Van IUI naar IVF/ICSI, weer een stapje verder

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Patty86, 25 feb 2023.

1. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    @Kletskous82 ik ben benieuwd naar je test morgen. Vergeet niet dat je nog maar 13 dpo bent. Wat ik zag leek er netjes uit te zien. Maar die angst maakt het zo onzeker.

Hier is de menstruatie begonnen. Eindelijk aftellen richting de cryo. Ik merk dat ik mentaal weer behoorlijk last heb. Maandag even een afspraak bij de psycholoog. Blij als het weer weet beter wordt, kinderen weer naar school. ik ben heel mijn ritme en structuur kwijt nu.

2. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Van dit weer wordt je ook depri. Ben blij dat ik nog 4 weken moet werken. In september lekker 3 weken vakantie.

Morgen ga ik de clearblue doen denk ik.

Patty86 vindt dit leuk.
  3. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Helaas loopt de test af :(

Hoop niet dat het een BBZ is. Maar afloop is toch eerder een miskraam of niet?

4. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    645
    607
    93
    Vrouw
    Wat een verschrikkelijke rollercoaster dit, zeg! Klinkt mij niet als een bbz maar ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee…
    Ik blijf hoe dan ook door duimen voor jullie dat het gewoon goed zit :thumup: Maar wat een rotsituatie die onzekerheid, hele dikke knuffel!

Kletskous82 vindt dit leuk.
  5. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Ik denk ook eerder MK ipv BBZ. Bij BBZ blijven testen geloof ik gelijk.

6. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    ooh @Kletskous82 wat naar. Heb je een foto? ik heb 2x een bbz gehad en dan test ik last positief en bleef de test hangen op 2-3. Is die echt veel lichter?? Wat een spanning weer dit.

7. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    Ach nee toch :( Wat een gigantische klotezooi Kletskous. Zo wrang dit. Wat was het bijzonder geweest als je toch last minute onder ivf uit kwam. Werd je enorm gegund. Hele dikke knuffel.

8. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Nou echt hoor. Enorme domper.
    Hier ontzettend ongesteld geworden. Wij mogen dus door voor de cryo. Ben benieuwd. Wanneer heb jij je volgende tp?

9. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    De test is veel lichter. Streepje bijna weg. Hoop echt geen BBZ. Lees overal dat als HCG vlug daalt de menstruatie meestal volgt. De verloskundige zal het eind deze week wel voor me checken via een echo.

10. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    oooh meid. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Wat ontzettend kut en oneerlijk. Hopelijk mag je toch door voor de ivf. knuffel voor jou!

11. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Ik hoop ergens dat het nu maar vlug klaar is. Als ik vandaag of morgen ongesteld wordt dan mag ik misschien nog starten. Heb geen idee of dat mag? Ze zeggen na een miskraam ben je net vruchtbaar dus wie weet mag het gewoon. Zal maandag eens bellen.

12. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.601
    4.453
    113
    Vrouw
    Lieve @Kletskous82 wat een enorme teleurstelling :(

Hier helaas wel veel ervaring met bbz/(vroege) miskramen, ik heb 1 keer een aflopende en daarna weer oplopende test gehad bij een van m’n bbz’s. Bij de vroege miskramen vaak afloop en snel erna bloedverlies. Veel sterkte. Zo oneerlijk dit.

13. Frasseke

Frasseke Bekend lid

21 apr 2023
    566
    750
    93
    Vrouw
    @Kletskous82 aah nee joh, wat hoop ik dat het niet zo is. Ik heb zelf geen ervaring, nooit zwanger geweest. Ik duim nog even verder voor je. Dat je dan in ieder geval maar wel met IVF mag starten.

Hier richting mijn ovulatie, dus dan kan ik over 2 weken starten met IVF. Heb er echt zin in, wat natuurlijk heel raar voelt. Ben wel een beetje huiverig voor bijwerkingen die ik kan gaan krijgen van de medicatie, maar dat zien we dan wel weer.

willow1988 en Kletskous82 vinden dit leuk.
  14. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat ze gewoon een echo maken op dag 3 en dat je dan gewoon kan starten als die echo goed is. kan ook zomaar zijn dat je weer een maand moet wachten. Daar zijn ze erg makkelijk in. ik heb al gezegd dat als ik een 2e ivf ronde zal doen dat ik dan een verse tp wil op dag 5 en dus niet meer op dag 3. En dat indien die niet blijft zitten ik niet zomaar weer een wachtmaand doe. ik had nergens last van. geen hoge dosis medicijnen. Ik vind die maand bijna nog erger dan de 1e mislukte tp. Het voelt voor mij als extra straf terwijl de klok al zo hard tikt. Maar goed op naar mijn 1e cryo. Volgende week maandag de echo. en wat zou het bijzonder zijn als de cryo blijft zitten. Uitgerekende datum is dan 11-05 (verjaardag van mijn moeder) Over het algemeen beval ik een week eerder met een geplande keizersnede. Dan zou het zomaar 5-5 kunnen worden. Mijn oudste is van 6-6 en de jongste van 7-7. Zou allemaal heel grappig zijn.

15. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ik snap dik gedrukte helemaal, maar welk protocol het ziekenhuis heeft is aan hun. De meeste ZH plaatsten dag 5 terug mits er meer dan 1/2 embryo's zijn. Als je 38+ bent of je zit aan je laatste ronde, en je hebt er 2 en de keuze voor dubbele TP gemaakt dan wordt dat doorgaans dag 3. Ook wanneer je maar 1 embryo hebt. Maar je ZH kan ook het 3-daagse protocol hebben ipv de 5-daagse, al zijn er maar een paar ZH die dat nog doen.

