ow ja dopey: bedankt voor de reactie. heb het nog een goed gelezen en je hebt gelijk. Heb me druk gemaakt om niets. Sorry meiden, als ik jullie heb laten schrikken. Denk idd dat de kans dat je het krijgt vanwege ivf niet groter is dan normaal.
Hai, Hier verder alles rustig maar ik wel een vraagje voor jullie als ervaringsdeskundigen zeg maar. Omdat ik met mijn 1ste IVF ga beginnen ben ik nu aan de pil. Die slik ik sinds 12 dagen nu. Nu heb ik sinds gisteren bij het afvegen bruine prut en ook in mijn inlegkruisje is het bruin/zwart. Nu ga ik net naar de wc en is het gewoon rood bij het afvegen . Net of ik ongesteld ben. Wel raar want ik op dag 4 met de pil begonnen dus was ik 16 dagen geleden voor het laatste ongesteld. Ik kan toch nu niet ongesteld zijn terwijl ik de pil gebruik of wel? Heb de bijsluiter van de pil zitten lezen en daar zeggen ze niks over bloedverlies tijdens pilgebruik. Misschien maandag als het nog niet over is toch maar even het ziekenhuis bellen? Veel liefs Nataly
Het kan wel. Ik ken meiden genoeg die het ook regelmatig hebben. Dus ja, het klinkt niet vreemd in mijn oren.
Nataly@ Het kan idd wel , ik had dat bij de pil gebruik eerste poging ook. Dat gaf niks, kan geen kwaad. Bij deze poging 1 volle dag ongi en dat hoorde zo zeiden ze in het ziekenhuis. Nu met puragon mag het niet gebeuren want dan klopt er iets niet. Het kans pas kwaad als je tijdens het stimuleren (dus bijv. Menopur of Puregon of Gonal-F) bloedverlies gaat hebben. Je bent nu met enkel en alleen Decapeptyl je eigen hormoonhuishouding helemaal aan het plat leggen. Een bedje (oftwel een mooi laagje baarmoederslijmlaag) word nu nog niet aangemaakt, dat begint dus pas bij het stimuleren. dit ga jij ook na je pil gebruiken neem ik aan??
Kaboutertje, zou ook doorgaan met de utro... Je moet toch een maand rust houden als het niet gelukt is en stel dat het wél raak is (sprak de hoopvolle goedgelovige die net zo lang voor je doorduimt tot het tegendeel is bewezen !). Nataly, kan je niet helpen, geen ervaring. Anders toch even bellen? Marnat, hoe gaat-ie meis? Dikke knuf! Dancer, je ei al gedetecteerd? Hier: nog geen ei gedetecteerd (helaas, en wij maar klussen dit weekend !)... Fijne zondag!!!! xxxx
Ik ga toch eerder stoppen ondanks jullie adviezen. Die maand rust scheelt voor mijn koppie toch wel als die dan niet 7 dagen nutteloos over tijd is. Ik zou tot vrijdag door moeten gaan, maar ga dan tot dinsdag door, dan loop ik slechts 4 dagen uit.
juulzon: Ja, eindelijk gisteren een positieve test!! cd 18. Veel later dan ik had verwacht.(ging de hoop al een beetje opgeven, dat ik mijn ei had gemist ofzo) Ik doe vandaag nog even een test om te kijken hoe of wat. Maar gisteravond dus geklust en daarna benen omhoog in de hoop dat ze een keertje wel de goeie kant opzwemmen. Welke cd zit jij? kaboutertje: Als jij er een goed gevoel bij hebt moet je het gewoon doen. Verder hier alles rustig. Wachten is ons motto, we wachten namelijk niet alleen op een klein wondertje maar ook op een bod op het huis van manlief. Er was van de week een stel komen kijken, waren erg enthousiast dus hopelijk doen ze aankomende week een bod. Spannend!!!
Juulzon@ Had ik de update van vrijdag hier nog niet geplaatst? Vrijdag weer naar het ziekenhuis geweest, hoefde niet lang te wachten!! ze vroeg of of er nog wat was ik nee niet echt alleen gevoelige buik. Dat kan gunstig zijn, dat was dus ook zo want nu zijn er 7 ei blaasjes nog klein maar 1 is 13mm . Moet nog even door met puragon tot maandag morgen en dan terug kommen om 11:20 . Dan hopen op een punctie !! die week. Nu geen probleem bij apotheek puragon was er . Verder druk weekend , gister gegeten bij schoonouders en vandaag helpen met de computer bij mijn ouders, wij hadden hier nog 1 die gaan zij nu eerst krijgen.
