van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Juulzon, balen, maar eigenlijk ook wel weer wijzer geworden en er is iets aan te doen misschien?
    Enne deze dagen even productief zijn :)
    Had jij trouwens bij de tp ook net een emmy die 5-cellig was? Had ik dat bij jou gelezen?

Ik zit nu op 8 dagen na de puctie. Dus normaal gezien je eisprongdag. Normaal temp ik dan op 7DPO al hoger. Nu is hij gewoon nog de temp als na DPO, maar niet zwangerschapshoog.

Ik weet niet hoeveel cryo's we hebben. Daar krijg ik over 2 weken pas een brief van thuis gestuurd.
    Jullie horen het allemaal gelijk he?
    Is dat iets geks van mijn ziekenhuis?

2. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Sunital, welkom !

@ Juulzon, jeetje... das wel even schrikken als je dat zo te horen krijgt :( Het verklaart het een en ander, maar het geeft weer extra angsten en onzekerheden.
    Dit weekend lekker productief bezig zijn en een kans is een kans. Het zal maar net jullie geslaagde kans zijn :)

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal,

Ik heb niet echt bijgelezen, maar kwam even zeggen dat ik een weekendje weg ben. Kom dinsdag weer beetje bijlezen.

Fijn weekend allemaal en voor degene die bezig zijn veel sterkte en succes!

en op het wachtbankje toi toi toi! Hopelijk veel roze als ik terug kom :D

Liefs,

Misty

4. Iloon09

Iloon09 Actief lid

22 okt 2010
    362
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Zonder aantoonbare reden zijn wij de afgelopen anderhalf jaar niet zwanger geworden.
    Wij hebben inmiddels 6 keer iui achter de rug, zonder resultaat helaas.
    Afgelopen woensdag intake voor ivf gehad.
    Viel me heel erg mee, na verhalen van anderen verwacht eerst nog aan de pil te moeten en naar een bijeenkomst, maar dat hoefde allemaal niet gelukkig...
    Wij hebben ervoor gekozen om mee te doen met het Cetro-Trial. (Las dat er hier nog een aantal zijn die hieraan meedoen.)
    Bij mijn volgende menstruatie mag ik vanaf dag 2 Gonal-F en Cetrotide gaan prikken.
    Ben een beetje gaan googlen over het Cetro-Trial en daardoor dus ook hier terechtgekomen.
    Vind het erg spannend allemaal!
    Iedereen ook heel veel succes!!!

xxx

5. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Welkom nieuwkomers. Ook helaas voor jullie, maar moet zeggen het is hier ondanks alles toch gezellig.

6. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    helaas toch weer wat nieuwe "gezichten" hier.
    Sunital, Iloon09 welkom! en suc6 met jullie ivf.

Juulzon: Jeetje meid, dat is wel slecht nieuws. Nu maar hopen dat menopur voor jou de oplossing is. Ik ga heel hard voor je duimen.
    Ene klus ze dit weekend, niet geschoten is altijd mis!!!

kaboutertje: Ik heb mijn ivf nog niet gehad, dus weet niet hoe dat bij ons gaat. Maar vind het idd wel lang 2 weken. En raar dat bij andere je het gelijk te horen krijgt.

Had gisteren beetje zitten googlen op de medicijnen die ik moet gaan prikken voor ivf en schrok nogal toen ik las dat als je gonal-f gebruikt er de kans is baarmoederhals, eierstok en borstkanker te kunnen krijgen. Wat weten jullie ervan. Denk dat ik vanmiddag het zh er over bel.
    Want als dat echt zo is wil ik liever een ander middel. Ben namelijk wel door iemand gewaarschuwd die in het verleden ook ivf heeft ondergaan, dat de kans aanwezig is. Zij heeft namelijk daarna borstkanker gehad en zegt dat ze denkt dat dat door alle hormonen is gekomen van ivf.

7. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Hallo nieuwe dames, welkom en succes!

Kaboutertje ik geloof dat wij ook per post bericht krijgen over cryo's. Precies weet ik dat nog niet, ik heb nog geen punctie gehad.

Dancer als je dit verhaal leest: Kanker ? stelt het je misschien wat gerust. Ik denk niet dat het aan de gonal ligt, maar meer aan de IVF an sich, zoals in het artikel ook staat. En als je op google zoekt, vind je de meest rare info, je moet echt goed selecteren via google.

