Risico HPV

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stresskipje, 3 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Hoi dames,
    In augustus ben ik voor mijn eerste uitstrijkje gegaan ivm leeftijd (30). Hier uit kwam dat ik hoog risico hpv heb. Geen afwijkende cellen. Ik ben hierover flink in paniek geweest... gelukkig nu wat rustiger. Deze maand moet ik na 6 maanden voor een controle uitstrijkje om te kijken of de cellen nog steeds rustig zijn. Hpv testen ze dan niet meer omdat dat vaak in ieder geval 1 a 2 jaar in je lichaam blijft. Ik heb nu bijna 6 jaar een relatie dus ik heb hpv al 6 jaar of langer.. ik ben dus blijkbaar 1 van de weinigen waar het lichaam de hpv niet op ruimt. Daarmee vorm ik een hoger risico voor onrustige cellen en eventueel baarmoederhalskanker. Ik maak me hier best wel eens heel erg zorgen om. Mijn schoonzus heeft precies hetzelfde en ook al 8 jaar dezelfde vriend dus het komt vaker voor. Zij is er een stuk rustiger onder. Het schijnt dat men nog niet weet of hpv kan blijven sluimeren zoals een koortslip of dat het helemaal verdwijnt... ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil zeggen dames maar ik ben best zenuwachtig voor de uitslag deze maand. Hebben er dames ervaring met deze situatie? Misschien al dan niet in combinatie met zwanger worden of zijn? Mijn schoonzus is nu 30+ weken zwanger.

Groetjes!

2. JONI

JONI Actief lid

24 apr 2013
    187
    61
    28
    waalre
    Ik snap dat je je zorgen maakt. Toen ik er achter kwam was ik ook bezorgd echter had ik helaas wel onrustige cellen. Bij is er zelf aug 2018 cellen weg gehaald. Gyn wist van onze kinderwens en vertelde mij dat dit absoluut geen risico was en lekker verder moesten gaan. Omdat dit 1 van de langzaamste vorm van kanker is zijn ze er in de meeste gevallen heel erg snel bij. Voor jou zou ik me niet zoveel zorgen maken ivm geen onrustige cellen en helaas moet je afwachten wat de uitslag zal zijn. Heel veel succes en sterkte ! Je bent niet alleen !

Stresskipje vindt dit leuk.
  3. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Ja dat is ook wel zo... 15 jaar tot het zich ontwikkelt vaak toch. Maar toch het idee dat er iets in je zit wat het kan veroorzaken vind ik eng. Jij bent nu van de cellen af en ook vh virus?

4. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik had ook hpv, en een uitslag van pap 3a, cin 3. Ik kwam er achter toen ik 27 of 28 was en hij de huisarts mn spiraaltje liet plaatsen. Ze stelde voor direct even en uitstrijkje te maken nu ik er toch was.

Bij mij hebben ze toen bij de gyneceloog een klein hapje uit mn baarmoederhals genomen met de hoop zo de meest onrustige cellen weg te halen, zodat ze rest uit zichzelf kan herstellen. Een half jaar later weer een uitstrijkje gehad, toen had ik de beste score die er was. Alles zat er weer perfect uit, mn lijf had de overige cellen zelf opgeruimd. Of ik nog hpv heb weet ik eigenlijk niet zo goed... Nu ben ik zwanger;)

5. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Dan heb je geluk gehad dat je toen een uitstrijkje kreeg. Super!

6. cherrytomaatjes

cherrytomaatjes Fanatiek lid

30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Jup, absoluut! Jij heel veel succes met je uitslag komende maand, en hou in je achterhoofd dat er echt heel veel mogelijkheden zijn als je score niet zo zijn als gehoopt!

7. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Dank je!!

8. JONI

JONI Actief lid

24 apr 2013
    187
    61
    28
    waalre
    In maart moet ik terug voor een controle uitstrijkje en dan weet ik pas of het echt weg is. Dus is ook nog even spannend. Maar ik loop hier al 4 jaar voor bij de gyn dus ik ben er erg rustig onder na al die jaren.

9. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ik heb ook HPV gehad terwijl ik al 7 jaar een vaste relatie had. Bij mij zijn er echter wel slechte cellen gevonden (CIN 3), dus ben geopereerd. Een halfjaar later kreeg ik een uitstrijkje en was ik HPV-vrij. Ook geen onrustige cellen meer. Na dit nieuws ben ik weer zwanger geraakt.

Paar weken terug heb ik weer een uitstrijkje laten maken en volgende week krijg ik de uitslag. Hopelijk nog steeds alles goed.

Succes met de uitslag! Hoop dat de HPV weg is. Zo niet, dan is het sowieso gunstig dat je in ieder geval laatst geen slechte cellen had. Mocht dat nu wel zo zijn, dan zijn die cellen nog niet ontwikkeld tot bmhk. Kortom, maak je niet te druk. Komt goed!

Deel Deze Pagina