van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik wordt nu toch wel nerveus: stel dat er helemaal geen bevruchting is geweest...

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Daar ben ik ook benieuwd naar Juulzon, wat doet mijn lijf in de rustmaand?
    Maar die rustmaand... van mij mogen ze hem afschaffen.

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Juulzon@ Wat zeggen de dokters dan van de opbrengst?
    Kan het niet verhoogt worden naar 250 ie ?
    Ik spuit dus 250 ie heden, en de eerste keer icsi had ik 8 eitjes waar dan maar twee van over bleven.
    Nu gaan we op naar meer!!
    Dankje meis.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Goedemorgen allemaal,

Zojuist weer uit het ziekenhuis teruggekomen. De punctie is weer achter de rug.

De verdoving kwam dit keer harder aan dan de vorige keer. De hele kamer bewoog op en neer, dus heb eerst maar even mijn ogen dichtgehouden. Het was net alsof je erg dronken was. Ook moest ik eerst even nadenken hoe ik ook al weer adem moest halen, maar dat ging op een gegeven moment (toen ik gewend was aan die verdoving) gelukkig weer goed.

Ik had ditmaal een ervaren gynaecologe (vorige keer had ik iemand die het nog moest leren), dus alles ging dit keer wat sneller. En het deed ook minder pijn.

De score is ook beter gelukkig. Had ik de vorige keer 5 eicellen uit 16 follikels; nu heb ik er 17 uit 26 follikels. Hardstikke goed dus. Er zitten waarschijnlijk ook eicellen bij die nog niet helemaal rijp zijn, dus die vallen af.

Nu wat minder nieuws:
    Ik heb grote kans op overstimulatie. De Pregnyl die ik zaterdagavond moest spuiten om de eisprong te laten plaatsvinden, verhoogt de kans op overstimulatie ook nog eens.

Gewoonlijk wordt je 2 dagen na de punctie 's ochtends gebeld of er een terugplaatsing plaatsvindt en hoeveel bevruchtingen er zijn.

Gezien mijn kans op overstimulatie moet ik woensdagmorgen om 10.30 uur eerst bloed laten prikken om mijn hormoonwaarden en bloedwaarden te bepalen. De uitslag daarvan zal bepalen of er een terugplaatsing plaatsvindt of niet.

Als er geen terugplaatsing is, dan worden alle embryo's ingevroren (cryo's) en volgt er in een natuurlijke cyclus een terugplaatsing.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Be Happy wat spannend ( en ook wat een gedoe), maar wel een mooie score.

Ik had de verdoving nog niet gehad, maar bij danste ook alles voor mijn ogen. Ik denk door de oxafepam. Vraag volgende keer ook of ik die mag laten gaan.

Ego: Pffff gelukkig een emmy
    Nu nog innestelen en dan blijven plakken.
    Vanmiddag mogen/moeten we.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Bij mij gaat de punctie in Dusseldorf plaatsvinden en die vind plaats onder algehele narcose.

Verder geen nieuws bij mij, ben aan de pil dus een paar weekjes rust.

Voor de dames, ik hoop dat de medicijnen zijn werk goed doen, er veel bevruchte eicellen zullen zijn, geen overstimulatie zal plaatvinden, goede terugplaatsingen zullen en zijn en snel veel zwangeren onder ons zullen zijn.

Veel liefs
    Nataly

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Waarom doen ze de punctie onder algehele narcose?

En ik lees wel vaker dat meiden aan de pil moeten. Waarom is dat? Ik hoefde dat nl niet.

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    In Dusseldorf is dat het beleid, de punctie gaat altijd onder volledige narcose.

Ik moet aan de pil om mijn eigen cyclus plat te leggen, ook dit is weer het beleid van het ziekenhuis. Er zijn ziekenhuizen waar het anders is hoor.

Veel liefs
    nataly

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Oke, ik dus decapeptyl. Of is dat iets wat ji krijgt als je echt in je startmaand zit?