Ik heb vandaag de fm gehad en er groeit best het een en ander, wel wat verschillende maten follikels, van 10 tot 25 mm! Nu heb ik maandag de punctie. We gaan voor die wat kleinere, die grote is waarschijnlijk niet zo goed van kwaliteit. Mij best, ik had in totaal ik geloof 13 follikels. Morgen de pregnyl en dus maandag de punctie.

Allemaal fijn weekend!

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    dopey: ik had dat gevonden in de bijsluiter van gonal-f
    GonalF 600
    dus vandaar dat ik zo schrok. in het artikel wat jij hebt gevonden gaat het alleen over eierstok kanker.

9. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Welkom Iloon. Ik hoop dat je veel steun hebt aan dit forum.

Wat betreft kanker, er is een verhoogde kans op hormoon-gerelateerde kanker zoals eierstok- baarmoederhals- en borstkanker. Dat stond bij ons in de folder over IVF die we in het ziekenhuis hebben gekregen. Eigenlijk is het niet zo gek, als je ziet hoeveel hormonen je in je lichaam spuit en hoeveel eitjes je in een korte tijd verzamelt. Echt gezond kan het niet zijn. Maar het gaat om een licht verhoogde kans waarvan het nooit aangetoond is dat het ook daadwerkelijk zo is.

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Vind het toch wel een beetje eng. Maar neem het risico toch. De kinderwens is sterker dan de angst voor kanker.

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    He ik weet daar niet van af???
    Mmmm, hier komt veel erfelijke kanker voor in de familie, dus ga het volgende keer toch eens vragen.
    Dan maar geen 2e kindje, dan kabouterkindje zonder moeder.

12. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik schrok ook heel erg toen ik het las, maar lees de bijsluiter van de pil maar eens ;)

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Heb het toen wel van d epuregon gevraagd en daar zei de gyn dat het risico niet hoger was dan normaal.

Dus waar zou het dan aan liggen bij IVF ( heb het niet gelezen de linkjes)

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Er staat trouwens ook een stuk in de Freya over deze onderzoeken.
    En google eens voor zo'n folder over IVF. Daar staat ook het een en ander in. Ik weet het ook niet precies. Ik heb het gelezen, ben geschrokken maar dat is vrij snel gezakt. En daarna was ik het alweer vergeten eigenlijk...

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Kaboutertje, idd, had een 5cellige emmy teruggeplaatst gekregen. Lees over menopur redelijk hoopgevende verhalen... Al hoop ik dat wij voor een Spontaan Wonder mogen gaan deze maand, you never know!

Blijf nog even duimen voor je!

@all: sterkte!!! xxxx

16. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik lees nergens in die bijsluiter dat je door GonalF een hogere kans op kanker hebt, alleen dat je het niet mag gebruiken bij eierstok-, borst- of baarmoederkanker. Nou ja, ik maak me er sowieso geen zorgen over.

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #317 kaboutertje, 23 okt 2010
    Laatst bewerkt: 23 okt 2010
    Meiden even een vraagje:
    Utro tot moet op je NOD he?
    Nu word ik altijd zo laat ongesteld door de utro. Nor
    maal 2 dagen na het stoppen van d eutro, bij ma als ik geluk heb 7 dagen. Na een IUI stopte ik ook altijd al wat eerder, zodat ik niet zover uit liep, want om nu 7 dagen voor Jan joker te wachten had ik nooit zin in.

Nu weet ik natuurlijk ook dat het deze ronde niet raak is, maar heb eigenlijk zin om nu dus al te stoppen met die vieze troep+ dat ik dan mss op de "normale" dag ongesteld word.

Maar mag dat? Ik denk het eigenlijk wel. Alleen geen tip: bel het zh, want dat doe ik niet, die zeggen toch doorgaan. ( hoewel mijn IUI-zh waarschijnlijk zegt; stop maar:p)

18. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik zou doorgaan met de utrogestan, stel dat het toch raak is :)

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ik zou ook gewoon doorgaan. Je weet maar nooit. Je krijgt het niet voor niets.

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee echt niet, het is echt niet raak. Als ik maar enige twijfel zou hebben zou ik doorgaan, maar mijn temp is echt te laag voor een zwangerschap.

Maar het is niet schadelijk om nu te stoppen?

Maar bij een normale cyclus gebruik je toch ook geen utro? Waarom dan nu wel eigenlijk? Waar om is de utro, om je bmslv dikker te maken? Maar doet je lichaam dat nu niet dan zelf of wel?

Deel Deze Pagina