Van IUI naar IVF/ICSI, weer een stapje verder

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Patty86, 25 feb 2023.

1. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ja klopt de punctie is dag 0. Ik ga het even laten rusten en donderdag weer testen. Dam moet er wel een duidelijke streep zijn. Vrijdag mag ik bloedprikken maar dan is mijn dochter jarig. Wil dan wel echt een leuke dag hebben.

2. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    #222 willow1988, 4 jul 2023
    Laatst bewerkt: 4 jul 2023
    Spannend nog @Patty86 Je streepjes zijn vergelijkbaar met mijn tuurstreepjes toen. Helaas liep het bij mij even op en toen weer af. Hoop dat het bij jou gewoon een dikke streep wordt!

Helaas ben ik vanochtend hartstikke ongesteld geworden. Keurig op tijd, dat dan weer wel. Dus ik ga voor de tweede tp in juli.

Kletskous82 en Patty86 vinden dit leuk.
  3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik ben er ook bang voor. Dit was jouw rustmaand toch? Ik krijg eind augustus dan de volgende tp denk ik..

4. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Jammer dat je ongesteld bent geworden. Je hoopt toch op een wonder. Heel veel succes deze maand.

5. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ja beter dan alvast donderdag testen. Hoop dat ie dan duidelijk is. En mocht het niet gelukt zijn dan weet je het maar alvast voordat het vrijdag een teleurstelling wordt.

6. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Hoe gaat 't Patty. Houdt je het nog vol? Hier vandaag IVF start gesprek gehad en alles fijn besproken. Testen was trouwens niet 18 dagen wat ik in de folder gezien had. Ze zei bij een 3 daags embrio na 12 dagen en bij 5 daags embrio na 10 dagen vanaf terugplaatsing. Dus dan zit je gewoon op NOD bij gemiddelde cyclus. 14 dagen na punctie/eisprong is ook de ongesteldheidsdag.

7. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Gaat goed hoor. Ik heb me er al bij neergelegd dat emmy1 niet blijft zitten. Ik heb echt gevoel dat de test dan duidelijker had moeten zijn. Heb vandaag ook niet getest. Ik denk er hard aan om gewoon de bloedafname af te wachten. In augustus dan de 1e cryo tp. Dat is een 5 daagse straks. Hopelijk gaat dat beter.

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Nog 3 kansen en dan sluit het boek. Ik kan het mentaal niet meer opbrengen om nog een IVF poging te doen. Man wil ook niet meer.

9. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    645
    607
    93
    Vrouw
    Heftige beslissing, zeg. Kan me voorstellen dat het mentaal echt heel zwaar is :(. Fijn dat jullie dan op één lijn zitten samen. Dikke knuffel en hopelijk wordt één van de drie cryo’s gewoon nog een wolk van een baby :thumup:

10. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Niet fijn dat je denkt dat 't niet gelukt is. Gelukkig heb je nog reserve in de vriezer. Hoorde vandaag ook dat ze dat gewoon in eigen cyclus doen met alleen ovulatietesten. Is dat bij jullie ook zo? Het moet gewoon lukken niet opgeven. Dikke knuffel

Patty86 vindt dit leuk.
  11. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Bij ons zeiden ze dat cryo 3 of 5 dagen te maken heeft met het weekend. Is punctie begin van de week dan wordt 't op 3 dagen voor 't weekend terug geplaatst. Is het eind van de week dan moet het weekend erover en dan wordt het 5 dagen. De cryo's die dan goed zijn worden op dag 5 ingevroren en derest wat nog niet goed is geven ze nog tot 8 dagen en gaan dan pas de vriezer in.

12. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik wil jullie allemaal trouwens nog op iets wijzen. Als je er niet speciaal voor tekend dat embryo's bij overlijden nog gebruikt mogen worden dan mogen ze deze niet terugplaatsen. Daar moet je samen toestemming voor gegeven hebben. Wij hebben meegemaakt dat iemand er in een paar dagen niet meer was dus vandaar onze vraag. Moet er niet aan denken dat mijn vriend iets overkomt en dat ik ze dan niet mag gebruiken en geen kindje meer van hem kan krijgen. Er zijn gewoon formulieren voor die wij op de site van ziekenhuis kunnen downloaden. Dus gaan dat meteen regelen. Geldt voor de embryo's en zemen.

