van IUI naar IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dancer4fun, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Sommige mensen durven dingen niet te vragen. Ik merk het zo vaak dat mensen dat niet doen. Ze willen alles weten, maar durven het zelf niet te vragen.

Om eerlijk te zijn volg ik hier en daar ook nog een paar mensen hier op zp. Maar dat zijn dan dames die ik ken via zp, maar niet meeschrijven waar ik schrijf. En waar ik dus een tijdje wel mee in een topic heb geschreven.
    Maar dat is vast anders, want ik ken die mensen niet persoonlijk.

2. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja die van mij wel. Maar misschien ben ik te gesloten. Bij ons weet bijna niemand van IVF, mk-en, IUI nou ja en de rest zeg maar.
    Ja en als je niets verteld, weet je iig hoe en wat de ander doet he. Dus zo weten ze toch dat we bezig zijn met IVF.
    Daarom zeg ik ook niet of kabouterkindje een jongen of meisje is. Leeftijd enz enz Maar het is altijd oppassen wat ik tegen die persoon zeg.
    Nu is er een topic over autostoeltjes, moet ik oppassen dat ik dat niet per ongeluk tegen diegene eruit flap. Ja het si lastig, maar ik heb zoveel aan jullie, dat ik dat er wel voor over heb.

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ja, ik zal het maar eerlijk toegeven...................ik volg jullie allemaal op ZP, ben namelijk zeer benieuwd hoe de MMM bij jullie gaat :D:D:D.

Ik heb ook wel een een aantal dames in de gaten gehouden zoals Trees (die erg veel miskramen heeft gehad en uiteindelijk een gezonde dochter heeft gekregen) en Klingel die nu waarschijnlijk aan het bevallen is. Maar dat is meer uit belangstelling van hoe het met ze gaat, ik ken ze niet persoonlijk maar hun verhalen raakten me, vandaar.

Veel liefs
    Nataly

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar dat vind ik iets heel anders.
    Niet omdat je iemand in rl kent en dan maar stiekem ga zoeken om maar te kijken wat er met die persoon gebeurt in het leven.

5. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik vind dat ook anders inderdaad. Maar ja, tegenwoordig is dat toch normaal dat iedereen kijkt wat andere mensen doen.
    Kijk naar twitter, facebook, hyves enz.

Maar netjes is het niet inderdaad.

Nog wat anders: hebben jullie het al gelezen dat Hollandse pot het goed is voor mannen.
    Traditioneel Hollands dieet goed voor sperma - GezondheidsNet
    Had het gisteren ook al gehoord.

Enige nadeel is dat vrouwen dus beter mediteriaans kunnen eten. Dus ja, wat kies je dan.
    En dan zit ik meteen te denken aan de tips die ik heb gekregen uit de chinese voedingsleer. Deels komt overeen, maar niet alles dus.
    Toch maar gewoon van alles combineren en gezond eten denk ik.
    Mediteriaans is toch niet voor mij weggelegd.

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Wij eten meestal aardappels, en mijn man zijn zaad is minimaal 60 milj na bewerking. Dus klopt :)

En laten we zeggen dat ik heel veel mediteriaans at voor de ellende. Dus vandaar dat ik dus in een wippie:D zwanger was.
    Nee hoor dat is niet waar.

Ach het is gezond dat wel maar of het nu daar aan ligt, nee geloof daar niet in. Junk's worden ook zwanger, Afrikanen ook enz enz enz

7. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat is ook weer zo. Maar ach, kan altijd proberen om er toch wat van mee te pakken. Volgens mij is het belangrijker dat je gezond en afwisselend eet.

Hier is het ook meestal Hollandse pot, wij houden niet zo van vis. Pasta staat hier af en toe op het menu. Maar meestal dus groente, aardappelen en vlees. En in het weekend eten we altijd makkelijk. Dus meer iets van soepje, pizza of broodje hamburger.

8. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

Oct 19, 2010
    239
    0
    0
    Hey meiden..
    hmm..ach weet je, eigenlijk weet iedereen het bij ons in de omgeving, maar het is wel vervelend als een collega je gaat volgen,die hier ook zit,maar niet bij vruchtbaarheidsbehandelingen...Maar ik gebruikte dus mijn jeweetwel voornaam, maar nu ben ik incognito,want wie zegt dat een liefprinsesje geen boze heks is...hihi
    ik denk dat het goed gaat komen zo...
    Maar ik volg jullie ook allemaal(hoewel ik kijk niet echt bij andere forums)

Over dat eten..wij eten veel hollandse pot en pasta en in het weekend eten we eigenlijk weinig gezonds..schaam schaam..
    Maar er zijn zoveel onderzoeken geweest en ik heb al zóveel uitgeprobeerd, ik heb besloten gewoon gewoon te doen...in hoeverre ik gewoon ben dan hè...wat een lekker samenhangend geheel weer, wat wel weer past bij mij,hoor!!

Even iets anders? zien jullie soms ookal een beetje op tegen de maand december??

9. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Saskia: Wij zijn niet persé mee gaan doen, omdat er betere resultaten zouden zijn, want dat weten we niet. Wat mij wel aansprak is dat je met het korte protocol werkt, dus minder lang medicijnen gebruikt en je niet van te voren aan de pil hoeft. De pil spreekt mij namelijk nogal tegen. Mocht dit toch niet onze manier zijn met het korte protocol, dan kunnen we de 2e IVF altijd het normale (lange) protocol doen. Je wordt sowieso eerst besproken voordat je verder gaat met een 2e poging en als zij denken dat dit niet goed voor ons is, dan wordt dit ook gewoon aangegeven. Je gebruikt bij het korte protocol (bij de Cetro Trial) inderdaad ook andere medicatie, namelijk geen decapeptyl, maar cetrotide. Verder is de behandeling hetzelfde als een andere IVF behandeling.

Liefs,

Misty

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Maar wat ik me nou afvraag, Misty... betaalt het ZH de behandeling?

En over het artikel, ik had het gisteren gelezen. En wat hebben wij vrijdag op het menu???
    ZUURKOOLSTAMPOT!!!!! :D
    Haha, puur toeval hoor. Wij eten heel gevarieerd en meestal veel groenten. Af en toe rijst, af en toe pasta, af en toe aardappels.

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Vind t een verschrikkelijke maand.:( :x
    Vorig jaar mijn schoonzus, en vrouw van neef beide verteld dat ze zwanger waren.
    Poeh wat een verdrietige K*T maand was t toen zeg!

Sommige zullen nog wel weten dat ik er toen ook echt helemaal doorheen zat.......
    Wel enorm veel steun gehad van alle lieve meiden hier. :)

Ook dit jaar zie ik er weer tegenop,want 2010 had ons jaar moeten worden. :( :(
    Nu weer een jaar aan t afronden, en wij staan nog steeds met lege handen.
    Huilen,huilen,huilen, die laatste maanden!

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik vind december geen vervelende maand. Ik hoop dat we in december mogen starten, want ik heb een goed gevoel over december.
    Ik kan heel erg genieten van december en alle leuke dingen in deze maand (ik ben dan ook jarig) en december vliegt altijd voorbij.
    Ik vind qua zwanger worden de maand april niet leuk omdat je dan weet dat je ook dit jaar geen mama wordt :(

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,285
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik zie ook niet op tegen de maand december want Luca is 26 december jarig, ik heb een kerstkindje!!!!!!!!!!

Veel liefs
    Nataly

14. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Wordt er af en toe niet goed van. Al die goed bedoelde adviezen. Wat je moet eten of niet moet eten. Je rustig houden, op vakantie gaan.... en ga zo maar door.
    Alsof we die dingen allemaal al niet hebben geprobeert. We eten gezond, slikken vitamines en foliumzuur. we gaan naar acupunctuur samen, heb mijn navelpiercing verwijdert en ga zo maar door.
    En nog steeds staan we met lege handen. Iedereen kan het wel goed bedoelen, maar ik kan er niets mee en vind het helemaal niet leuk om te horen.
    Tot nu toe heeft nog niets geholpen en vraag me de laatste dagen ook erg af of het ooit wel gaat lukken.

Ik zie uit naar december, mag ik lekker al mijn disney kerstspullen weer uit de berging halen. Dat vind ik altijd zo leuk. En heel misschien ben ik dan al zwanger. Heel misschien................??????????????

15. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ik heb ook geen hekel aan december. Ik hou wel van donkere avonden, Sinterklaas, ik ben jarig ergens halverwege ( :D ) en Kerst, prima hoor. Ik word wel altijd een beetje melancholisch van de gedachte dat er weer een jaar voorbij is, maar goed, we hebben in 2010 o.a. een mooie reis gemaakt dus prima :) ook weer een zwangerschap en wie weet wat de IVf ons gaat brengen, 2010 is nog lang niet om ;)

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik ben eigenlijk wel blij als 2010 voorbij is, ik ben helemaal klaar met dit stomme kansloze jaar. Ik geloof in 2011 :D

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Hoi hoi lieve meiden!

