Van IUI naar IVF/ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Saar1988, 28 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    We lopen hier dan met drie meiden gelijk op! Ik wacht ook op mijn menstruatie. Ik verwacht dat ik nog 6 mei kan starten met Gonal-f.
    Spannend hoor! Hopelijk gaan deze puncties leiden tot zwangerschappen!:)
     
    Susyq89 vindt dit leuk.
  2. Noukie88

    Noukie88 Actief lid

    12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw

    Welkom! Leuk dat je met ons mee schrijft en leest. Wat @Saar1988 al aangeeft, we zitten allemaal precies op het zelfde moment op onze menstruatie te wachten. Ik verwacht hem morgen of overmorgen en dan gaan we eindelijk beginnen!!
    Ik wil jullie heel veel succes wensen en hou ons op de hoogte he :)

    Liefs
     
    Susyq89 vindt dit leuk.
  3. Noukie88

    Noukie88 Actief lid

    12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Natuurlijk mag je even “inbreken”!
    Ik heb er zelf voor gekozen om alle 6 de IUI pogingen te benutten, omdat ik dan als IVF bij ons niet lukt, ik mezelf niet kwalijk kan nemen dat ik niet alle kansen gegrepen heb. Ook al had ik net als jij, niet het gevoel dat IUI ons ging helpen.. En dat blijkt nu ook. We starten nu met IVF/ICSI, omdat de kwaliteit bij mijn partner niet voldoende is verwacht ik dat we op ICSI uitkomen.
    Ik zou je vooral willen adviseren dat je moet doen waar jij je goed bij voelt.
    Zo heb ik mij na IUI4 in laten plannen voor IVF intake, zodat ik na IUI 6 direct door kon.

    Liefs
     
  4. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.565
    9.011
    113
    Vrouw
    Tip: decapeptyl half uurtje van te voren uit de koelkast halen dan prikt het minder of een ijsklontje over de prikklok wrijven zodat je de naald niet in je huid voelt. Soweiso met prikken, langzaam de naald erin schuiven inlaatspruitstuk van duwen of erin "jassen" ;)
     
    Susyq89 vindt dit leuk.
  5. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.565
    9.011
    113
    Vrouw
    Breekt ook even in:

    Ben ook 38, wij zijn al 8 jaar bezig. Doordat ik tussen de IUI, en van IVF zwanger ben geraakt (helaas ook mk's) mocht ik tussen de behandelingen door nog gewoon IUI doen. Heb er 13 gehad. Aangezien die toch oneindig worden vergoed zie ik niet in waarom niet. En zou dit toch navragen.

    ZH houd meestal 3-6 IUI aan tot overstap IVF maar als jij eerder wikt zou dat ook moeten kunnen, ligt misschien aan het ziekenhuis en welke verhouding je met je arts hebt. Is een HSG wel eens voorgesteld?
     
  6. Jeltje82

    Jeltje82 Lid

    17 jan 2021
    40
    10
    8
    Vrouw
    Super bedankt voor je uitgebreide reactie!

    Gezond leven lukt wel maar loslaten en genieten helaas (nog) niet. Die angst dat het nooit meer mag lukken is stevig aanwezig sinds de miskramen en tig mislukte pogingen. En dan idd nog Corona en wachtlijsten...blegh.

    Goed om te weten dat jij nog IUIs kreeg terwijl je al op de lijst stond voor IVF! Ik denk dat ik binnenkort een gesprek met m’n gynaecoloog ga aanvragen om ook op de wachtlijst te mogen en ondertussen ook IUIs houd. Hopelijk wil hij meedenken...

    Heel veel succes met jouw eerste poging! Hopelijk ook meteen de enige die je nodig hebt
     
    Saar1988 vindt dit leuk.
  7. Jeltje82

    Jeltje82 Lid

    17 jan 2021
    40
    10
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik hoop ook al op de wachtlijst te mogen terwijl ik nog IUIs onderga. Dat idee geeft me nu iig wel een fijn gevoel...

    Veel succes met jullie traject! Hopelijk is het snel raak!
     