Op zich wel lekker de punctie onder algehele narcose.
    Ik heb op zich geen last gehad van de verdoving, maar het is ook niet zo, dat je niets voelt. Je voelt even iets van de verdoving en het inbrenegen van de punctienaald, maar meer niet. Maar heb gelezen dat dat per persoon en per keer anders is. Dus ja op zich wel fijn, toch?

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zo dames, is weer heerlijk druk hier. Weekend weg geweest dus nog niet alles bij.

@kaboutertje: hoop op mooie bevruchtingen bij je. En jammer dat je een meelezer hebt. Misschien bedoelt die persoon het wel goed, maar zo kan je toch niet jezelf zijn.

@juulzon; succes met het gesprek donderdag. Hopelijk wordt de volgende ivf beter.

@behappy: misschien had je nu een betere opbrengst door de ervaren gyn? Hopelijk heb je mooie bevruchtingen. En gewoon lekker rustig aan doen deze dagen. En veel drinken schijnt goed te zijn. Sterkte.

@all: succes en sterkte. Weet dus echt niet alles meer. En heb vandaag ook hoop andere dingen te doen, gaan namelijk morgen voor een paar dagen lekker weg.

@pil: sommige ziekenhuizen gebruiken dat om zeggenschap te hebben over de cyclus om beter de ivf te plannen. Hier ook geen pil.

ego: vanmorgen voor een echo geweest, bleek achteraf ook bij andere afspraak te kunnen. Maar ach. Gyn was tevreden, ik zag er netjes uit van binnen. 9 november nu weer gesprek en bloed prikken. Helaas zit in dan net in de volgende cyclus. Dus cyclus daarna mag ik starten als het goed is.

Maar ze heeft meteen even mijn ei opgemeten die er mooi zat. En die was dus 20mm. Ze zei nog dat die vandaag of morgen wel zal springen. Klopt ook wel ongeveer.
    Dus in de auto terug zei man nog dat we vanavond nog wat te doen hadden:D
    Moest wel lachen, want meestal heeft hij dat niet meer zo. Maar nu was het wel erg duidelijk dat ik rond mijn eisprong zat.
    Merk wel dat lijf zich beter voelt zonder de hormonen. Ben een stuk fitter.
    Lijf heeft rust ook wel nodig inderdaad om bij te tanken.

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Je kan inderdaad suf worden van de oxazepam inderdaad. En de morfine heeft dat ook. Kan je inderdaad rare dingen op gaan doen. Is ook niet voor niks dat je hiermee niet mag rijden.

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Be Happy: Goede opbrengst meid. Hopelijk kan er wel een TP plaats vinden van de week. Veel succes!

@Kaboutertje: Veel succes met de TP vandaag! Hopelijk blijft de emmy lekker plakken!

@all: ik heb vandaag de intake gehad met de IVF verpleegkundige. Waarschijnlijk starten we begin november. Eerst even wachten op mijn menstruatie. Start op cyclusdag 2 met GOnal-f en vanaf cyclusdag 6 komt daar Cetrotide bij.
    Net vast de medicatie besteld bij de apotheek.
    Voor de utrogestan moet ik 15 euro zelf betalen. Hebben jullie dat ook? De rest wordt gelukkig wel vergoed. Alleen ben benieuwd of alles klopt als ik het morgen op haal, de dame van de apotheek begreep het niet echt allemaal had ik het idee.

Liefs,

Misty

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zonnetje: meelezer heeft er absoluut geen goede bedoelingen bij. Gewoon pure nieuwsgierigheid. En juist die persoon hoeft niets te weten wat er in mij omgaat.
    Morfine: krijg je dat dan ook tijdens de punctie? Heb ik niet gehad nl.

