
    Overleg daarom altijd even met je adviseur werk voordat je aan een opleiding begint. ( via de werkmap )

Ga je beginnen met een opleiding en ben je niet langer beschikbaar voor werk?

Je WW-uitkering wordt dan meestal stopgezet met ingang van de datum dat je opleiding begint.
    In jouw geval betekent dit dat je WW-uitkering tot 1 februari wordt doorbetaald.
    Ik ga er daarbij wel vanuit dat de maximum duur van je WW-uitkering na deze datum ligt.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Ik wens je veel succes en plezier met je opleiding.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Bedankt voor de reactie.
    Helaas mag ik van mijn WW niet naar school, hier voor zat ik tijdelijk in de aanvullende bijstand waardoor ik verplicht was naar school te gaan en nu na dat mijn seizoenwerk voorbij is en ik recht heb op WW maar zat midden in het traject naar het zoeken van een passende opleiding. En die beginnen in februari weer en dan zit ik nog met WW maar omdat ik dan naar school ga en niet fulltime beschikbaar ben stopt mijn WW. Was alleen benieuwd of TOT die tijd wel mijn WW krijg, maar dat is dus wel het geval gelukkig.

Deel Deze Pagina