Ik ben net gestart met ronde 1 IVF, het is de bedoeling dat eitjes, embryo/blastocystes en terugplaatsing in 1 ronde te doen (als alles ok gaat).. 2de dag ovaleap stimulatie medicatie en hopelijk gaat alles ok. Scan om de eitjes te bekijken en hoe stimulatie gaat op cyclus dag 8 en dan 2 dagen later nog een keer. Tot nu toe voel ik me ok, hopelijk zie ik er niet uit als een kogelvis over een paar dagen, fingers crossed
Wat grappig over die nagels. Ben benieuwd. Ik ben een nagelbijter . Haren worden sowieso dikker en voller door foliumzuur. Heb al een mega dikke krullenbol maar de laatste jaren wordt het alleen maar erger.
Heel veel succes de komende dagen. En al heb je een buik als een kogelvis dan blijf je gewoon lekker thuis. Trekt daarna wel weer weg. Duimen voor veel kogels haha.
Ons ziekenhuis doet bij de 1e verse tp altijd 3 dagen om te voorkomen dat er niets overblijft. Niet alle embryo's worden natuurlijk een blastocyste. mijn AMH is echter nog goed en ik had 7 bevruchtingen uit 1 eierstok. Dan durven ze dat denk ik meer aan. Ik ben overigens 36 (bijna 37) wij kiezen sowieso altijd voor 1 embryo tegelijk. Wij hebben er natuurlijk al 2 en ik ben zelf 1 van een premature tweeling. Mijn zus overleefde het niet. Een tweeling willen wij echt vermijden. Over die wachtmaand is geen bewijs dat dit beter werkt. En mijn mentale toestand doet het zeer slecht daarmee. Ik heb dus liever geen wachtmaand meer tenzij daar medisch echt een reden voor is. Maar misschien komt dat ook omdat wij in heel 2023 pas 2x echt een kans hebben gemaakt op een baby. De andere 6 maanden waren 2 kansloze IUI (enkele zaadcellen en ruim onder het miljoen. Deze wachtmaand en 3 maanden wachten ivm koorts. Dus ik reageer als een rode lap op een stier op wachten. dus ik ben blij dat er nu hopelijk 3 tp's aankomen.
Mij is dat helemaal niet opgevallen met die nagels. Wel dik haar en ik heb al zoveel haar. Moet echt elke 4 weken laten uitdunnnen
Kwam bij mij van de decapeptyl, dat stimuleert groeihormonen. Jij kreeg wat anders geloof ik? Naja, iedereen reageert natuurlijk anders op de medicijnen!
Dankjewel Ik woon in UK, protocol is anders iui word hier niet vergoed of gedaan tenzij privé betaald, hoop dat ik welkom ben hier ik begreep van een vriendin dat 'embryo's in NL 3 dagen voor celdeling gaan voor de terugplaatsing, hier is dat 5 dagen tot the blastocyte stage. Mijn beide eileiders zijn geblokkeerd, en na 2,5 jaar eindelijk via national health insurance doorverwezen naar fertiliteitskliniek. Ik krijg 1 ronde vergoed stap voor stap Nu cyclus dag 4, met medicatie gestart op dag 2 - ovaleap injectie 375 u/I Vanaf woensdag komt daar de fyramadel (ganirelix) bij om ovulatie tegen te houden. Eerste scan om mijn 'kogeltjes' te bekijken is vrijdagochtend.. X.
Natuurlijk ven je welkom hier!! IVF is sowieso gewoon een hele stap. Duimen dat alles meteen mee wil werken! En inderdaad goeie kogeltjes!
Ooh wat grappig van je nagels en haar. Ik ga wel zien wat ik krijg. Sowieso geen pil, dus wie weet. Mijn nagels zijn al lekker lang en sterk, dus dat scheelt, maar extra veel/lang mooi haar mag wel komen hoor, kan nooit kwaad
Mijn cyclus was elke keer weer heel snel normaal (ongeveer 28 dagen). Zelfs na m’n operaties had ik vaak na 2 weken alweer een ovulatie. Als je hcg uit je lijf is dan komt het snel op gang. In principe zou je hcg onder de 5 moeten zijn maar hier ook wel eens een eisprong gehad toen hcg nog rond de 30 was (aangetoond met echo’s en bloedprikken). Sterkte!!
Toen ik vorige keer een miskraam had en echo moest maken om te kijken of het schoon was toen zagen ze ook al bijna rijpe eitjes en dat was toen 12 dagen na de miskraam. Hcg is nog maar een heel licht streepje op de gevoelige testen en die slaan aan bij 10 dus het zal niet veel hoger zijn. De bloeding komt meestal op gang als hcg zakt lees ik. En al komt het vruchtzakje paar dagen later pas af dan kan er al een nieuwe cyclus gestart zijn. Dus zodra de bloeding stopt maar meteen ovulatietesten gaan doen. Fijn dat het bij jou ook altijd zo vlug ging. Hoop dat ik in sept gewoon weer ongesteld wordt en dan eindelijk kan starten met IVF.
Nou dan weet je wat je vanavond te doen staan. Misschien lukt het vanzelf wel. Succes en anders over twee weken starten.
Hier zoals ik al bang was. Vanochtend bij het afvegen had ik wat bloedverlies en mini frutsel stolseltjes. Net op de echo zag ze een hele prille zwangerschap die al aan het loslaten is. Wel gelukkig in de baarmoeder. De ongesteldheid kan ieder moment losbarsten. Ben wel gerustgesteld dat het geen BBZ is. Net ook de IVF afdeling gebeld en volgende week checken ze of de baarmoeder schoon is en dan mogen we volgende cyclus echt starten. Het is goed zo. Ik weet nu wel dat ik nog zwanger kan worden.
Bestaan verdrietig en goed nieuws toch weer even samen he. De wetenschap dat het kán is een troost. Rustig aan he.
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, vind het zó kut voor jullie Hele dikke knuffel. Mooi dat je er toch zelf nog enigszins positief in staat (hoewel je natuurlijk ook echt even mag vloeken/tieren/huilen/etc hè!). We gaan duimen dat in september de ivf successen rijkelijk uitgedeeld worden!