Van IUI naar IVF/ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Saar1988, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Dag lieve meiden,

    Ik start hier een nieuw topic voor eenieder die mee wil schrijven of lezen.

    Ik ben Saar en heb inmiddels 6 IUI’s achter de rug. Na zo’n 4 jaar proberen zijn we nu gekomen tot de stap IVF.

    Ik ben inmiddels begonnen met het spuiten van Decapeptyl en mag 3 mei stoppen met de pil.

    Spannend allemaal!
     
  2. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ook wij hebben deze ‘onverklaarbaar verminderd vruchtbare’ weg bewandeld en ook de 6 iui’s waren niet gelukt.

    Voor ons was ivf de oplossing en ik had gewild dat we daar meteen al mee waren begonnen.

    Verse tp was mislukt maar daar had ik ook geen vertrouwen in na een hele maand hormonen en punctie etc. 1ste cryo is onze dochter geworden.

    Hoop dat het bij jullie ook zo snel mag gaan!
    Heel veel succes meid!
     
  3. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Wat leuk dat je reageert!!
    Misschien een domme vraag, maar bij een cryo hoef je dus niet al die hormonen te spuiten?
     
  4. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Graag gedaan!

    Ik heb de cryo tp in natuurlijke cyclus gehad. Ik moest 3x voor een echo om mijn naderende eisprong in de gaten te houden en als die naderde moest ik 1x pregnyl spuiten en kreeg ik de tp. Daarna 14 dagen wachten:)
     
  5. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
  6. Noukie88

    Noukie88 Actief lid

    12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Dankjewel!!
    Bij mij is het ook zo dat je alleen de eerste ronde moet prikken om de groei te stimuleren en de eisprong te remmen. Bij een cryo tp hoef ik alleen ovitrelle te spuiten om de eisprong te timen.
    Dit is alleen per persoon verschillend. Misschien in jouw geval dat ze er voor kiezen om het niet in een natuurlijke cyclus te doen.

    Hoe voel je je nu met de Decapeptyl in je lijf?
     
  7. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Ik ben bij vlagen wat misselijk en al twee avonden eerder moe. Weet niet of dat erbij kan horen?
     
  8. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Ben jij al begonnen met Decapeptyl?
     
  9. Noukie88

    Noukie88 Actief lid

    12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Onze 6e IUI is vorige week op de dag zelf gecanceld, dus ik wacht nu op mijn menstruatie en dan ga ik vanaf de 3e dag van mijn nieuwe cyclus prikken met Gonal f. Ik verwacht dat dit woensdag is. Ik heb tijdens IUI ook gonal gespoten maar natuurlijk in andere hoeveelheden. Ik was daar ook vooral erg moe van en een opgezette buik. Ik vind het allemaal spannend maar kijk er ook erg naar uit! Het voelt als weer een stapje dichterbij :thumup:
     
    Saar1988 vindt dit leuk.
  10. Noukie88

    Noukie88 Actief lid

    12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve en positieve reactie! Die hebben we nodig! ;)
    Ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat het met IUI niet zou lukken, maar ik wilde de kansen graag benutten. Dat ik achteraf niet kan zeggen; had ik maar...
    Het voelt nu dan ook echt alsof het nu pas echt begint
     
    1986CHANTAL vindt dit leuk.
  11. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    *breekt even in ;)*

    @Saar1988, je kunt ook een cryo tp hebben in een kunstmatige cyclus. Dat is met progynova/oestradiol. Hoef je ook niet te prikken. Dit zorgt ervoor dat je baarmoederslijmvlies opbouwd. Daarnaast kun je duphaston of utrogestan krijgen. Dat is om het in stand te houden voor de innesteling. Maar zo ver ben je nog lang niet en hoop voor alle dames hier die net over gaan dat de eerste IVF gelijk de laaste is. Heel veel succes!
     
    Noukie88 en Saar1988 vinden dit leuk.
  12. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    We lopen ook echt gelijk op. Spannend! Wat voor mij vooral fijn is om nu eens te horen/zien of er überhaupt bevruchtingen plaatsvinden. Tijdens de iui-pogingen voelde ik van alles en ging het telkens mis. Vandaar dat ik nu ook echt blij ben dat het tijd is voor ivf. Schrijnend hè, dat er een tijd is gekomen dat we nu zelfs ‘blij’ zijn met IVF.... haha!
     
  13. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Hoi @Saar1988 ! We kennen elkaar van het andere topic. Nu dus echt begonnen! Spannend voor je!! Hoe voel je je? Ik hoop dat het snel raak mag zijn! Veel succes!

    Wij hebben 17 maart een verse tp gehad. Helaas een biochemische zwangerschap. Dag 8 een positieve test maar begon al hevig te vloeien. Belde de uitslag door dat het mislukt was maar moest toch testen vd vpk. Wat een rollercoaster.
    Helaas is mijn lijf helemaal van slag en ben ik nog steeds aan het wachten op mn menstruatie (zit nu dus in de rustmaand die al bijna 1.5 maand duurt en ook nog geen ovulatie gespot)
    Omdat mijn lf zo kort was ga ik die straks na een cryo tp ondersteunen met 4x pregnyl injecties.
    Maand geleden echo gehad, mijn eierstokken zaten nog vol met blaasjes bloed (tgv punctie) komende dinsdag opnieuw echo. Ik hoop dat ik misschien iets kan krijgen waardoor mn cyclus een soort van reset kan worden waardoor duidelijker wordt wanneer er een cryo terug geplaatst kan worden.
     