@ Kaboutertje, ik ben het eens met dancer: je moet doen wat voor jou goed voelt. Maar ik vind het niet zo slim als ik eerlijk ben. Je kunt nooit zeker weten dat je niet zwanger bent. Ik ken er wel meer die het zeker wisten, maar die toch wel zwanger waren. Dus dan denk ik: het kan geen kwaad om gewoon door te gaan. @ Nataly, dat kan zeker met de pil. Ik heb het wel vaker gehoord. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar anders zou ik voor de zekerheid even naar het ziekenhuis bellen.
Jeetje wat veel bekenden van het iui topic hier zeg! Kom ook maar meekletsen denk ik. Inmiddels eerste IVF gehad en afgelopen donderdag een cryo tp gehad! Kaboutertje, ik moest het bij de iui altijd maar 14 dagen gebruiken en werd dan ook pas drie of vier dagen na het stoppen ongesteld. Ik heb toen bij de laatste keren alleen in de ochtend en avond ze ingebracht en ook een keertje eerder gestopt. Als het embryo zich heeft ingenesteld maakt je lichaam lijkt mij zelf genoeg hormonen aan. En bij geen innesteling heb je er toch niks meer aan. Dus ik kan er wel inkomen dat je eerder stopt. Heb niet alles teruggelezen, maar wil dopey even heel veel succes wensen voor morgen bij de punctie! En waarom gaan jullie alleen voor de kleintjes. Bij mij werden gewoon alle eiblaasjes aangeprikt en dan kijken ze daarna of er goede eicellen in zaten. Van de 19 bij mij waren er 12 goed. En daarvan zijn er weer 7 bevrucht. Nou, in ieder geval heel veel succes!
Spannend zeehondje en ja het lijkt wel of idd bijna iedereen door is naar hier En dank je voor je tip idd. Ik ga denk ik maar vanaf morgen alleen ochtend en avond doen of 1 bolleke per keer ipv 2. En dan dinsdagmiddag de laatste ofzo. Ik word die gore dingen zo zat! Dopey succes morgen. Ik vond het niet pijnlijk ( op de 1e prik na dan), dat wilde ik je even meegeven, omdat ik ook weleens andere verhalen hoor. Dus niet allemaal horrorverhalen hoor.
Hoi Hoi! Zeehondje, goede opbrengst!! Nu dus nog de laatste week op het wachtbankje... Heb er somehow een heel goed gevoel bij als ik het lees bij je. Duim hard. Kaboutertje, lijkt me een goede middenweg zo! En ik duim ook voor jou gewoon heeeeeeeeeeeel hard door!!! Dancer, WOW! Je ei gehad! Yessss! Op cd 18 dus een test! Goed joh, laten we hopen dat het geluk aan je zijde is!!! Zou echt een mooi wonder zijn!!! Hoe was je test vandaag? Marnat, nee, had je updeetje hier nog niet gelezen . Morgen dus weer controle! Hopelijk groeien je eiblaasjes mooi!!! Spannend morgen, hopelijk gauw de punctie. Idd, vol weekend vol '(schoon)ouders!'. Maar goed, fijn dat dat nog kan toch! Duim voor je meis!! Updeetje: vanmorgen nog een lege test, vanavond om 20u30 een smiley!!! Is voor mij trouwens cd 16... Hebben gisteren einde van de ochtend nog geklust, vandaag niet, maar morgen uit het werk zullen we het wel weer heeeeel gezellig maken... Da's toch nog wel op tijd toch....??? Ben even een beetje uit de ovu-testen..... ... We hopen gewoon keihard! Nee hebben we, en ja kunnen we krijgen (hoop, hoop, hoop!!!) Trusten!! xxxxxxxxxxxxxx
Hallo dames, ik ben weer terug. Moet alleen nog even alles lezen. Zal kijken of ik daar vandaag nog tijd voor heb, maar heb nog een stapel wasgoed liggen en moet ook gewoon weer werken. Heb wel een paar lekkere vrije dagen gehad, met droog weer. Kou viel gelukkig ook nog wel mee. Voor de dames die het nodig hebben succes.
zeehondje: welkom op ons nieuwe topic. Tis toch wat dat zoveel van de iuiers nu over gaan op ivf. Maar het is niet anders. en gelukkig kunnen we elkaar hier steunen. juulzon: Jehh, jij ook een positieve ovutest!!! Mijn test van gisteren van nog positiever dan de dag ervoor. Dus hebben we gisteravond ook maar geklust. Wel 2 dagen achter elkaar, maar ja hopelijk heeft de acupunctuur goed gedaan bij manlief en waren er nog voldoende zaadjes over. Ga vandaag ook nog maar even testen. Ben benieuwd of mijn piek daadwerkelijk geweest is.
