van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Hoi meiden,

Heb even mijn wonderdokter gemaild en dit is het antwoord:

U moet absoluut verdergaan tot u een test heeft gedaan die negatief is (zelfs al is er bloedverlies). Te vroeg stoppen houdt in dat het baarmoederslijmvlies niet voldoende ondersteund wordt zodat een zwangerschap niet kan optreden. Temperaturen heeft overigens geen enkele zin in een IVF cyclus. Succes!

Dit ook nav de mk-en he.
    Ik had echt gewoon al binnen 1 minuut antwoord terug!!!
    Toch merk ik met tempen dat mijn curve hetzelfde is als met een gewone cyclus met utro.
    Zonder utro is het anders.
    Maar goed donderdag testen anders en dan stop ik met de troep, haha

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Die beste wonderdokter zat dan vast net de mail te lezen. Maar dan zou ik inderdaad doorgaan. Kan dus ook zijn dat de utro dus van invloed is op je temp.

Succes dan nog even en nog een paar dagen volhouden.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee wonderdokter geeft vaak direct antwoord heb ik al van andere meiden vernomen.
    Maar goed we gaan dus door. Nog ff volhouden :). Geloof dat ik die utro echt het ergste vind van die hele mmm :) :) :)

Man schreef net: alles voor het goede doel.
    En dat klopt, ik schreef ook terug: ach het doet geen pijn, het is alleen zo SMERIG.

Dus op zich is het natuurlijk ook helemaal niet erg die pillen.

Maar testen jullie ook allemaal standaard op je NOD?
    En kopen jullie zelf de testen?

4. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dat vind ik dan toch merkwaardig als hij altijd meteen antwoord geef. Ga er namelijk vanuit dat die doktoren toch wel meer te doen hebben. Maar het zal wel.

Heb wel vaker gehoord dat het smerig is, heb ooit iemand de tip gegeven vochtig toiletpapier te gebruiken. Misschien dat het dan wat schoner blijft.
    Ik zal het ook wel gaan ervaren tegen de tijd dat ik mag beginnen.

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    voor degene die het leuk vinden te zien. Hier onder een foto van mijn ovutesten. Toch heel duidelijk een positieve test.(ronde venster is controle streep) Ook al zijn ze van het kruidvat. Zaterdag en zondag geklust dus wie weet..........................

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nee zonnetje wij hebben de arts gezien, we zijn er geweest, en ze staat in heel gyneacologenland heel erg bekend in positieve zin.
    Het is een supermens! In belgie he wel te verstaan, NL gyn's zijn zo anders. ( helaas) Hoewel ik ook een fijne gyn heb hoor, maar deze. Anders moet je het topic wie ook meerdere mk-en eens lezen.

7. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    OK duidelijk Kaboutertje, je gaat dus door met de utrogestan? ;)
    Ik ben overigens ook erg tevreden over "mijn" fertiteam, gewoon in NL ;) en ook tevreden over de gyns.

Wauw Dancer dat is heel duidelijk positief de 24e :)

Vanochtend heb ik de punctie gehad en het is me erg mee gevallen. Het was nauwelijks pijnlijk, ik had via een infuus pijnstillers gehad die erg goed werkten, een soort roesje waar ik high van was ;) Er zijn 8 eieren gevonden, als het goed gaat met bevruchten dan heb ik donderdag de tp. Nu mag ik ook aan de utrogestan. Ik ben benieuwd hoe het mij gaat bevallen ;)

8. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik ook hoor mijn NL team zeg maar ( en ik heb 3 zh)
    Maar voor de mk-en was ik in B.

Maar bij 8 eitjes zit er vast wel een goede bij hoor!

Maar moet jij nu al aan de utro of op de dag van tp?

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Ik moet nu al beginnen met de utro.

10. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @dancer: ik vind het op een foto altijd erg lastig te zien. Die van 24ste is inderdaad heel duidelijk. Maar die van 23ste lijkt ook al hetzelfde als de controlestreep.
    Wat was je eigen idee over de eisprong en wat staat er in de bijsluiter. Ik had destijds testen waarin stond dat ik moest uitgaan van de 1ste dag dat de streep gelijk was aan of donkerder. En dat dan binnen 24-36uur de eisprong was.
    Maar met zaterdag en zondag moet je toch goed zitten lijkt mij.

@kaboutertje:ik vond het merkwaardig dat er meteen reactie komt. Werk zelf ook in de zorg, maar kan dus echt niet meteen reageren. En het lijkt me dat een gyn dat ook niet kan. Vandaar. En 3 ziekenhuizen, wat een hoop. In het ziekenhuis van de iui had ik geen fijne gyn. In het mck wel, hoewel ik haar pas hooguit een half uur gezien heb in totaal. Maar 1ste indruk is goed. En bij vorige ziekenhuis niet.

@dopey; gelukkig is het meegevallen en nu dus wachten op hoeveel er bevrucht zijn. Succes met wachten en alvast succes voor de tp.

11. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    dopey: Fijn dat de punctie goed is gegaan. En 8 eitjes. Helemaal top!!!
    alvast suc6 met de tp. We horen nog wel van je hoeveel er bevrucht zijn enzo.

zonnentje: ik heb idd die van de 23ste aangehouden. Was verbaasd dat de volgende dag de test nog positiever was. Dus vandaar dat we allebei de dagen geklust hebben. Kan niet missen, zou je denken..........

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Misschien had ze pauze??? Ja weet ik het :) :). Maar ze werken in B zo anders dan hier. Daar ben je geen nummer, daar zit je geen 10 min binnen, maar gewoon een uur. Daar is het niet Mw ik overleg en U hoort van me, nee er wordt direct een endocrinoloog gebeld enz enz.

1 zh voor de echo's, 1 voor de punctie en 1 voor de tp.
    Ja en dan gent nog voor de mk-en, dus eigenlijk 4.

Maar moeten jullie allemaal utro vanaf de punctie? Of vanaf de tp?

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dancer: na een streep zou je je ei krijgen na 24-48 uur.
    (oke ik dus na 4 uur, maar oke)

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dopey, fijn dat de punctie jou ook is meegevallen. Was bij mij gelukkig ook zo!
    En 8 eicellen, daar gaan er zeker een paar van worden bevrucht, komt goed! En dan precies een week na mij de tp!

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @dancer, bij mij zagen de ovutesten er ook altijd zo uit, je hebt in ieder geval goed geklust! Zou toch wat zijn als je nu gewoon zwanger zou zijn, duim, duim, duim!!!!

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dopy fijn dat het is mee gevallen meis.

Hier tegen valler nu maar 1 eitje ! woensdag weer heen hopen op beter nieuws. meer in icsi marnat voor de geen die het wil weten.

Nataly@ Heb je nog iets aan mijn antwoorden gehad??

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ooo nee bah!

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kabouter@ De utragistan bollen krijg je na dat je de punctie gehad hebt .
    om een mooi bedje te maken voor een wondertje , iedereen als het goed is die ivf /icsi doen.

19. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ik moest het echt pas gaan gebruiken na de tp.
    Gek hoor niet net als jullie na de punctie.
    Heb het zelfs nog nagevraagd. Idem voor de ascal en prednisolon.

Nu ga ik dus twijfelen...

20. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Marnat: net even op je topic bij gelezen. Meid, dat is balen zeg. Maar ik hoop voor je dat woensdag toch een verrassing krijgt en er meer follikels te zien zijn. Ik duim extra hard voor je.

nataly: Heb mijn hoop er wel een beetje op gevestigd. Weet dat dat niet verstandig is. Maar ja, waarom kan een wonder bij mij niet gebeuren. En anders gaan we gewoon helemaal voor ivf.

Deel Deze Pagina