  14. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Hey anoniem02! Leuk om van je te horen!
    En poeh, wat een verhaal weer. Ik hoop dat je dinsdag meer duidelijkheid krijgt! Lijkt me heel vervelend om weer 1,5 maand te wachten als je er al zo lang op gewacht en gehoopt hebt! Dikke knuffel en ik hoop dat je dinsdag wat wijzer wordt en ze iets voor je hebben zodat je lichaam/baarmoeder gereset wordt!
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  15. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Ik volg je verhaal! En hoop op succes voor je! Zie je er tegenop?
     
  16. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Best wel. Ik werd toevallig net gebeld door het ziekenhuis en mag vanavond m’n laatste pil slikken I.p.v. maandag, omdat dat voor hen beter uitkomt in de planning. Nu wordt het wel héél spannend :)
     
    Asil vindt dit leuk.
  17. Noukie88

    Noukie88 Actief lid

    12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Jaaa wat fijn!! Spannend :D:D:D
     
    Saar1988 vindt dit leuk.
  18. Jeltje82

    Jeltje82 Lid

    17 jan 2021
    40
    10
    8
    Vrouw
    Hoi dames, ik hoop dat ik jullie wat vragen mag stellen. Ik ben vooral een meelezer.

    Ik vrees namelijk dat IVF de route gaat zijn die we nodig hebben. Ik ben 38 en heb een zoontje van 2,5. In 2020 2 miskramen gehad waar ik op natuurlijke wijze zwanger van raakte. Inmiddels al tig rondes verder en bij IUI 3 aanbeland.

    Mijn gevoel zegt dat IUI ons niet zal helpen, ondanks dat ik vorig jaar relatief makkelijk zwanger raakte. Mijn leeftijd helpt ook zeker niet mee. Diagnose is onverklaarbare subfertiliteit.

    Ik vraag me af op welk moment je voor IVF gaat? Ik hoor dat er wachtlijsten zijn...zijn jullie al op de wachtlijst gekomen terwijl je nog IUI pogingen deed?

    En hoe lang zit er gemiddeld tussen de intake en je 1e punctie?

    Kun je na IVF nog terug naar IUI? Of word je dan niet meer geholpen?

    Sorry voor t inbreken...hoop dat iemand me een beetje verder kan helpen...
     
  19. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    Hoi allemaal!

    hiervoor schreef ik mee op het iui forum @Saar1988 ik zag dat je dit topic had geopend, super fijn!
    helaas na 6 mislukte pogingen zijn wij nu het ivf traject ingegaan.
    Na 8 jaar ongewenst kinderloos zijn we er heel erg aan toe en hebben we goede hoop bij ivf!
    Geen oorzaak gevonden dus zolang het tegendeel bewezen wordt, gaat het ons lukken!

    Op cd 23 begonnen met Decapeptyl (nare prikjes) nu aan het wachten op menstruatie, deze is wat laat door de medicijnen denk ik.
    zodra ik ongesteld word gaat het beginnen :)
    Ik vind het best spannend allemaal..
     
    Noukie88 vindt dit leuk.
  20. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Hoi Jeltje82, Welkom! Lees vooral mee en stel je vragen aan ons als je die hebt!

    Ik kan me goed inbeelden hoe je je voelt. Ik ben 'maar' vier jaar bezig, maar mijn ouders hebben er ruim 16 jaar over gedaan (uiteindelijk gelukt toen ze 38 was). Ze heeft me er veel over verteld en vooral over het idee dat je -als je tegen de 40 aanloopt- angstig wordt dat de wens niet meer in vervulling zal gaan.

    De 'key' was bij haar wel loslaten, gezond leven en vooral genieten.. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.

    Er zijn zeker wachtlijsten, en als je denkt dat je kunt beginnen omdat je een intake hebt, dan kan het zo weer 3 maanden duren (soms moet je weer aan 'de' pil vanwege planning van het ziekenhuis, etc. etc.) Ook corona kan roet in het eten gooien. Los van het feit dat ze -bij een uitbraak in het ziekenhuis- afspraken kunnen cancelen, kan het bij IVF ook zo zijn dat ze je moeten weigeren als je zelf recent Corona hebt gehad. Het moet namelijk he-le-maal uit je lijf zijn, omdat er embryo's worden opgeslagen in het ziekenhuis en deze embryo's dan de andere rietjes kunnen besmetten (nooit aan gedacht!) Het kan dan zomaar 3 maanden vertraging oplopen, dus juist in deze tijd opletten geblazen.

    Ik heb mezelf al bij lui 3 op de lijst gezet. Soms even extra emotioneel overkomen, zodat ze zien dat je het echt meent en het echt wil! (helaas werkt het zo)

    Bij mij zit er 2,5 maand tussen intake en punctie.
    Volgens mij kun je gewoon weer terug naar IUI, maar het moet wel zinvol zijn...
     

Deel Deze Pagina