van IUI naar IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dancer4fun, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Dat heb ik ook Dancer. Ik vind het juist nu wel even fijn als mensen er niet naar vragen. Dat komt omdat ze ook elke keer weer vragen: hoe zit dit ook alweer, hoe zit dat ook alweer. Elke keer dat uitleggen... heb ik nu echt geen zin in.

Zonnetje, ik las net op een site dat een recent onderzoek heeft uitgewezen dat hollandse kost heel goed is voor zaad. Veel aardappelen, groenten, vlees en stamppot... Zo verzinnen ze elke keer weer iets ;)
    Maar er bleek dus dat bij de mannen die NL voedsel aten, dubbel zoveel zaadjes hadden.
    Het was een onderzoek van het Erasmus in Rotterdam.

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik vind het ook niet erg hoor dat ze minder vragen, maar het valt wel op.
    Heb er ook minder behoefte aan om met mensen erover te praten.
    Hier vind ik het wel fijn, omdat jullie deels hetzelfde mee maken en voelen. En voor een buitenstaander is het soms lastig voor te stellen wat onze gevoelens zijn.

Ik word het wachten ook wel zat, zijn nu al meer dan 3 jaar bezig. Waarvan dus al 2 jaar mmm.

Vandaag had ik heel veel bedacht om te doen, maar uiteindelijk dus weinig zin gehad en dus weinig gedaan.
    Morgen maar stapje harder lopen.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Opbrengst van vanmiddag
    4 embryo's
    1 tp
    en hopelijk groeien de andere 3 door tot cryo's
    Vandaag rustig aan doen werd gezegd. Maar wanneer nu de innestelling zou kunnen zijn??? Geen idee. normaal tussen de 5 en 10 dagen, maar voor nu geen idee eigenlijk.
    Net de 1e ascal erin en vanochtend de 1e prednisolon. Vooral de laatste zie ik erg tegen de bijwerkingen op.

Maar goed nog een goede 1,5 week wachten en ik ga testen. hoewel ik er totaal ook niets van verwacht.

Wij hebben zelfs onze zomervakantie om de IUI gepland. net voor de vakantie een IUI en net erna ( lees 1 dag erna) direct weer een 1e FM.

Testen: ik heb die simpele dipsticks en die geven het perfect aan.
    Eerst heel licht en dan elke dag wat donkerder tot knalrose.
    Ben daar zeer tevereden mee.

4. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @kaboutertje: mooie score voor je. En hopelijk groeien die andere 3 nu nog door.
    Heb geen idee wanneer de innesteling kan zijn.
    Doe lekker rustig aan en laat je lekker verwennen.

Hoeveel eitjes hadden ze bij de punctie?

Hopelijk krijg je geen last van bijwerkingen van de medicijnen.
    Hier is niet om een iui heen te plannen. Na de iui ben ik namelijk niet zoveel waard en de 1ste fm is al op dag 3 hier.

En zijn vorig jaar wel tijdens de vakantie terug geweest voor bezoek aan gyn. Maar dit jaar wilde we gewoon echt even vakantie hebben. Vooral omdat ik dus gewoon weinig kan doen als ik een iui heb gehad.

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja jij bent er altijd echt knap beroerd van he.
    Maar op dag 3 al een fm? Oooh ivm de cystes zeker/puregon?
    Ze hadden 8 eitjes.

Ik kan me dus ook echt niet voorstellen dat er in die 2,5 jaar nooit ( nou ja op3x na dan) een bevruchting is geweest.( omdat ik normaal wel altijd snel zwanger werd) Hopelijk ligt het probleem bij de innestelling en daar doen we nu alles aan ( medicatie)

6. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Helaas heb ik altijd veel last na een iui. Maar had vanmorgen na de echo ook een uur lang last van buikkrampen.

Heb gewoon een hele gevoelige baarmoeder/ vagina denk ik. En ook veel last van bijwerkingen van de medicijnen. Heb in mijn eigen cyclus ook best veel last tussen eisprong en ongi hoor.
    Toen ik de pil slikte had ik haast nergens last van, maar nu dus al 3 jaar lang de helft van de maand minder fit.
    Het liefste zou ik weer aan de pil gaan, maar ja, dan weet ik zeker dat er geen kinderen komen.
    Is denk ook weinig aan te doen dat ik zoveel last heb van die dagen. Antwoord van gyn was destijds dat ik 6 paracetamol per dag mag slikken.

Geen idee of er geen bevruchting is geweest bij jullie. Maar hopelijk gaat het zo inderdaad lukken. En hopelijk doen de medicijnen wat ze moeten doen.
    Dat is dan mooi, de helft bevrucht.