    Noukie88 vindt dit leuk.
  8. Jeltje82

    Jeltje82 Lid

    17 jan 2021
    40
    10
    8
    Vrouw
    Jeetje, jij hebt je rugzakje ook al aardig gevuld. Vervelend om te lezen dat jullie al zo lang bezig zijn...

    Ik ga t met mijn arts bespreken. Ben benieuwd. Tot nog toe is hij wel meegegaan in al mijn verzoeken...

    Waarom denk je dat een hsg zinvol kan zijn? Ik dacht dat dat geen nut zou hebben omdat ik wel 3x zwanger ben geweest...dan zou je denken dat de boel wel doorgankelijk is? Of mis ik hier wat in?
     
  9. Noukie88

    Noukie88 Actief lid

    12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Yes! Ik mag straks gaan bellen om mijn eerste echo te plannen. Morgen starten met de medicatie :D
    Nooit gedacht blij te kunnen zijn met mijn menstruatie haha
     
    Asil vindt dit leuk.
  10. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Haha ik moest net nog aan je denken! En dacht toen ook: grappig dat wij nu een keertje blij zijn als we gaan menstrueren :):roflmao: Ik nog niet, maar denk morgen! Houd me op de hoogte! Spannenddd
     
    Noukie88 vindt dit leuk.
  11. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.565
    9.011
    113
    Vrouw
    Das waar, sorry was even te snel :). Ik heb hem ondanks dat wel 2x gehad. Na mijn eerste MK en tijdens mijn endo operatie. Maar als je IVF gaat doen heeft het geen zin meer omdat je dat omzeilt.
     
  12. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    Wel heel fijn om gelijk op te lopen met z’n drietjes! Hopen op mooie berichten op korte termijn :)

    Ik heb net wel even contact opgenomen hoe lang je overtijd mag zijn door de Decapeptyl, de afgelopen 6 maanden mooie cyclus gehad (weliswaar dmv hormoonregulatie). Nu 5 dagen later, even gebeld voor advies. Morgenochtend word ik teruggebeld over hoe nu verder.
     
  13. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    En? Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden. Dat kan dus van de decapeptyl komen?
     
  14. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    nee nog steeds niet, wel het gevoel dat het komen gaat maar nog niets te zien.
    Nog geen telefoontje gehad, straks zelf maar weer bellen.
    Ja ik had begrepen dat Decapeptyl ervoor kan zorgen dat menstruatie later komt....
    Denk toch maar anders een testje doen :confused:
     
  15. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende

    Werd net na dat berichtje gebeld, ik moet nog een weekje aankijken omdat het inderdaad door Decapeptyl verlaat kan zijn. Ook voor de zekerheid even een test als het morgen nog niet is gekomen. Zal je net zien, WIL je een keer ongesteld worden komt het laat :’)
     
  16. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Ik ben ongesteld geworden! 6 mei starten met gonal-f, 13 mei follikelmeting:)
     
    Susyq89 vindt dit leuk.
  17. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    Gek om dit “leuk” te vinden maar nu kun je echt starten, heel fijn! Heel veel succes!
     
  18. Noukie88

    Noukie88 Actief lid

    12 mrt 2021
    261
    291
    63
    Vrouw
    Leuk leuk! Dan hebben we de meting op de zelfde dag :thumup:
     
  19. Susyq89

    Susyq89 Actief lid

    16 nov 2020
    135
    102
    43
    Vrouw
    Coördinerend verzorgende
    Yes! Eindelijk ongesteld geworden, wel typisch op Moederdag maar oké..

    Morgen bellen en hopelijk deze week starten met Gonal-F. Voelt alsof we weer een stapje dichterbij komen.

    Iedereen vandaag extra veel sterkte en liefde gewenst, ik vind dit altijd best een confronterende dag.
     
    Saar1988 vindt dit leuk.
  20. Saar1988

    Saar1988 Bekend lid

    24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Spannend!! Ik hoop dat je een ‘go’ krijgt morgen! Succes de komende week! Houd ons op de hoogte!

    Ja dit is een dubbele dag. Overal foto’s van moeders die vertroeteld worden door hun kinderen, wanneer je zelf onder de hormonen zit is niet het fijnste wat je je kunt voorstellen. Haha! Laten we hopen dat dit ons laatste jaar is als wens moeder! ♥️
     
    Susyq89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina