Ik heb het voorwerk nu ook gehad in het ziekenhuis. We wachten nu alleen op de uitslag van het bloed en chromosomenonderzoek en ik krijg nog een echo omdat ze graag een keer willen kijken hoe ik er van binnen uit zie (???). Die afspraak staat volgende week dinsdag. Ik denk dat we dan ook kunnen gaan starten. Alleen nog een prikinstructie want die heb ik niet gehad. En ik ga dit weekend ongi worden, dus ik denk dat ik dan de volgende menstruatie half november kan gaan starten. Maar volgens mij is het bij ons in het ziekenhuis ook gebruikelijk om eerst aan de pil te gaan. Moet je dan 1 pilstrip afmaken en vervolgens starten met de meds? Dat zou dan betekenen dat we pas half december kunnen beginnen.
Hallo Saskia, Ik heb zelf geen chromosomenonderzoek gehad en de echo hoefde ook niet. Ze hebben mijn dossier van het andere ZH (de doorverwijzer) gekregen en daar staan genoeg gegevens in over mijn cyclus ivm de 4x IUI die we daar gedaan hebben. Het zaad voor de IUI werd al in het CZE waar we nu zijn voor de IVF bewerkt, dus daar hebben ze ook al voldoende gegevens van. Ik krijg de prikinstructie op de dag dat ik met de Gonal-f moet beginnen. Ik injecteer dus de eerste keer in het ziekenhuis. Ik heb het korte protocol, waarbij je niet eerst aan de pil hoeft. Jij hebt waarschijnlijk het lange protocol en dan moet je inderdaad eerst 21 dagen de pil slikken. In het foldertje wat ik heb gekregen, staat dat je op cyclusdag 3 begint met de pil (21 dagen) en op dag 17 begin je dan met decapeptyl. Ik weet niet of dit ook bij jou zo zal zijn? Jammer dat je menstruatie net iets te vroeg komt om meteen te kunnen starten. Liefs, Misty
Hoi Misty, thanks voor je duidelijke uitleg Ik denk inderdaad dat ik dan op dag 3 aan de pil moet en dan zal ik mijn menstruatie van november af moeten wachten. Dat is trouwens geen probleem, want we waren van plan om in december of januari te starten. Wij zijn namelijk in september op vakantie geweest en hebben daar voor de laatste keer flink genoten van lekkere biertjes en wijntjes En omdat Sasman dus al zo'n slecht zaad heeft, kan dat wel nadelig werken. Zaad vernieuwt zich om de 3 maanden, vandaar dat we even wilden wachten met starten. Dus eigenlijk komt het alleen maar goed uit.
Hallo Saskia, Geen dank. Fijn om af en toe te genieten Wij hebben dat in de zomervakantie ook gehad, alleen bij ons 3e IUI was dat ook meteen te zien in het zaad. Toen maar 1,2 miljoen. 2 maandjes later was het 3,2 miljoen, dus kan inderdaad schelen haha. Liefs, Misty
behappy: Dat is een geweldige 'oogst" zeg. Nu hopen dat de overstimulatie meevalt zodat je toch een tp krijgt deze week. Ik ga voor je duimen. zonnetje: Ik zalvoor je duimen dat deze ronde zelf "klussen"misschien wel een wondertje gaat brengen. Je weet het maar nooit. Niet geschoten is altijd mis. Misty: zo te zien hebben wij hetzelfde prikschema. Wij gaan ook waarschijnlijk in november starten. Ik denk de eerste week van november ,maar precies is even afwachten. Ik hoef gelukkig niets zelf te betalen, want omdat ik meedoe met de cetro trail worden alle medicijnen die de verzekering niet betaald door het onderzoek betaald. ego: vanmorgen de uitslag gekregen van alle bloedonderzoeken. We hebben groen licht en mogen dus bij volgende cyclus gaan beginnen met ivf!!
