Eindelijk zwanger!! Na 1x IUI, 1x IVF en 2 cryo terugplaatsingen is het dan toch gelukt.... we zijn zwanger! Nog wel heel pril: 6,5 week. Maar eergisteren hebben we ook het hartje zien kloppen! Het is zo geweldig, dat gun ik iedereen. Dus wellicht hebben jullie iets aan het volgende: Wij zijn een zgn. onbegrepen geval. Wel heb ik een afwijkende vorm baarmoeder, waarbij de doorbloeding misschien niet altijd even goed is. Het gehele IVF proces ging altijd heel goed, maar de innesteling wilde maar niet lukken. Uiteindelijk hebben we een aanvullend bloedonderzoek laten doen. Dit is een onderzoek waarbij wordt gekeken naar de stolling en de dikte van het bloed alsmede naar DNA erfelijkheidsfactoren. Dit is een heel eenvoudige bloedtest die, gek genoeg, niet standaard wordt gedaan voordat met IVF begonnen wordt. Bij mij bleek de spiegel homocysteïne heel licht te hoog. Dit mag max. een waarde van 10 hebben, bij mij was dit 10,3. Uit de DNA erfelijkheidstest bleek dat het enzym dat homocysteïne afbreekt niet goed werkt. Om dit weer op orde te krijgen ben ik Cardox 5 gaan slikken. Dit is een voedingssupplement (op doktersadvies verkrijgbaar) dat 5 mg foliumzuur / 50 mg B6 / 0,4 mg B12 bevat. Ik weet het... het kan natuurlijk allemaal toeval zijn, maar van de volgende cryo terugplaatsing raakte ik wel zwanger. Wie weet jullie ook? Wij kunnen intussen ons geluk niet op en hopen dat het zo goed blijft gaan!
Hééél erg gefeliciteerd Mila!!! Zo te lezen hebben jullie het meer dan verdiend... Lief dat je meteen een tip geeft aan alle MMM-meisjes die nog niet zwanger zijn.... Kom ook eens kijken op ons topic van aanstaande MMM-mamas: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/241738-aanstaande-mamas-de-mmm-63.html
Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik denk dat je veel meiden weer iets geeft om naar te vragen bij de gyn! Geniet ervan meid!
Van harte gefeliciteerd! Zal een fa dit ook zonder die onderzoeken voorschrijven? Ik heb een vmk gehad en 2 tp's waarbij de bms en emmy geweldig waren. Hier is niets uitgekomen en dat maakt dat manlief gaat afvragen hoe dat toch kan.
Van harte Mila! Gelukkig is jullie een lang IVF-traject bespaard gebleven! Net als wij. Wij zeggen wel eens lachend tegen elkaar: 'Eigenlijk zijn we gewoon super-vruchtbaar!' Zelf denk ik niet dat die Cardox er iets mee te maken had. Je homocysteine was immers maar marginaal verhoogd. Statistisch gezien ben je gewoon super-snel zwanger geworden. Geniet ervan!!!
ik ben ook wel benieuwd netzoals timon. zit nu nog in de laatste wachtdagen. maar als het niet lukt dan wil ik ook wel is naar dat gaan vragen in dd. of hier in het zh in nl voor bloedprikken. heb namelijk ook al 6 iui's gehad en dit is de 3de tp en van al die keren is er echt niks gelukt. hopelijk heb ik het niet nodig en krijg ik over een paar dagen een mooie test.