Daarnaast is vast protocol over het algemeen, rustmaand na verse TP. Na cryo is dat anders. De reden is puur om je lichaam rust te geven. Cryo's kunnen wel elke maand, mits geen biochemische zwangerschap of MK.

Dat van het voelen als extra straf snap ik 1000% andere kant. Als ik naar mezelf kijk ben ik juist blij dat ik ruimschoots de tijd heb genomen tussen elke TP, met name de psychische kant. Verlies dat stukje niet uit het oog, want ook al ga je snel door je TP heen met teleurstellend resultaat en denk je je zelf ok te voelen. Die klap komt echt, en vaak hard ♥

16. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    De test blijft gelukkig aflopen en heb ook gevoel in mijn buik alsof ik ongesteld moet worden. Werd jij na die bloeding weer vlug ongesteld? Na mijn vorige miskraam werd ik na 5 weken normaal ongesteld maar toen was ik al 10 wk. Je zou zeggen dat als het zo vroeg is dat het vlugger weer normaal is.

17. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel dat je er zin in hebt. Had ik ook heel erg. Je kijkt er echt naar uit.

Heb net met ziekenhuis gebeld en moet nu gewoon afwachten. En als de bloeding komt dan plannen ze me meteen in voor de volgende cyclus. Nu kan het dus niet meer want het kan zijn dat de bloeding over paar dagen pas komt maar dat de nieuwe cyclus al begonnen is. Na een miskraam kan ook heel vlug de eisprong volgen omdat je dan al verder in de cyclus zit. Dus wij zullen in sept dan met de IVF starten. En het zeker ervoor zelf proberen want we weten nu dat het kan.

Daydreamer89 en willow1988 vinden dit leuk.
  18. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    #398 Kletskous82, 7 aug 2023
    Laatst bewerkt: 7 aug 2023
    Als ik gister of vandaag ongesteld was geworden hadden ze meteen de echo gedaan. Maar als het pas over een paar dagen is dan kan de nieuwe cyclus al te ver zijn. Ze denken wel heel goed mee. Die mw aan de telefoon zei ook na de bloeding meteen ovulatietesten gaan doen want je eisprong kan 14 dagen na de dag zijn dat je ongesteld had moeten worden. Als je hcg daalt dan kan je lichaam al nieuwe eitjes hebben gestuurd alleen moet het vruchtzakje vaak nog afkomen. Daarom zijn er vrouwen heel kort na een miskraam weer zwanger.

Wat goed dat je hebt aangegeven dat je liever die 5 daagse wil. Ik heb trouwens een artikel gelezen dat terugplaatsing in natuurlijke cyclus beter is dan stilgelegde cyclus. Zou veel minder kans geven op complicaties. Bij ons doen ze na een mislukte poging meteen de maand erna de terugplaatsing. In sommige ziekenhuizen moet dat ook op afspraak maar bij ons reserveren ze daar tijd voor dus altijd plek. Ik hoef ook niet meer op de wachtlijst. Ze zegt ivm je leeftijd krijg je van mij nu iedere keer voorrang. Dat is wel fijn.

Die datum van je moeder zou toch prachtig zijn. Ik heb wat met datums. Hier trouwens ook gek als het in sept starten wordt. Als het de eerste poging lukt dan zou ik in Okt zwanger zijn. Ben in Okt 2021 zwanger geraakt (IUI 1) en in Okt 2022 (IUI 1) en dan okt 2023 (IVF 1).

19. Kletskous82

Kletskous82 Fanatiek lid

4 okt 2021
    2.389
    2.181
    113
    Vrouw
    In ons ziekenhuis doen ze 3 en 5 daags. Ze zeggen dat er onderzoek naar gedaan is en geen verschil in zit qua kansen. Meestal doen ze 5 daagse maar als dag 5 bijvoorbeeld in het weekend valt dan doen ze het al de vrijdag ervoor. Ze doen ook twee methodes IVF met ander spul 50/50. De een geeft meer kans op jongens en de ander op meisjes. Je mag kiezen welke als er bij beide een goeie zit om terug te plaatsen. Dat gaan wij overigens niet doen. Laat hun de beste kiezen.

En ik snap wat je zegt over die rustmaand. Voor je lijf zal het idd ook beter zijn en psychische kan het de een rust geven even een maandje niks maar als ik voor mezelf spreek dan wordt ik net gek in een rustmaand. Liever actie dan kom ik er psychisch net beter doorheen. En volgens mij @Patty86 heb jij dat ook :)

Ik denk nu alweer kom op met dat bloed dan kunnen we weer verder. Ben wel echt teleurgesteld want het was zo mooi geweest als het vanzelf gelukt was. Op de een of andere manier maak ik me ondanks mijn leeftijd geen zorgen dat het niet meer lukt. En wat nu gebeurt is laat me ook weer zien dat ik nog vruchtbaar genoeg ben anders was een spontane zwangerschap nooit gelukt.

Patty86 vindt dit leuk.
  20. willow1988

willow1988 Bekend lid

27 sep 2021
    711
    675
    93
    Vrouw
    #400 willow1988, 7 aug 2023
    Laatst bewerkt: 7 aug 2023
    Snap dat je ernaar uitkijkt! Ik had precies hetzelfde: zin in een nieuwe stap, gevoel van meer kans hebben, maar tegelijkertijd de angst voor bijwerkingen. Ik deed het lange protocol en had wel last van de pil (heel down). Toen dat erop zat en ik ging spuiten had ik vooral last van mijn darmen en hield vocht vast. Trouwens, waar je niks over hoort maar wat echt een leuke bijwerking is: mijn nagels en haar waren sterker en mooier dan ooit! Ik had mega lange wimpers en nagels, terwijl die normaal echt flut zijn. Nu ook gewoon weer korte stompjes :rolleyes:. Ik mis mijn ivf nagels.

Deel Deze Pagina