Enne veel plezier vanavond ;)

Misty klopt ik lig nogal in de clinch met de verzekering over die utro.
    Ik moet hem ook zelf betalen. Terwijl alle gyn's zeggen van niet. Zelfs een brief van de gyn erbij heeft totaal niet het nut.
    Sukkels... En de spuiten moet ik ook vaak zelf betalen ( de naalden enzo dan he niet de medicatie)

14. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dopey; wel apart dat het nu pas gevonden is dat het klontert. Die vloeistof zorgt ervoor dat het zaad niet kan samenklonteren inderdaad. Hier is dat ook zo.
    Bij jullie is het probleem ook meer de mk's inderdaad. Is hier weleens naar onderzocht hoe dat kan?
    Hopelijk lukt het met ivf wel dat het blijft plakken.

15. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Kaboutertje,

Ja, vreemd toch dat je dat zelf moet betalen! Je betaalt al zoveel voor de verzekering en eigen risico zit ik al lang overheen, dus die heb ik al helemaal betaald. Ik zal het bij mijn volgende afspraak ook even navragen waarom je die Utrogestan zelf moet betalen. Misschien weten zij dat?

Met de IUI moest ik inderdaad ook een gedeelte aan de ziekenfonds terug betalen voor de injectienaalden. VOnd dat ook al zo vreemd. Iets van 0,13 cent per naald ofzo. Ik vraag me ook altijd wel af waarom ik eigenlijk zo'n uitgebreide verzekering heb als je toch nog veel zelf moet betalen?!

Liefs,

Misty

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier moest ik de gonal ook zelf voorschieten. Maar dat kon ik dan via de verzekering terug krijgen. De menopur was geen probleem. Dat vond ik erg apart. Dit is afhankelijk wat de afspraken van de apotheek met de verzekering zijn. Maar als je het opstuurt krijg je het van je verzekering terug. En bij de apotheek moeilijk doen heeft totaal geen zin. Die doen gewoon alles volgens afspraak. Bij mij vertelde ze het meteen al dat ze de gonal niet rechtstreeks konden vergoeden.

@kaboutertje; jammer dat het een verkeerde persoon is. Helaas is hier weinig aan te doen.

@misty: fijn dat je zo snel door kan met ivf. Hier dus gewoon weer 2 maanden wachten. Jij hebt zeker hetzelfde ziekenhuis waar je verder kan?
    Hopelijk kloppen de medicijnen voor je.

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier alleen eigen risico en dat had ik er na 1x iui altijd wel uit. Verder alles netjes vergoed, alleen soms dus niet via apotheek maar moest ik het zelf terug vragen.

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ook de utro? Want daar zou volgens mijn verzekering een wettelijk eigen bijdrage bijhoren. En die wordt nooit vergoedt door de verzekering. ( is wat zij zeggen he)

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Be Happy, mooie score maar misschien overstimulatie... das minder nieuws! Ik hoop dat je alsnog een verse tp krijgt.

@ Kaboutertje, succes vanmiddag. Ik hoop dat Emmy blijft plakken!!

@ Zonnetje, dus dit jaar waarschijnlijk toch nog een poging... dat is fijn!

@ Misty, en jullie begin november al starten. Dat schiet op!

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @zonnetje: Ik had alle voorwerk al gehad bij het ZH voor de IVF, maar heb tussendoor nog 1x IUI gedaan, waardoor we nog niet gestart waren met de IVF. De IUI was in een ander ZH, maar die werken samen met het ZH waar ik nu ben. Het enige wat we moesten doen was dus op gesprek komen bij de gyn, een verplichte voorlichtingsavond, bloed prikken en nog een keer op gesprek en vandaag had ik de intake met de IVF verpleegkundige. Nu is het alleen nog wachten op mijn menstruatie en dan kunnen we starten.

Ik heb mijn ziekenfonds inderdaad gemailt of je de rekening van de apotheek (voor de Utrogestan) wel kunt declareren. Ze had het ook netjes aangegeven bij de apotheek dat je deze zelf moest betalen. Geeft verder ook niet, maar als je het terug kunt krijgen is het wel zo fijn ;)

@Saskia: ja, november is het zo :D Nu eerst even genieten van een lijf zonder hormonen en dan kunnen we van start.

Liefs,

Misty

Deel Deze Pagina