Hier wilde ze dus ook nog graag even weten hoe ik er van binnen uitzag. Ook al hebben ze de info van het andere ziekenhuis. Ze keken vanmorgen of er geen cystes zaten enz. Man vroeg nog of het dan wel zin heeft gezien ik pas in dec start. Maar ze vonden het goed zo. Verder dus ook nog gesprek en bloed prikken enz. Maar ik kom net slecht uit met ongi. Dus vandaar pas in dec starten. Mits ik dus niet erg uitloop ivm feestdagen. Maar deze ronde gaat netjes volgens planning (31 dagen eigen cyclus). Als er een wettelijke eigen bijdrage op zit krijg je het niet terug. Maar wel apart dat je het zelf moet betalen. Als je genoeg kosten maakt kan je het via de belasting terug vragen volgens mij. Maar bedrag is vrij hoog geworden kwam ik achter. @misty: dan had je iderdaad al een deel gehad. Hier hebben we ook vrij lang gewacht met afspraak maken voor ivf. Dus eigen schuld. @saskia: hopelijk valt het mee, maar als je aan de pil moet ben je inderdaad nog wel even bezig. Hier gelukkig ook geen pil. Moet op dag 1 deca spuiten en vanaf dag 3 puregon. Maar ach, ga gewoon nog even geduldig verder wachten en mezelf goed vermaken. En om eerlijk te zijn drinken wij gewoon wel iets hoor. Niet in grote mate, maar begin het zat te worden om helemaal netjes te leven. Dus af en toe drinken we toch wel een glaasje in het weekend.
Fijn dancer, voor jouw dus ook bijna de start. Wat lijkt me dat erg als je bij de bloedonderzoeken te horen krijgt dat het niet goed is. Ga ook gewoon uit van goede uitslagen tegen die tijd.
Hallo Dancer, Hmm, ik doe ook mee met de Cetro trial. Als de apotheek zegt dat je de utrogestan zelf moet betalen, wat moet ik dan doen? Ik dacht ook dat alles vergoed zou worden namelijk. Weet jij hoe dat zit? We kunnen elkaar dan mooi volgen in November Ik verwacht ook in de eerste of tweede week van November te kunnen starten. Liefs, Misty
Zonnetje, eerst letten wij ook niet zo goed op. Maar toen we bij IUI nummer 2 te horen kregen dat er niks bruikbaars tussen het zaad zat, schrokken we enorm. Sindsdien afgesproken toch op te letten. In de vakantie nog even los gegaan en nu beiden alcoholvrij. Ik drink alleen op feestjes nog wel eens wat, maar ook minimaal. En Sasman is inmiddels gewend aan alcoholvrij bier. Ik vind het ook verschrikkelijk om overal op te moeten letten, maar ik wil wel voor mijn gevoel alles gedaan hebben voor een kindje.
misty: Dit keer gaat het niet via mijn eigen apotheek. Ik werd gebeld door een landelijke apotheek,dat gaat via mijn ziekenhuis en Die komen eind deze maand alles thuisbezorgen. Weet niet of ik iets moet bijbetalen. Mij is gezegd dat als het niet wordt vergoed door de verzekering dat het wordt vergoed door het onderzoek. Als h et zo is dat je moet bijbetalen zou ik even het ziekenhuis bellen misschien weten die hoe je het moet aanpakken.
heeft een van jullie hier ervaring met ovutesten? Heb net een ovutest gedaan, zit vandaag op cd13 en hij is weer negatief.ben begonnen met testen op cd10. Is het slim om 2 keer per dag te testen zodat ik mijn lh piek niet mis. Vind het echt rot dingen die ovutesten, maar ja, tis de laatste ronde zelf proberen en die wil zo goed als het kan benutten.
