1 of 2 terugplaatsen?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kirsten1988, Oct 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

Feb 5, 2011
    824
    0
    16
    Hoi dames,
    Wij zijn aan onze 3e icsi poging bezig. We hebben nu de keuze om er 1 of 2 terug te plaatsen. We twijfelen enorm wat te doen. Een tweeling zou voor ons niet ideaal zijn maar als het zo is zijn we er ook blij mee. We hebben al een kleine ook via icsi van inmiddels ruim 3 jaar.
    Wat zijn jullie afwegingen geweest of zijn er dingen waar wij bv niet aan denken? We wilden eigenlijk weten hoeveel eitjes we in totaal zouden hebben en hoeveel daar bevrucht van zijn. Echter voor de 1ste verse terugplaatsing moeten we bij de punctie besloten hebben wat we willen.

Alvast bedankt voor de antwoorden/adviezen!

2. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Ik vind het een persoonlijke keuze. Wij hebben voor de derde IVF poging besloten om twee embryo's terug te plaatsen in de hoop dat er één zou blijven zitten. Wij hadden geen goede ervaringen met cryo's. Dus liever twee verse in mijn buik en de kans geven, dan de ander in laten vriezen en maar afwachten of die goed ontdooid en teruggeplaatst kan worden. Natuurlijk over nagedacht dat er misschien een tweeling uit voort kon komen en gekeken of dat voor ons een punt zou zijn; nee. Maar nooit verwacht dat dit daadwerkelijk zou gebeuren! Eerste echo waren duidelijk twee hartjes te zien :D Wel even wennen aan het idee, maar we zijn hartstikke blij met de meiden! Dit zijn onze eerste kinderen.
    Overleg eens met je arts of het mogelijk is dat je aangeeft dat je er twee wil terugplaatsen en als jullie dat uiteindelijk toch niet willen (op de dag zelf) dat deze ingevroren wordt. Enig idee op welke dag het ziekenhuis invriest? Dag 3 of 5?
    Succes met een keuze maken!

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik wou het eerst ook niet. Omdat een tweeling mij gewoon doodeng leek.

Maar uiteindelijk met poging drie wel twee terug laten plaatsen. Ik had liever twee kinderen dan nul.

Uiteindelijk is er eentje blijven plakken, en nog 13 weken tot we hem kunnen ontmoeten :)

Het is echt je eigen keuze. Vind je het echt teveel, stel dat het er wel twee worden. Dan zou ik kiezen voor een embryo. Durf je de gok aan dan zou ik kiezen voor twee.

4. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

Apr 1, 2015
    2,820
    636
    113
    Persoonlijke keus is dit voor jullie.

Toen ik nog geen kindje had heb ik bij de vierde poging twee laten terugplaatsen. 1 helaas met ruim 8 weken gestopt en de ander ligt nu lekker boven te slapen. Doordat mijn zoontje met 32.6 weken is geboren mag ik er nooit meer twee terug laten plaatsen. Stiekem wil ik het toch maar zelfs met 1 ben ik bang op een extreem vroeggeboorte laat staan bij twee... die kans is wel aanwezig met twee kindjes, hoeft natuurlijk niet.. en je hebt nog een kindje thuis zou je dat erbij kunnen hebben, zh in en uit en nog je kleine thuis de nodige aandacht geven...? Dat soort dingen leg ik nu naast elkaar..

5. rockinmama

rockinmama Nieuw lid

Oct 20, 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben beiden geprobeerd, eerst 2 verse teruggeplaatst (was toen onze derde poging). En toen werden er ook twee ingevroren. 2 verse hebben het niet gehaald, de maand erna eentje ontdooid en deze is ondertussen al flink baasje van 9 maand :)

6. MissDonna

MissDonna Fanatiek lid

Nov 26, 2013
    1,003
    233
    63
    Female
    bij het AMC doen ze alleen 2 terug plaatsen als je boven de 38 bent. Ze kunnen het nog niet bewijzen meen ik, maar ze verwachten dat als er 1 van de 2 embryo's iets slechter is de kans groter is dat deze de goede mee naar beneden trekt en je dus minder kans maakt.

Wij hadden 1 terug plaatsing. 2 had van ons ook gemogen het is dat het ziekenhuis het niet deed :) en daarbij is bij een tweeling meer kans op complicaties.

Share This Page