Bijgevoegde bestanden:

13. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    645
    607
    93
    Vrouw
    Ik zou het geen ‘opgeven’ willen noemen, toch? Ik denk dat iedereen uiteindelijk wel een gevoel heeft (of krijgt) van hoe ver je bereid bent om te gaan voor zo’n sterke wens - wetende hoeveel impact zo’n traject heeft op alle facetten van je leven. Hoe pijnlijk en verdrietig ook. Ik vind het ook juist heel sterk als mensen daarin een keuze voor zichzelf (durven) maken die het beste voelt.

Soof1992 vindt dit leuk.
  14. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    #234 Kletskous82, 5 jul 2023
    Laatst bewerkt: 5 jul 2023
    Zo bedoel ik het ook niet. Misschien wat vlug geschreven. Bedoel meer de moed niet opgeven nu. Als het nu niet lukt dan met de volgende terugplaatsingen. Je hebt helemaal gelijk dat je uiteindelijk de keuze maakt hoever je gaat. Soms gaan mensen heel ver en laten hun hele leven daardoor leiden. Moet wel zeggen dat het ook kan veranderen hoe ver je wil gaan. Eerst zei ik voor mij never IVF. Toen was mijn kinderwens ook niet zo mega sterk als nu. Nu ik ons overleden kindje in mijn armen heb gehad is die wens ineens veel groter geworden. Maar laten we het nog niet hebben over stoppen want het gaat gewoon lukken bij ons allen let maar op. We zijn allemaal zwanger geweest ook al is het bij een aantal een miskraam geworden. We kunnen zwanger worden.

@Daydreamer89 hoe voelt de traject vrije zomer bij jou? Hier vind ik het heerlijk even 3 maanden geen spuiten. Buik is alweer aan het ontspannen en 2,5 kg afgevallen.

willow1988 vindt dit leuk.
  15. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    Ja precies, we blijven gewoon positief!! Het gaat gewoon lukken. Ik ben overigens nog nooit zwanger geweest, maar dat is geen reden om op te geven natuurlijk ;) (ik heb ook niet veel meer van me laten horen sinds we moeten wachten tot augustus).

16. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Manlief heeft er ook wel vertrouwen in inderdaad. We hebben nog 3 mooie dag 5 cryo's. Voelde me gewoon ontzettend down. Nu zeg ik eind dit jaar stoppen. maar misschien verleg je die grens wel weer. Hier de bevestiging. Morgen is mijn jongste jarig en dan wil ik blij zijn. We gaan maandag lekker zonder medicatie op vakantie. Hoop dat de ongi snel komt. Nu een wachtmaand.

Bijgevoegde bestanden:

17. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Wij hebben een cryo contract getekend waar dit allemaal in geregeld is.

Kletskous82 vindt dit leuk.
  18. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Je bent ook aleen hele tijd bezig zie ik. Mag ook eens tijd worden dat het gaat lukken. Gelukkig is het vlug aug. Wanneer verwacht jij ongesteldheid in aug. Hier rond 5/6 aug.

Frasseke vindt dit leuk.
  19. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.388
    2.177
    113
    Vrouw
    Ik moest voor de IVF ook een contract tekenen maar dit moest dus nog apart. In ons contract stond vooral vanalles over dat de eitjes en embryo's die niet goed waren gebruikt mochten worden voor onderzoek. Goed dat jullie het dan al sowieso hebben getekend.

20. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    645
    607
    93
    Vrouw
    Wat moet dat heftig geweest zijn voor jullie ja, niet voor te stellen. Helemaal mee eens dat de situatie natuurlijk kan veranderen en ook je eigen idee over wat je wilt en wat je aankan. Ik hoop gewoon voor iedereen dat er spoedig een golf van goed nieuws aan komt :thumup:

Ik vind het ook echt wel fijn om even niet te hoeven temperaturen en prikken en timers te zetten voor pillen etc etc. Dinsdag hebben we evaluatiegesprek. In principe wel besloten om in elk geval een ronde ivf te willen proberen. Dus ik ben benieuwd hoe dat allemaal in zijn werk zal gaan. Ik ben daar wel hoopvoller over dan over IUI, maar dat voelt ergens ook wel weer ‘gevaarlijk’. Maar eerst nog maar eens lekker wat timerloze weken en rustige vakantie :)

Deel Deze Pagina