@saskia: hier is zaad ook erg wisselend hoor. Laatste keer was heel erg slecht en iui 2ook slecht. Daarna was het ineens heel stuk beter voor manlief zijn doen. En nu geen idee. Hier het voordeel dat man eigenlijk haast niet drinkt. Dus daaraan zal het niet liggen. Nu het kouder is wel af en toe een glaasje. Maar dan heb ik het over max 4x per maand ofzo. En na de laatste iui heb ik wel besloten dat manlief niet meer in een warm bad mag liggen vlak voor het inleveren. Want denk dat het daardoor de laatste keer vrij slecht was. Houdt er dus wel een beetje rekening mee, maar niet zoals eerst. Wil nog wel een beetje leven. @dancer: de ene ovu-test is beter dan de andere ovu-test. Wanneer is je eisprong normaal in een eigen cyclus. Hier namelijk meestal pas rond dag 18. Heb maanden testen gedaan. En begon meestal op dag 12 en had dan op dag 16 ofzo een positieve test. Als je positief test is 24-36uur later je eisprong. Ik testte meestal rond 17uur. Moest er dan alleen voor zorgen dat ik niet teveel dronk smiddags. Dus 2x per dag is niet nodig hoor. Ik kreeg meestal 1 dag een lichte streep en de volgende dag was hij dan positief. Hopelijk is het zo een beetje duidelijk, vond het nogal lastig om het goed op te schrijven. Maar wat is dus je eigen cyclus, dat is aantal dagen min 14. Na zoveel dagen is je ei dan normaal.
Je hebt helemaal gelijk hoor Zonnetje! Het moet je leven niet gaan beheersen. Ontspanning is net zo belangrijk. Hier dronk mannetje niet vaak, maar als we een feestje hadden toch wel snel 8 op een avond en dat is slechter dan 2 glazen per week bijvoorbeeld. @ dancer, ik heb de ovutesten van clear blue gebruikt met de smiley. Ze zijn erg duur, maar heel nauwkeurig. Ik kreeg ze ook in het ziekenhuis voor de IUI (ik had IUI in een natuurlijke cyclus). 1x per dag testen is voldoende en deze testen mag je ook met ochtendurine gebruiken. Bij mij is dat elke keer perfect gegaan. En dat was ook het advies van het ziekenhuis trouwens.
thanks meiden. Dan weet ik dat ik het in ieder geval goed doe en gewoon nog een paar dagen moet door testen. Zit vandaag natuurlijk pas op cd13.
@dancer: ik had in het begin soms ook weleens het idee dat ik het niet goed deed. Zat me ook weleens af te vragen wanneer hij positief werd. Mijn cyclus is niet heel regelmatig, kan een paar dagen speling in zitten. Maar komt vast nog goed bij je. @saskia; 8 glazen is inderdaad wel erg veel. Hier drinken we soms maanden niet en afgelopen week wel wat op. Maar hebben nu toch rust. Dan snap ik het wel dat je je er netjes aan houdt hoor. En soms zijn dingen erg tegenstrijdig. In nederland zeggen ze bv dat fruit goed is voor het zaad. En als je naar de chinese voedingsleer kijkt is fruit weer slecht voor het zaad, of je moet het bakken, koken of grillen. Want dan haalt de kou eruit. Wat moet je dan geloven wat goed en fout is. De hele mmm beheerst helaas toch echt veel van mijn leven op dit moment. Vooral omdat we soms weleens iets proberen te plannen, maar niet weten wat de toekomst brengt. Zijn soms aan het kijken voor een ander huis, maar als er kinderen komen zijn er andere wensen dan dat we met ons 2en blijven bijvoorbeeld. En dat is ook met werk zo. Soms ben ik mijn werk zat, maar heb nu werk wat handig is voor als er kinderen komen. En zo niet ga ik dus iets ander doen. Hoop natuurlijk dat er kinderen komen, maar ben ook zo reëel om te denken dat er ook een kans is dat het niet lukt. En tijdens de behandelingen ligt toch ook een groot deel van mijn leven plat. Je moet toch rekening houden met het spuiten, ziekenhuisbezoeken enz. En ik heb nogal last van de iui, dus daarna ook 2 weken rustig aan moeten doen. En dan nog het regelen op het werk, heb niet zoveel collega's en ook geen werk dat ik een dagje kan verschuiven. Dus het beheerst toch al zoveel. Maar probeer ook te genieten tussendoor en zoveel mogelijk gewoon door te gaan. Maar is soms best lastig, vandaar dat ik de pauze ook wel even fijn vind. Gewoon even doen waar ik zin in heb. En aankomende week dus even lekker op vakantie. Hoewel we dan ook wel wat moeten klussen helaas.