Kom weer even aanwaaien!
    Marnat, hoe was de FM????
    Kaboutertje, ik duimduimduim voor je!
    Zonnetje, heb toen bi MCK aangegeven dat ik een voorlichtingsavond niet zo zou zien zitten en liever persoonlijk gesprek wilde en dat was geen probleem! Bij de spuitinstructie leggen ze alles bovendien weeeeer uit. Dus tja...

Liefprinsesje, welkom (weer) ! Fijn dat je er weer bent ;) !

Brabbel, heb dat melancholische ook in december, hoe gezellig ik de kerstsfeer ook vind. Heb gewoon meer moeite met genieten van het samenzijn. Mijn schoonzusje en broertje, mijn broer en schoonzus hebben vorige jaar mijn neefje (deze maand 1) en in april mijn nichte gekregen en zijn alletwee weer bezig voor nr 2. Net als de beide broers van mijn vriend... Verwacht met kerst dus weer 'blij' familienieuws... En dan kijkt iedereen mij altijd heel zielig aan en zegt dan oprecht goedbedoeld dat 'onze tijd echt nog wel komt' en 'maar jullie hebben elkaar en een mooi huis'... Zo gaat dat bij verjaardagen al en hebt blijft pijn doen, hoeveel ik ook van ze allemaal hou.
    Kan niet anders dan hopen dat het de volgende IVF goed uitpakt voor ons...

Verder heb ik as donderdag weer vervolggesprek met MCK. Heb mijn vragen op een rijtje, dus hoor het wel. Zit nu op dag 13 en doe maar weer ovu-testen. Verwacht niets, maar het gevoel dat je een 'kansje hebt' is altijd beter dan het idee een 'verloren' rustmaand te hebben ;) !. Ovutest was nog negatief trouwens, en vermoedt dat-ie het blijft (heb immers ovulatie-inductie).

Voor wat betreft de Hollandse Pot-discussie. Geloof ik ab-so-luut in! Mijn vriend had altijd prima productie, al drinkt-ie graag een wijntje en rookt 2 sigaretten p dag (ben ik het niet mee eens, ben echt heilig anti-roker ;) en drink ook niet!!!), maar had dus altijd mooie scores, van 100 miljoen tot 70 miljoen. MAAAAAAAAAAAAAAAR sinds die op Atkins dieet is, is het nog maar 'krap' voldoende: een keer 30, toen 15 en laatst 5 miljoen (was de IVF keer)!!! Dus die koolhydraten zijn volgens mij echt wel goed voor onze mannetjes!!!

Nou lieve meiden, ook Misty, Nataly etc. etc. die ik niet heb genoemd, duim wel voor allemaal! Word echt tijd voor de 1e zwangere hier!!!

Veel liefs!!

18. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Saskia: Als je mee doet met de Cetro Trial dan is dat gewoon je eerste ivf poging. Dit wordt dus hetzelfde gedaan als bij gewone ivf. Vergoed door het ziekenfonds.

@all: Ik vind December ook altijd wel een gezellige maand met sinterklaas en kerst en wie weet gaan we dit jaar wel zwanger het nieuwe jaar in :D Ik hoop er echt op!

Liefs,

Misty

19. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Juulzon @ Succes donderdag, goed van je dat je al vragen op papier hebt, heb je alles? anders pb me maar mis weet ik nog vragen ik zit er al midden in.

Wat de fm betreft: Die viel tegen er waren maar drie eitjes!! en de eierstokken doen aan verstopertje, of heb jij ze ergens verborgen?:D
    moet dus helaas nog door spuiten tot vrijdag 22 oktober hoop dat er dan meer zijn want als daar dan meer van delen kan er ook wat in gevroren worden!!

Mijn hele verhaal staat in mijn topic !!

1 positive iets is dat ik afgevallen ben zonder er wat voor te hebben gedaan!! Van 71 kilo naar 68 kilo.
    Ik doe er niks aan omdat het door de hormonen toch niet werk!!

De moe heid komt ook door het vroeg spuiten en weer in bed kunnen.
    Verder is er niks blijven hangen ik ben moe, meiden ik denk aan juli allemaal een hele dikke knuf!!

Dec: Is een leuke maand wat de kaarsen tijd betreft . Maar dit jaar zal het wel lastiger worden door mijn zusje zwanger is , maar ik ga er voor dat ik met haar samen zwanger het jaar uit ga.

20. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

Oct 19, 2010
    239
    0
    0
    hey meiden,
    Ja ik vind zelf december wel een super gezellige maand, alleen de de dagen als sinterklaas en kerst vind ik lastig. Wij zijn dan de enige die geen kinderen hebben,dan voel ik me altijd een beetje overbodig...maar ja...

@marnat,zo...afgevallen,goed man en spannend of er nog meer eitjes gaan groeien..Vast wel!!

Share This Page