van IUI naar IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dancer4fun, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo allemaal

Ook ik wil me hier graag aansluiten. Ik ben vandaag ongesteld geworden na mijn 4e mislukte IUI. Wij gaan nu door naar IVF. We hebben alle gesprekken en bloedprikken al gehad.
    18 Oktober hebben we een afspraak met de IVF verpleegkundige voor de medicatie.
    Ook wij ga mee doen met de Cetro Trial studie, net zoals dancer4fun.

Even kort wat over mezelf: Ik ben 26 jaar, mijn man 30 jaar. We hebben nu ruim 2 jaar een kinderwens en door verminderde zaadkwaliteit bij mijn man en een erg onregelmatige cyclus met niet altijd een goede eisprong bij mij kwamen we bij IUI. Helaas 4 mislukte pogingen en zaad wat steeds verder achteruit ging. Nu dus over op IVF. (gelukkig was de laatste keer IUI het zaad ineens een stuk beter. Hopelijk blijft dit zo in een stijgende lijn).

Liefs,

Misty

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Welkom misty Succes met zwanger worden , en mocht je vragen hebben over ivf of isci stel ze gerust we proberen je zo goed mogelijk te helpen.

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Marnat,

Bedankt voor het welkom! Jij ook veel succes met het zwanger worden.

Liefs,

Janneke

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje meis.

5. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    hoi misty, welkom hier. Jij ook cetro trail. Weet je al in welke groep je terecht komt?

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo Dancer,

Ik weet nog niet in welke groep ik terecht kom. Zag dat jij in de lange mee gaat doen. Ik heb 18 Oktober een afspraak bij de IVF verpleegkundige die mij alles gaat uitleggen. Ben benieuwd!
    Heb jij al spuitinstructies etc, gehad?

Liefs,

Misty

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ja, kreeg ik gelijk na het ivf gesprek. Eerst moesten we allebei bloed prikken en daarna kregen we prik instructies. Was niet zo heel anders dan prikken met de puregonpen. De gonal pen is alleen kant en klaar, hoeven geen ampullen in. die andere is net als de pregnyl. Poeder mengen met vloeistof en daarna prikken. Eind van de maand komt de apotheek de medicijnen brengen.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    meiden ik kom jullie allemaal even moed inspreken

ik heb nu zelf mijn eerste poging ivf gehad en kijk hier het resultaat van vanavond:) na heel de dag geplast te hebben....

ik denk aan jullie allemaal en ga heel erg hard voor jullie duimen.

9. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    babyhope: Onwijs gefeliciteerd!!!:D Dat geeft ons zeker hoop. Geniet ervan en hou ons op de hoogte hoe het je vergaat.

10. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Babyhope, gefeliciteerd!

11. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    G e f e l i c i t e e r d ! ! ! ! ! !

12. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Mag ik hier ook mee komen kletsen? Ik kom dan wel niet heel vaak hier, maar misschien binnenkort wel weer meer omdat wij nu ook echt begonnen zijn met IVF. Ik denk dat de meesten mijn (ons) verhaal wel kennen, ik ben "Dopey" van bijna 35 jaar, na ruim een jaar zijn wij naar de gyn gegaan, er is niks geks gevonden, na nog een jaar begonnen met IUI met Puregon en Pregnyl, de 4e keer raak :) helaas een missed abortion bij 11 weken, curettage en hysteroscopie wegens een restje. Opnieuw IUI, weer de 4e raak, helaas al heel snel een miskraam (6 weken), onderzoek naar herhaalde miskramen kwam niks uit, door met IUI, weer de 4e raak, helaas weer een vroege miskraam (6 weken), weer door met IUI, helaas na 4 keer niet raak, in overleg met de artsen over naar IVF. Transport-IVF met Nijmegen. 3 oktober ben ik begonnen met Decapeptyl spuiten, 13 oktober de eerste echo om te kijken of alles rustig is en dan hopelijk starten met Puregon.

Ik denk dat ik dus win met mijn 16 keer IUI ;) Daar gaat het niet om hoor ;) Ik duim voor jullie allemaal dames!

13. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    dopey: welkom hier. Dat is idd erg veel 16x iui. Hopelijk is ivf dé oplossing. Hoop voor je dat je nu eens een volledige zwangerschap mee kan maken.

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @babyhope: Wat ontzettend fijn dat jullie 1e IVF raak is :D Geniet ervan en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

@Dopey: Welkom en succes met de ivf, pff 16x IUI! Respect meid!

@Dancer4fun: Okey, wij krijgen 18 oktober pas de prikinstructies en dan weten we denk ik ook in welke groep we vallen. Ik heb nog geen puregon gespoten, omdat ik clomid heb gebruikt. Voor mij is het spuiten dus helemaal nieuw. Pregnyl heb ik wel gehad, maar heb ik altijd laten spuiten door de verpleegkundige op de kraamafdeling van het ziekenhuis. Nu dus het echt werk en alles zelf gaan leren spuiten. Ben benieuwd. Het lijkt me vooral lastig om te combineren met werk/sociaal leven, maar we zullen zien.

Liefs,

Misty

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dopy@ IK Ken je ook nog wel meis , wat heb je toch weer veel moeten verwerken en door maken dikke knuf.
    Ik ga keihard duimen en kaarsen branden dat het nu toch een tijd word dat het raak gaat en blijft zitten meis.

Babyhope@ Slik sorry maar dat hou ik toch voor loperig , maar ik ben wel heel blij voor je hoor!! gefeliciteerd , wondertje groei goed he!!

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Marnat: ik begrijp je heel goed hoor. Ik moet tegenwoordig ook heel wat wegslikken als ik zie dat er weer iemand zwanger is. Tuurlijk, je gunt het een ander heel erg, maar jezelf nog net even wat meer.
    Het doet je pijn, je wordt weer geconfronteerd met iets waar je zelf ook al jaren naar verlangt.
    Ik hoop voor ons beiden (en uiteraard voor de rest hier!) dat wij heel snel mogen volgen. Dat wij ook de blijdschap en geluk van een mooie positieve zwangerschapstest mee mogen maken en een goede zwangerschap, gevolgd door een mooie bevalling van ons kindje.....

@ Babyhope: van harte gefeliciteerd!

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vond die 11 mislukte IUI's van mij al veel, maar 16x IUI is inderdaad echt veel! :$

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Behappy@ Slik pink weer een traan weg wat voelen wij elkaar goed aan !! Word tijd dat we mekaar treffen in het ziekenhuis!

19. willemijnp

willemijnp Actief lid

8 dec 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    Hey meiden,
    @behappy en marnat, wat ken ik jullie gevoel goed. Gisteren is er weer een zwangere bij gekomen, heel de nacht niet geslapen.Het is zo oneerlijk allemaal...Vannacht had ik echt het gevoel het komt nu nooit meer...ik ben gewoon helemaal de hoop kwijt...
    Marnat, jij weer bezig met spuiten, en groeit er al wat?Succes er mee!!
    Dopey, meid ik vond 12x al veel, maar jij hebt er 16 gehad,mijn hemel,meid hoe heb je dat allemaal gedaan...??

Ik zit nu heerlijk in bad, in de de hoop dat ik me een beetje kan ontspannen. Ik ga lekker the voice kijken van vrijdag...

Meiden dikke dikke dikke cyberknuf!!

20. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    willemijnp: geniet en ontspan lekker in bad. Zodat je er straks weer fris tegenaan kan. Geef niet op er is altijd hoop. Dikke digi knuf!!

Deel Deze Pagina