@ Dancer, ik was ook vaak onzeker over de ovulatietest. En juist dan duurde de cyclus ook weer langer, heel vervelend! Ben zelfs een keer naar het ziekenhuis gegaan voor een echo omdat ik de test niet vertrouwde haha! Eitje zat er nog gewoon netjes en 2 dagen later was de test positief. Ik ben ook niet heel regelmatig. @ Zonnetje, ik heb dat ook. Het beheerst mijn leven ook behoorlijk. In verband met plannen voor de toekomst en opletten met vanalles en nog wat. Erg lastig allemaal, maar ik kan er niks aan doen. We hebben wel een nieuw huis gekocht en daar krijgen we in mei de sleutel van. De laatste tijd vraag ik me steeds vaker af: wat nou als we met zn tweeën blijven... dan was het huis waar we nu in wonen ook goed genoeg geweest... Als fruit ook slecht is voor het zaad, hebben we echt een probleem haha. Manlief is een fruitverslaafde en dat krijg ik er echt niet uit
@saskia; dat is dus ook afhankelijk wat je geloofd. Hier is man niet zo fruiteter. Maar toen de vorige keer het zaad zo slecht was nam hij spontaan de dag erop een appeltje mee. Heb ooit verteld dat dat goed is. Vitamine C is belangrijk voor het zaad. Was erg opvallend, gezien hij het meestal dus vergeet mee te nemen. Ik heb meer voedingsadviezen gekregen vanuit de chinese voedingskunde, maar die vind ik soms toch iets te ver gaan. Dan moeten we ineens lam, geit en eend gaan eten. Wij hebben nu ook een koophuis, dat hebben we gekocht toen we net samen waren gaan wonen. Waren niet echt met de kinderwens bezig, maar wel ergens in het achterhoofd van die komen ooit wel. En ja, dit huis is erg groot voor 2 mensen. We willen graag een ander huis met een grotere tuin. Helaas zijn de meeste huizen te duur in deze regio. Maar ach, wie weet wat op ons pad komt. En ik blijf hopen dat het gewoon gaat lukken en ik dus een groot huis nodig heb. Maar ik zoek dan nog steeds een grotere tuin.
De mmm beheerst zeker je leven ook al probeer je van niet. Ik zei gisteren nog tegen manlief: Heb het idee dat mijn leven in de wacht staat. Wachten op.............. Je kan dan idd helemaal niets vooruit plannen. Geen verhuizing, geen vakantie eigenlijk niets. Je leven staat stil en je kan niets anders dan wachten..............
Wij hebben een caravan, dus daardoor kunnen we al snel weg. Maar inderdaad vakantie is ook lastig, hoewel ik afgelopen zomer toch gewoon weg ben gegaan en dus 2 maanden de iui in de kast heb gezet. Maar het lijkt inderdaad of je leven stil staat. Terwijl om je heen idereen lekker verder leeft. Merk ook dat mensen steeds minder vragen hoe het is met de mmm.
Vind het niet erg als mensen minder vragen. Ik heb zoiets van: is er nieuws dan horen jullie het wel. Ik haat dat wachten ondertussen. Hoop echt dat wij hier allemaal snel worden beloond voor ons wachten en het geduld. Dat hebben we zeker verdient.