Inderdaad ivm cystes een fm. Standaard protocol in het ziekenhuis waar ik iui deed.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wat ik ook vreemd vind, is dat je in sommigen ziekenhuizen een IVF- info dag hebt. Zit je dan met z'n allen?
    Vind alles al niet echt prive. Stel dat je buurvrouw er zit...

8. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat hebben wij dus ook. Hier een info-avond waar we verplicht heen moeten met meerdere stellen.
    En als je er niet heen gaat mag je niet met de ivf beginnen.
    Wij hebben er inderdaad geen behoefte aan nee en inderdaad wat als je buurman er ook zit. Of een andere bekende.

Maar ja, kon er niet onderuit. En wij lopen in een speciale kliniek, dus als je daar tijdens de afspraken die persoon tegenkomt weet je ook wel genoeg. Want je zit toch in 1 wachtruimte te wachten daar.
    En iedereen die daar zit, zit daar ivm het niet lukken van een kinderwens.

Ik ga me soms toch ook wel beetje zorgen maken over de vergoeding van ivf. Dacht het loopt niet zo vaart en komt vast wel goed, maar als je hier en daar leest dan vraag ik het me af.

En ook de reacties van mensen die het zelf niet meemaken. Net ook een reactie.
    Kinderen opvoeden kost geld, dus moet je er ook maar geld voor overhebben om ze te krijgen.

En een ander opmerking van een kamerlid was dat je dan maar moet adopteren, kan namelijk ook.
    Vind een eigen kindje toch wel heel anders dan een adoptiekindje.

En een reactie was dat je wel alles kan willen, maar dat je het niet altijd maar kan. Dus was terecht dat het niet vergoed wordt.

Kan hier soms zo boos om worden.

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    @ Kaboutertje, spannend! Nu weer afwachten en flink duimen.
    Hier is de info-avond verplicht en ja, dan zit je met zn allen maar er wordt niets aan je gevraagd. Bovendien weet je dat je daar voor dezelfde reden zit. Wij vonden het niet erg.
    Wat ik wel erg vind, is dat we laatst in ons dorpsziekenhuis stonden en we doorverwezen werden naar het andere ziekenhuis en de secretaresse ons uit ging leggen waar we in het ziekenhuis moesten zijn en het dus de hele tijd ging over IVF-lab, ICSI e.d. en we daarna zagen dat er iemand in de wachtkamer zat met een dikke buik die mijn man van vroeger kende. Dat vonden we iets minder, was confronterend.

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @kaboutertje: Wat ontzettend fijn dat je een kleintje in je buik hebt en nog 3 over. Hopelijk kunnen die de vriezer in om een broertje of zusje te worden ;) Succes met de wachtweken!

Ik heb ook een verplichte ivf info avond gehad. Ik vond het persoonlijk niet zo'n probleem. Als ik iemand was tegen gekomen, heb je gelijk iemand waarmee je je ervaringen kunt delen. Ik vind IVF/ICSI niet iets om je voor te schamen, ook niet voor een kennis.

Liefs,

Misty

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Die opmerkingen over de vergoeding zijn verschrikkelijk, Zonnetje!
    Adopteren is zeker iets anders en dat kost nog heel veel meer geld en geduld!

12. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Tja, dat weten we dus niet. We hebben na de 2e miskraam het habituele abortus- onderzoek gehad, waar niks uit kwam. Gewoon dikke vette pech, dus. En daar houden we het ook naar op, dat maakt het het makkelijkst denk ik.

Ik maakte me niet zo druk om de gezamenlijke info-avond. De kans dat er bekenden zouden zitten, is volgens mij niet zo groot, en dan nog, inderdaad het is in mijn ogen niet iets om je voor te schamen.

Ik spuit 150 EH Puregon, ze doen het bij mij/ in mijn ziekenhuis op geleide van de FSH spiegel in het begin van de cyclus. Puregon heeft volgens mij een andere dosering dan Gonal, je kunt volgens mij de hoeveelheden niet vergelijken.

En ook ik moest betalen voor de Utrogestan, eigen bijdrage. Jammer dan, die paar centen kan ik wel lijden ;)

Kaboutertje succes met broeden op dit emmy :)

Behappy ik duim dat het goed blijft gaan en je gewoon een tp krijgt.

Marnat succes bij de echo morgen!

Alle anderen ik duim gewoon verder :)

Ik mag vrijdag voor echo, nog een paar daagjes spuiten dus. Ik heb wel het gevoel dat er wat gebeurt, alsof mijn eierstokken op rek komen te staan of zo. Het gevoel dat ik herken van de IUI's. Afwachten he ;)

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    :) daar had ik nog niet eens aan gedacht. Stel dat dit DE goede is. Wat doe je met de rest?
    Niet zomaar wegkieperen. Idd dan gewoon nog een kindje ( oeps eerst mijn man maar eens zo gek krijgen haha)

Als deze poging niets is en er is na de ontdooiing 2 goedes, dan ga ik ook voor tp van 2 ipv 1 tegen alle adviezen in dus, maar kan echt niet zomaar een "goed" kindje weggooien.

Ik schaam me niet vor mijn mmm, maar vind gewoon dat het niemand wat aan gaat. Vandaar dat ik me van de week bij de punctie al niet echt lekker oelde met ( gelukkig onbekenden) in een speciale wachtruimte.
    Bij mijn eigen gyn kan ik nog zeggen dat ik voor de spiraal kom als ik een bekende zie. Maar dat is ook altijd het 1e wat ik doe als ik de wachtkamer in kom: kijken, waar zijn bekenden:)

14. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    kaboutertje: "Lief kleine embryotje, blijf maar goed bij je mama zitten de aankomende 9 mnd." Ik duim voor je;)

Heb jij niet een formulieren moeten invullen. Voor het restweefsel en voor wat te doen met de embryo's die overblijven. Wij namelijk wel. Dan is alles duidelijk wat te doen na ivf.

wij hebben trouwens geen info avond gehad. Alle info uit een uitgebreide folder en veel info en prikinstructie bij gesprek in zh gehad. Dus alles was wel duidelijk.

15. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja zeker wel hebben wij een formulier gehad. Maar daar stond niet op: wat doe je met de cryo's mocht je IVF aanslaan.
    Maar goed daar zijn de meningen nog even over verdeeld in het kabouterhuisje

16. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje doppy

Kaboutertje@ Ik kom jou even toe spreken!! Jij gaat het nu even posie in zien hoe moeilijk ook ik duim me suf voor ons allen !!
    jij bent je zelf op moment goed gek aan het maken , meis dat werkt tegen je hoor kom op we gaan er voor !!

Knuf voor iedereen!!

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Uh nee hoor, moet zeggen dat ik er net zo onder ben als bij IUI. Ik ben heel rustig. Over een kleine week zal ik wel aan mijn temp zien of ik stiekempjes blij kan worden.
    Ik geloof er alleen niet meer in. Maar hoop hou ik altijd, anders ga ik de mmm niet in. ;) ( want laten we wel wezen, de prikjes bij de punctie: een gebakje is fijner :) )

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Even ter info:

In de natuurlijke situatie wordt de eicel in de eileider bevrucht. Ongeveer 3 tot 4 dagen na de ovulatie komt de bevruchte eicel (embryo) aan in de baarmoederholte. Het embryo bestaat dan uit een klompje van 8 tot 16 cellen. In de baarmoederholte behoren de celdelingen voortgezet te worden. Vijf tot zes dagen na de ovulatie bestaat het embryo uit een rand cellen rond een holte met vocht (dit wordt een blastocyste genoemd). Nu hoort het embryo zich te hechten aan de baarmoederwand en in te nestelen.

19. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    He Misty,

Lees net dat wij in hetzelfde ziekenhuis lopen. En eigenlijk wist ik dat ook wel van eerdere posts een tijd terug.
    Wanneer hebben jullie de voorlichting gehad?

En wat gek dat jij geen echo hoeft en ik wel... Mijn ziekenhuis heeft ook alles doorgestuurd, want dat dossier hebben we bij de intake nog doorgenomen.

Voor de rest weet ik eigenlijk niet of ik ook een kort protocol krijg. Daar hebben we het nog niet over gehad. In dat boekje van de voorlichting stond iets over de pil vermeld, daarom dacht ik dat ik dat sowieso moet.

Wel toevallig dat we in hetzelfde ziekenhuis zitten!

20. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @infoavond: op zich vind ik de info-avond niet erg hoor, maar zal geen persoonlijke vragen stellen. Zonnetjeman ziet het niet zitten, in het begin van de mmm mocht helemaal niemand weten dat het niet lukte. De oorzaak ligt ook bij hem, is toch een aantasting op zijn mannelijkheid vind hij. Tegenwoordig praat hij er gelukkig wel makkelijker over. Maar blijft een teer onderwerp bij hem.

@dopey; hopelijk groeien er een mooi aantal eitjes bij je.

@kaboutertje: lastige beslissing wat je doet met de overige emmy's mocht het nu lukken. Succes met het beslissen.
    En doe mij dan maar het gebakje ipv de prikken:D

@marnat; hoe was je fm?

@rest: succes voor alle dames en een dikke knuffel.

Ego; vandaag nog even alles op orde brengen thuis. En dan ga ik lekker een paar dagen op pad.
    Dus ik hoop op een beetje droog weer, maar ben bang dat we pech hebben. Voorspellingen zijn niet zo goed.

Share This Page