van IUI naar IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dancer4fun, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dacer@ 18 NOVEMBER mag ik testen.

2. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ow dat is nog ff wachten dan. Pff. sterkte meid. ik weet hoe moeilijk het is. Dikke knuf van mij

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Idd nog even geduld, mijn vader zijn verjaardag pff duurt in eens heeeeeeeeeeeeeel lang:)

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dancer, scheelt pp.
    Ik was gewoon net als anders op dag uh wat was het 11 geloof ik. Maar ik heb de vraag ook weleens gesteld elders op het forum en sommigen hadden dag 35 pas.

Voor de rest wel gelezen, maar druk weekend gehad. Sorry

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Dancer, hier nog geen ongie, maar als wij gelijk op gaan lopen, komt dat morgen ;). Houd er de hele dag al rekening mee. Ervanuitgaande dat mijn ei maandag twee weken geleden was, zit ik nu op dag 14DPO. Het stomme is wel dat ik helemaal niets van ongie krampjes voel en dat ik 'vroeger' voor de hele MMM altijd al 10-12 dagen na mijn ei ongie werd. Geen touw aan vast te knopen. Verwacht dus echt dat het morgen doorzet. Zo niet, ga ik uit mijn werk lang het kruidvat, maar verwacht het niet hoor.

Wanneer de punctie is, is lastig te zeggen. Het hangt er echt vanaf hoe je lichaam gaat reageren op de combinatie van de decapeptyl (of krijg jij een ander 'stopleggend'middel?) in combi met de Puregon (of een ander 'eigroei'middel). Bij mij groeiden eitjes altijd prima met alleen Puregon, maar in combi met de deca niet. Dus was de vorige keer bij mij op dag 18 de punctie pas. Maar de meeste meiden hebben wel na 14 dagen de pregnyl zetten en dan op dag 16 de punctie. De Pregnyl zetten zal met IVF echt op een specifiek tijdstip moeten gebeuren, omdat het nauw komt kijken met de punctie. Die doe ze echt 38 uur na de Pregnyl.

Hoop echt dat we gelijk op gaan lopen en dit jaar nog zwanger afsluiten hier!
    Marnat, doe jij alvast een warming up :) ?
    Hoop dat je zwanger bent meid!!

Liefs en een goede week allemaal.
    Zal morgen dus waarschijnlijk ook met Rood Nieuws komen :(... xxx

6. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Ik zal gewoon moeten afwachten hoe het gaat lopen en hoe ik op de medicatie ga reageren. Ik ga gonal-f(eigroeimiddel:) en cetrotide (hormoonstilleger) spuiten. Dan in plaats van pregnyl krijg ik ovitrelle.

wordt een spannende dag voor je morgen juulzon. sterkte meid. ik hoor morgen wel of je rood hebt of niet.

trusten voor all. tot morgen

7. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Dank jullie meiden voor het begrip en steun. Gaat nu wel weer even wat beter, maar toch wat spanningen voor morgen voor de gesprekken.

En gisteren was ik ineens helemaal niet lekker, soort van buikgriepje.

Als ik het zo lees dan wordt het jan dat ik dus ga starten. Want stel dat ongi op tijd is moet ik uiterlijk op dag 18 een punctie hebben wil ik de poging niet weggooien.

Ik hoor het morgen wel.

En helaas dus geen spontane wondertjes deze maand hier.

@dancer en juulzon; hopelijk gaan jullie zwanger het jaar uit.
    @marnat: succes met wachten.
    @kaboutertje: weet niet meer hoe ver jij was.

@dancer: waarom krijg je ovitrille, begreep dat je dat zelf moet betalen en pregnyl niet. Mck geeft daarom pregnyl.

Knuffel allemaal. Doe vanmorgen lekker rustig aan, moet helaas vanavond ook werken.

8. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zonnetje: ik doe mee met de cetrotrail. Ik krijg die ovitrelle van het ziekenhuis en dat wordt betaalt door de cetrotrail.
    moest wel die uterogestan bolletjes zelf betalen. maar dat was gelukkig maar iets van 7 euro.

9. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Vandaar, het is bij mij de vorige keer even aangekaart toen ik vertelde dat ik veel bijwerkingen had van de pregnyl. Moet nog eens uitzoeken wat het verschil is. En wat de kosten zijn.

Stel dat ik dan minder last heb en het valt mee in de prijs kan ik het overwegen. Maar ben nog niet zover, eerst morgen maar weer afwachten wat ze me gaan vertellen.

10. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    had me vandaag aangemeld in het ziekenhuis voor de ivf. Werd dus net terug gebeld. Maar mag deze ronde dus niet starten. Er waren helaas teveel aanmeldingen. Dus teveel vrouwen die gisteren of vandaag ongi zijn geworden. Waardoor ik helaas in de groep zit die niet mag starten.
    Wist dat het kon gebeuren, maar had er eerlijk gezegd geen rekening mee gehouden.
    Ze zei wel dat er behoorlijk veel aanmeldingen waren, meer dan normaal. Ja, lekker dan, dat heb ik weer.
    Waarom kan ik nu nooit eens een keertje mazzel hebben.
    Ze zei, dat ik voor volgende keer dan voorrang heb. Nou ja, dat moeten we dan maar geloven. Maar waarschijnlijk zegt ze dat tegen iedereen die ze vandaag heeft moeten teleurstellen.

Dus ga ik waarschijnlijk niet zwanger het jaar uit. Ik kan je zeggen ben echt niet blij, loop alleen maar te janken. Hopelijk kan ik snel mezelf bij de kraag grijpen zodat ik weer verder kan. Maar nu nog even niet......

11. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dancer, ik snap je gevoel volkomen. Hier kan dat ook gebeuren.
    Hele dikke knuffel

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey meiden,

@Dancer: In welk Ziekenhuis loop je? Ik ga zelf ook mee doen met de Cetro Trial en zit nu ook op mijn ongi te wachten. Ik zou dan mogen starten zodra ik ongi wordt is gezegd (zit in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven). Is wel even schrikken dat je niet mag beginnen als je daar wel vanuit gaat! Balen zeg, bah!

@Marnat: Pff, duurt lang he dat wachten! Zag in je onderschrift dat je de 18e mag testen. Veel succes nog met de wachtweken.

@all: Hier nog steeds aan het wachten op mijn ongi. Verwacht het echt uiterlijk deze week. Dacht zelf dit weekend al ongesteld te worden, maar ben het nu nog niet. Helaas zijn mijn natuurlijke cyclussen niet echt te volgen, dus dit kan wel tot dag 41 duren en zit nu op dag 32. Mijn kortste cyclus was 29 dagen. Pff, maar weer blijven wachten dan....

Fijne avond allemaal,

Liefs,

Misty

13. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Misty@ Wachten duurt lang idd, maar ik vind de bollen vervelender dan het wachten hoor.Vieze troep baha.
    Idd de datum staat in mijn onderschrift iedereen begon te vragen wanneer ik mocht testen.
    Vandaar ik het daar neer gezet heb.

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    hihi groot gelijk heb je marnat. Die bollen lijken mij inderdaad ook erg vies, bah. Als je nou zeker wist dat het raak zou zijn, zou je het met liefde doen, dus daar gaan we dan maar vanuit. Jij bent gewoon zwanger :D Beetje positieve energie :D

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dancer, balen van je ongi en balen dat je nu nog niet mag beginnen met de ivf.
    Bij ons in het ziekenhuis werken ze ook zo. En je staat nu echt bovenaan de lijst hoor, ga daar maar van uit. De volgende keer zijn jullie aan de beurt!

16. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ik hoop het echt dat we volgende keer wel mogen beginnen. en aan jullie reactie te zien is het niet alleen in ons ziekenhuis zo. Valt alleen zo tegen als het je dan toch overkomt. Ook al wist ik dat het kon gebeuren, hadden ze me wel gezegd dat die kans niet zo heel groot zou zijn. Zo zie je maar, dat je daar dan toch geen waarde aan moet hechten. Tis net een lot uit de loterij. Je moet gewoon geluk hebben.