Ik heb jaren geleden ook een tijdje ovutesten gebruikt en toen had ik altijd 1 dag een redelijk positieve test, de dag erna vet positief en weer een dag later nog wel positief maar veel minder duidelijk. Ik vond het altijd vreselijk die ovutesten omdat je dan MOET klussen...........en daar is mijn mannetje niet zo goed in. Dag 1 lukt dan nog wel maar soms 3 dagen achter elkaar was een ware kwelling. Dan is sex echt niet meer leuk. Ik ga dus NOOIT meer ovutesten gebruiken. Ik merk het altijd heel goed aan mijn vruchtbare slijm gelukkig. Maar goed, voor de dames met een positieve ovutest, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel klusplezier . En voor zeehondje, hopelijk vind je cryootje een lekker warm plekje in je baarmoeder en houd zich 9 maanden lekker vast, ik hoop het zo voor je. En voor marnat, hopelijk zijn er veel eitjes doorgegroeit en heb je deze week de punctie. Veel liefs Nataly
Hee dames! Ik post wel niet zo veel meer, maar lees wel alles mee met jullie. Deze week met de gyn overleggen wat we nu verder gaan doen... Eerst nog de 9e IUI aankomende week, en eigenlijk zou ik dan nog een IUI krijgen, maar ik wil gewoon stoppen nu. Ik heb er 8 gehad, dalijk 9, en ik zie t niet meer zitten. Ik ben helemaal klaar met IUI. Weet nu al dat de gyn me om wil praten voor die 10 e IUI, maar dat wil ik echt niet. Voor de rest eigenlijk weinig nieuws.... Buik begint nu de 2e ronde Puregon blauw te worden, ik schrok er van! Hihihi, ineens zo een pimpelpaarse plek op mn buik! Ach ja, t hoort er bij. En ik heb binnenkort lekker 2,5 weken vakantie waar ik echt naar uit kijk! Dan gaan we naar Dusseldorf, 2 overnachtingen. Ik kijk er ook echt helemaal naar uit! Hele dikke knuffel voor iedereen!!!!
Even kort: als je een positieve ovutest heb is ongeveer 24-36uur later je eisprong. En zaadjes blijven ongeveer 2 dagen leven in je baarmoeder. Dus juulzon; maandag na je werk is nog op tijd hoor. Testen met smiley heb ik nooit gebruikt. Bij testen met streep moet je uitgaan van de 1ste test die gelijk is aan de controlestreep. Want hij kan meerdere dagen positief zijn. Hier werkt verplichte sex ook niet hoor. Soms wel, maar meestal niet. Ik heb meestal ook vruchtbaar slijm, maar deze maand dus helemaal niks gemerkt. Is dat ik weet dat er vorige week een mooi eitjes zat. En wel wat andere vage klachten. Hier blijf ik ook hopen op een spontaan wondertje, maar heb weinig hoop. Vooral omdat zaad eigenlijk haast niks doet zonder bewerking. Alleen aan elkaar plakken. Maar je weet maar nooit. Heb even half gelezen: marnat, behappy en zeehondje heb ik al reactie gegeven op het topic van marnat. @juulzon: je ging toch ook acupunctuur doen. Deze kunnen je ook prikken om je eitjes beter te laten worden. Is wel vervelend nieuws. Heb het even half gelezen, dus weet het niet zo heel goed meer. @vriesje: hier heb ik 12 okt intake gehad bij mck. 9 nov nog een gesprek en bloed prikken. En de volgende cyclus zou ik kunnen beginnen. Alleen ik zit dan net eind 1ste week. Dus zal pas in december beginnen. Maar ga dus maar uit van 1 of 2 cyclussen wachten. Afhankelijk wanneer de arts tijd heeft voor de afspraken en wanneer je ongi wordt. Als ik 1,5 weken eerder alles had gehad was ik in november begonnen namelijk. @dancer; jij ook succes met de testen. @nieuwe dames welkom hier. @kaboutertje: doe wat goed voor jouw voelt. Succes @dopey: succes met de punctie en hopelijk een paar mooie emmy's voor jouw. @all: de rest weet ik gewoon echt niet meer. Moet nog alles lezen namelijk, heb even snel alles doorgekeken. Maar ga zo eerst even hier rommelen en koken. Gezien ik vanavond moet werken.
@brabbel: probeer de naald niet te bewegen tijdens het spuiten, probeer hem er recht uit te halen. En vooral niet hard wrijven na het spuiten. En misschien net een ander stukje buik proberen. Kan helpen tegen blauwe plekken. Helaas heeft de een ze eerder dan de ander. Hier heb ik ook weleens een blauwe plek geprikt.