Alleen ga ik morgen wel even bellen naar het ziekenhuis, want de volgende keer zou rond de kerstdagen zijn. Wil wel even van te voren weten waar ik aan toe ben. Anders krijg ik straks te horen: "o nee, deze ronde ook niet vanwege de feestdagen". Daar heb ik dus geen zin in.

17. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Dancer: welk Ziekenhuis zit je? Maak me nu namelijk ineens een beetje zorgen of wij wel kunnen beginnen als ik ongestel wordt. Zit zelf bij het Catharina in Eindhoven.

18. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    maasstad ziekenhuis/emc in Rotterdam

19. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Dancer, wat onwijs balen :( :( :(
    En we zouden nog wel samen opgaan deze maand :(
    Ik ga gewoon een poging tot peptalk doen lieverd: je gaat gewoon weer ovutesten doen en wie weet ga je gewoon op natuurlijke wijze zwanger het jaar uit! Jij deed toch ook acupunctuur erbij, of vergis me even? Anyway, ik duim voor je!

Misty, balen als het zo lang duurt hé...
    Marnat, aftellen....!!!!
    Zonnetje, jij dus in januari van start... !
    Kaboutertje, hoest nu met jou?
    Zeehondje, dikke knuf!

Udeet hier...

Het was zo lekker om vannacht nog even in die twilight zone te zitten... Nog even dat stukje hoop, nog even dromen van een natuurlijk wondertje. Bedacht me vanmorgen in de auto dat ik dus vandaag uit mijn werk naar KV zou gaan om weer testjes te kopen...

Maar, vandaag op het werk bleek dat onnodig. Rond een uur 13u een bruine veeg bij het plassen. Het zet nog niet door, maar ik weet gewoon al genoeg. Heb naar de kliniek gebeld om te vragen wanneer ik met de menopur kon beginnen. Bij MCK moet je op de dag dat je ongie wordt met de decapeptyl beginnen en bellen om te vragen wanneer met het stimuspuiten mag beginnen. Nou, weet ik wel dat bruiverlies nog niet echt als ongie geldt, maar wat ben ik blij dat ik al gebeld heb!

Zou pas vrijdag met de menopur mogen beginnen (lees: normaal mag je op dag 3 van je cyclus beginnen, maar nu door de drukte dus pas op dag 5!). Omdat het vandaag nog niet is doorgezet met de ongie, heb ik ook nog geen deca gezet. Zal morgen wel moeten. Is in ieder geval een dag minder die nare ***spuit (vind die decapeptyl echt niet fijn!!!)

Heb in ieder geval donderdag 18 november de 1e echo... Om te kijken hoe ik op de Menopur reageer.

Ben dus ook een beetje emo vandaag. Ben zo bang dat mijn eitjes niet willen groeien en slecht van kwaliteit blijven...
    Vanavond alleen thuis, vriend is voor zijn werk weg, dus verdrink maar even lekker in mijn misère...

Morgen weer acupunctuur!

Hoop dat de nieuwe elementen deze ronde (acupunctuur en menopur) voor een mooie afsluiting van het jaar mogen gaan zorgen....

Dikke knuf voor allemaal!

xxx

20. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

Mar 17, 2009
    1,550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Dancer: Okey, tanks, dan houd ik nog een beetje hoop dat het bij ons misschien toch anders gaat in het ziekenhuis. Wel ontzettend balen als je ineens nog een maand moet wachten en als het dicht is met de feestdagen misschien nog wel langer :S Hopelijk lukt het alsnog op de natuurlijke manier! Blijf hopen.

@Juulzon: wat balen dat je ongi er aan zit te komen, bah. BIj jou was het een rustmaand toch? TOch houd je altijd een beetje hoop hè? Ik vind het wachten op mijn ongi ook altijd killing. Ben dan altijd wat onrustig en mijn gedachten vliegen van heel positief naar zwaar depri haha, maar goed het zal er wel bij horen. Veel succes nu met de volgende IVF!

Liefs,

Misty

Share This Page